داشتن خانه ای زیبا با رعایت نکات کوچک با وسایل کوچک خانه

ممکن است خیلی از کارها را برای تمیزی و مرتب بودن خانه خود انجام دهید، ولی باز هم زیبایی و نظم خانه تان رضایت بخش نباشد.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری از اوقات در خانه داری افرادی را می‌بینید که نظم و تمیزی خانه خود را همیشه به بهترین شکل نگه می‌دارند. ممکن است شما نیز خیلی از کارها را برای تمیزی و مرتب بودن خانه انجام دهید، ولی باز هم زیبایی و نظم خانه تان مانند آن افراد نشود. شاید فکر کنید که افراد کدبانو بسیار حرفه‌ای و خاص هستند، اما این طور نیست. نکات آسان و کوچکی در خانه داری وجود دارد که با رعایت آن‌ها خانه شما نیز به بهترین شکل مرتب و منظم می‌شود. بسیاری از این نکات با وسایل بسیار کوچک خانه مانند میز اتو قفسه‌های حمام گیره و لباس و سایر لوازم کوچک خانه انجام می‌شود. زمانی که نوع مناسب وسایل کوچک و نحوه مرتب کردن و استفاده از آن‌ها را بدانید در زیبا نگه داشتن منزل کارتان بهتر و راحت‌تر خواهد شد. در این مطلب این نکات ریز و توضیح این وسایل کوچک را می‌دهیم تا به راحتی از این نکات خانه داری بتوانید استفاده کنید.

مرتب کردن لباس و کمد‌ها

بخش زیادی از مرتب بودن خانه مربوط به لباس‌ها مخصوصا در اتاق خواب است. پخش بودن لباس‌ها می‌تواند شکل اتاق را به بی نظم‌ترین حالت در بیاورد. رعایت چند نکته ساده از بهم ریختگی لباس‌ها جلوگیری می‌کند. نکته مهم اتو کردن لباس بلافاصله بعد از خشک شدن لباس بعد از شستشو است. وقتی لباس اتو شده و صاف باشد ناخود آگاه دوست دارید که در جای مناسب قرار دهید تا چروک نشود.

برای اتو کردن لباس ترجیحا از میز اتو استفاده کنید تا با کیفیت بهتر لباس‌ها اتو شوند. برای اینکه میز اتو فضای کمتری بگیرد، می‌توانید از میز اتوی پایه دار مدل تاشو یا میز کمدی استفاده کنید که به صورت میز اتوی نشسته نیز می‌تواند استفاده شود.

پس از اتو کردن لباس‌ها حتما از گیره لباس استفاده کنید و لباس‌ها را با گیره‌های با جنس محکم قرار دهید تا در صورت کمبود جا در کمد لباس چند لباس را بتوانید در یک گیره قرار دهید.

کمد لباس‌ها طوری باشد که لباس در آن تا نشود و انواع مانتو‌های بلند به صورت عمودی در آن قرار بگیرد که هم ظاهر داخل کمد را مرتب نگه می‌دارد و هم از چروک شدن لباس‌ها جلوگیری می‌کند.

تمیزی حمام و سرویس بهداشتی

همیشه در منزل تمیز بودن سرویس بهداشتی تاثیر زیادی در تمیزی و مطبوع بودن منزل دارد. در حمام وسایل شستشوی زیادی از جمله انواع شامپو و صابون قرار می‌گیرد که برای منظم بودن بهتر است از یک قفسه حمام شیک که فضای کافی داشته باشد، استفاده کنید. برای مرتب بودن می‌توانید هر بخش از قفسه را به یک نوع ماده شوینده اختصاص دهید مثلا شامپو‌ها را در یک قفسه و صابون را در قفسه دیگر قرار دهید تا منظم باشد. همچنین می‌توانید برای هر کدام از اعضای خانواده یک قفسه جدا قرار دهید تا موقع استفاده نا مرتب نشود و هر کسی از قفسه خود استفاده کند.

انواع قفسه‌های حمام با جنس‌های مختلف وجود دارد که بدون نیاز به مراجعه حضوری می‌توانید قفسه حمام با سایز‌های مختلف را به صورت آنلاین در بخش قفسه‌های حمام لوکس فلز در وب سایت لوکس فلز مشاهده و خرید کنید تا در زمان کم به دستتان برسد.

داشتن خانه ای زیبا با رعایت نکات کوچک با وسایل کوچک خانه

بهداشت آشپزخانه

در نگاه اول برای هر میهمانی مخصوصا خانم‌ها آشپزخانه به چشم می‌خورد. از آنجایی که در اکثر خانه‌ها آشپزخانه در بخش قابل دید خانه و در هال قرار دارد، تمیزی ظاهر آن بسیار اهمیت دارد. برای مرتب بودن ظاهر همیشه روی اُپن آشپزخانه را خالی کنید و ترجیحا وسیله‌ای روی آن قرار ندهید. همیشه روی اپن را با دستمال و مواد ضد عفونی کننده سطوح تمیز کنید تا از نظر بهداشت و سلامتی نیز مطمئن باشید.

مورد دیگر در آشپزخانه قرار دادن تمامی ظروف در کابینت‌ها است. سعی کنید هیچ کدام از ظروف روی کابینت یا نزدیک ظرفشویی نباشد. ترجیحا از آب‌چکان‌های درب دار استفاده کنید تا با بستن درب، ظروف مشخص نشوند و آشپزخانه شکل مرتب خود را حفظ کند.

روی یخچال نیز وسیله‌ای قرار ندهید و همیشه درب یخچال مخصوصا یخچال‌های سفید را دستمال بکشید تا لکه ای روی آن نباشد.

وسایل ریز آشپزخانه در صورت نا مرتب بودن می‌تواند کل نظم آشپزخانه شما را بهم بریزند. وسایل ریز مانند سبد‌ها و محل قرار گیری مواد غذایی از جمله پیاز و سیب زمینی ظاهر آشپزخانه را می‌تواند، تحت تاثیر قرار دهد. برای نگهداری مواد غذای خشک، پیاز و سیب زمینی از وسایل کابینتی و کشویی استفاده کنید تا در معرض دید نباشند.

همیشه در آشپزخانه محلی برای قرار دادن دستمال و حوله برای تمیز کردن داشته باشید. چون هر لحظه ممکن است بخواهید با دستمال بخشی از آشپزخانه را تمیز کنید؛ بنابراین دم دست بودن دستمال‌ها و قرار دادن آن‌ها در جای دستمال مخصوص دیواری، نظم بسیار خوبی به آشپزخانه می‌دهد.

داشتن خانه ای زیبا با رعایت نکات کوچک با وسایل کوچک خانه

مرتب بودن بخش ورودی منزل و پذیرایی

همیشه دقت کنید کسی که درب خانه شما را باز می‌کند و وارد منزلتان می‌شود چه چیزی در اولین نگاه به چشمش می‌خورد و اولین بخشی که می‌بیند، چیست؟

اولین بخش قابل دید در منزل بخش ورودی سالن و پذیرایی است که در هنگام ورود به چشم می‌خورد. مرتب بودن چیدمان مبلمان منزل، میز ناهارخوری، پرده‌ها و سایر بخش‌های پذیرایی را حتما در نظر داشته باشید تا به طور کلی به همراه مرتب بودن آشپزخانه، کل فضای منزل زیبا و منظم باشد.

با توجه به نکات گفته شده از اهمیت وسایل کوچک خانه و آشپزخانه در مرتب بودن منزل غافل نشوید و این وسایل را مطابق با نیاز و فضای خانه خود خریداری کنید.

وب سایت لوکس فلز به صورت تخصصی لوازم کوچک آشپزخانه را در بهترین و کارآمد‌ترین شکل‌ها عرضه می‌کند. شما می‌توانید تمامی وسایل خرد و کوچک آشپزخانه را از جمله تمامی موارد مربوط به آب‌چکان، ظروف، انواع سبد‌ها و سایر لوازم را به صورت آنلاین از وب سایت با آدرس luxfelez.com خریداری کنید.

فعالیت فروشگاه با تهیه و پخش محصولات فلزی و پلاستیکی خانه و آشپزخانه به صورت عمده شروع شد و اکنون با توجه به ازدیاد تعداد و تنوع کالا‌ها و همچنین با تجارب کسب شده در طول این سال‌ها برای سهولت در خرید و رفاه حال مشتریان، مجموعه تصمیم به راه اندازی وب سایت فروشگاهی با نام تجاری «لوکس فلز» گرفت. اکنون مفتخریم که توانایی برآورده کردن تمامی نیاز‌های مشتریان گرامی را با استفاده از فروشگاهی، با امکانات بیشتر و تجربه خرید بهتر داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار