مجلس نمایندگان آمریکا: برخی نزدیکان ترامپ در حمله به ساختمان کنگره نقش داشتند

مجلس نمایندگان آمریکا خواستار ثبت اطلاعات ۳۰ نفر از نزدیکان دونالد ترامپ شده که گفته می‌شود در حادثه حمله به کنگره نقش داشتند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، تقاضای ثبت مدارک و اطلاعات حدود ۳۰ نفر از نزدیکان دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا بخشی از درخواست گسترده پرونده‌های رسمی است که این روز‌ها کمیته ویژه مجلس نمایندگان آمریکا با همکاری کنگره در حال بررسی آن‌ها هستند.

بر این اساس، کمیته منتخب مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد اطلاعات مربوط به اطرافیان ترامپ در زمان حادثه حمله به ساختمان کنگره به این شرح است: جمع آوری و انتشار اطلاعات قبل از حمله، آمادگی امنیتی در اطراف کنگره، نقش برخی آژانس‌ها در دفاع از کنگره، برنامه ریزی و سازماندهی حمله در واشنگتن در روز‌های ۵ و ۶ ژانویه، برنامه ریزی برای اجرای حمله به کنگره و در نتیجه آن تلاش برای براندازی حاکمیت قانون، براندازی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ و ممانعت برای انتقال مسالمت آمیز قدرت به دولت جو بایدن.

این درخواست که به امضای اعضای کمیته بررسی حادثه ۶ ژانویه رسیده به مخاطبان آن تا ۹ سپتامبر فرصت داده تا اطلاعات و مدارک درخواستی مقامات آمریکا را تحویل این کمیته دهند. به این کمیته همچنین اختیار داده شده تا در صورت عدم همکاری تمامی افراد مخاطب این نامه، احضاریه دادگاه برای آن‌ها صادر کند.

یکی از سازمان‌هایی که مخاطب اصلی این نامه کمیته بررسی مجلس نمایندگان آمریکاست اداره بایگانی و اسناد ملی کاخ سفید است که سوابق ارتباطی دونالد ترامپ و اطرافیانش را در اختیار دارد.

همچنین در این نامه از وزیر دفاع سابق آمریکا، وزیر امنیت داخلی سابق و مسئولان سابق دادگستری آمریکا که در زمان دونالد ترامپ فعالیت می‌کردند خواسته شده تا مدارک و اطلاعات خود را تا ۹ سپتامبر تحویل مجلس نمایندگان آمریکا دهند.

گفته می‌شود اگر در این مرحله تمامی مدارک و اطلاعات درخواستی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام وصول شود بخش زیادی از اطلاعاتی که دونالد ترامپ تلاش کرده تا به امروز در مورد حادثه حمله به ساختمان کنگره مخفی نگه دارد فاش خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار