دو درصد از ثروت ایلان ماسک می‌تواند مشکل گرسنگی جهان را حل کند!

تنها بخش کوچکی از ثروت افرادی، چون ایلان ماسک و جف بزوس می‌تواند مشکل گرسنگی جهان را حل کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سی ان ان در گزارشی اعلام کرد دو درصد از ثروت ایلان ماسک، مالک شرکت تسلا می‌تواند مشکل گرسنگی جهان را حل کند.

بر این اساس، مدیر برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل گفت: افراد ابرثروتمندی مانند ایلان ماسک می‌توانند فقط با بخش بسیار کوچکی از ثروت خود مشکل گرسنگی را در جهان حل کنند.

وی در ادامه به افراد ابرثروتمند مانند ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا و جف بزوس، مؤسس شرکت آمازون، و همچنین به بحران غذا و گرسنگی کودکان افغانستان اشاره کرده است. آقای بیزلی گفت: "فقط شش میلیارد دلار کافی است تا ۴۲ میلیون نفر از مردم را نجات بدهیم که اگر اکنون به داد آن‌ها نرسیم، جان خود را از دست خواهند داد. این خیلی پیچیده نیست. "

بنابر اعلام بلومبرگ، ثروت خالص ایلان ماسک حدود ۲۸۹ میلیارد دلار است و این بدان معناست که بیزلی خواستار اختصاص فقط دو درصد از این ثروت هنگفت است. از زمان همه گیری کرونا، ثروت میلیاردر‌های آمریکایی تقریباً دو برابر شده است. به طوری که در ماه اکتبر مجموع دارایی ابرثروتمندان آمریکا به ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد دلار رسیده است.

بیزلی گفت: «طوفان کامل» از چندین بحران، مانند تغییرات آب و هوایی و همه‌گیری کووید-۱۹، به این معنا است که بسیاری از کشور‌ها «در آستانه قحطی قرار دارند.»

بر اساس گزارشی که برنامه جهانی غذا روز دوشنبه منتشر کرد نیمی از جمعیت افغانستان- یعنی ۲۲ میلیون نفر- با بحران شدید گرسنگی روبرو هستند. بیش از ۳ میلیون کودک زیر پنج سال افغان در معرض گرسنگی شدید قرار دارند.

در پایان این گزارش آمده است: بیکاری شدید و بحران نقدینگی به این معنی است که افغانستان در آستانه بحران انسانی قرار دارد و بیش از ۳ میلیون کودک زیر پنج سال افغان در معرض خطر هستند. بیزلی افزود: "برای مثال، آمریکا و منطقه آمریکای مرکزی، کریدور خشک گواتمالا، هندوراس، السالوادور و نیکاراگوئه را در نظر بگیرید. فقط در این مناطق، ما به افراد زیادی غذا می‌دهیم و آب و هوای در حال تغییر با وزش طوفان و سیل، ویرانگر است. من نمی‌دانم آن‌ها غذا را از کجا تهیه می‌کنند. سوخت ما تمام شده است و پول نقد نداریم که حقوق و دستمزد کارکنان مان را بپردازیم. "

پیش از این واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت برای بررسی تحولات افغانستان و تمدید مأموریت امدادرسانی سازمان ملل در این کشور نسبت به فروپاشی اقتصادی افغانستان هشدار داده بود. وی گفت: باید بر روی ارسال کمک‌های بشردوستانه به افغانستان تمرکز کرد و امیدواریم حامیان مالی و کشور‌های کمک کننده، در بهبود اوضاع اقتصادی این کشور سهیم باشند.

وی افزود: افغانستان در آستانه فروپاشی اقتصادی قرار دارد و این مسئله، به صدا درآمدن زنگ هشدار درباره وقوع بی ثباتی و بحران انسانی واقعی در افغانستان است که جهان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
اون آقای مدیر غذای سازمان ملل که چشم طمع به جیب ایلان ماسک دوخته، خودش باید جوابگو باشه. هزاران سازمان بین المللی و .... برای رفع مشکل گرسنگی ایجاد شده و توی هر کدوم از اون سازمان ها هم هزاران نفر استخدام شده اند و دارند پول می گیرند که فکری به حال گرسنگان جهان بکنند.
اما داریم می بینیم که هیچ کار مفیدی انجام نمی دهند و به جای اینکه وظیفه ی خودشون رو انجام بدهند، چشم طمعشون به مال و اموال دیگران هست. واقعاً خجالت آوره.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۳۸ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
من اونقدر پول داشتم حتما کمک میکردم به بقیه چون واقعا پول زیادی داره این ایلان ماسک و هر چقدر خرجش کنه تموم نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
دلیل حرفت اینه که نمیدونی تعداد گرسنگان جهان چند نفره. به نظر من کل ثروت ایلان ماسک، کفاف یک ماه خورد و خوراک گرسنگان جهان رو هم نمیده.
راه حل این نیست که یکی بیاد پولش رو بده برنج و تخم مرغ تا گرسنگان جهان بخورند.
بلکه راه حل اینه که این همه صحرا و جنگل و دریا در جهان هست، اجازه ی آباد کردن و ایجاد زمین های کشاورزی و ایجاد مزارع بزرگ پرورش انواع مواد غذایی به همون آدم های گرسنه داده بشه، تا با این کار، هم صاحب شغل بشن و هم بتونن توی این همه بیابون برای خودشون خونه بسازند و هم مشکل تغذیه حل بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
با 2 درصد ثروت نیمی از ما ایرانی ها آینه بغل پراید هم نمیدن ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
یعنی واقعا اینا از جون پول چی میخوان؟؟
لعنتی از اون دو درصد چی میخوایییی دیگههههه
چرا اینا انقد سنگدلن
اینا خب بهتریننننن امکاناتی که میشت داشت رو دارن دیگه چی میخوان
چرا خب چرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
شما نهایت آرزوهات پر شدن شکمت و داشتن بهترین امکانات رفاهی هست.
ایلان ماسک یک هدف بزرگ داره و اون هم پیشرفت علم هست.
پیشرفت علم چیزیه که امثال شماها نمی دونید چیه، به خاطر همینه که فکر می کنی هر کسی شکمش پر باشه و بهترین امکانات رفاهی رو داشته باشه، دیگه نباید کار کنه و نباید دنبال پول باشه،
Iran (Islamic Republic of)
Alireza
۱۰:۱۷ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
اگر با دو درصد این موضوع گرسنگی حل میشد که خوب بود ... بحث اینه که با تمام ثروت این افرادی که نام برده شد .. گرسنگی سران کشورهای گرسنه برطرف نمیشه ...
Germany
نورالدین
۱۰:۱۴ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
کاش میدونستیم که نعمت ها با مسئولیت همراهه. در قبال نعمت های خداوند وآفریده های خدا تکالیفی داریم. آزمایش شدن با نعمات شاید بعضی وقتا از آزمایش شدن با فقر سخت تر باشه! خدا بهمون رحم کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
این حرف مال اوناییه که تا چشمشون پول رو می بینه، وجدانشون رو از دست میدن. ایلان ماسک همین حالا هم برای هزاران نفر کار و شغل فراهم کرده و با توسعه ی استفاده از انرژی های پاک مثل انرژی خورشیدی و خودرو های الکتریکی، داره مسئولیت خودش رو انجام میده و به بهبود زندگی میلیون ها نفر در سراسر جهان کمک می کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
کف کردم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
از همه ما سوال خواهد شد ........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
قطعاً از اون آقای مدیر غذای سازمان ملل هم سوال می شود که هزاران سازمان بین المللی برای رسیدگی به وضع گرسنگان جهان ایجاد کرده اند اما هیچگونه کار مفیدی انجام نمی دهند و چشم طمعشان به جیب ایلان ماسک هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
دو درصد از ثروت سرزمینم ایران می تواند همه ی ایرانیان را سرمایه داری با عزت کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
اگر کسی ثروتمند شده حتماً برای ثروتش زحمت کشیده. کدوم قانون و منطقی میگه که ایلان ماسک باید پول خودش رو صرف گرسنگان کنه ؟؟؟ البته اگر این کار رو انجام بده، کار خوبی کرده اما اینکه مدیر غذای سازمان ملل چشماشو به جیب ایلان ماسک دوخته، اصلاً جالب نیست !!! بعدشم اون مدیر غذای سازمان ملل چرا نمیگه میلیلردها دلار هزینه ی جنگ های جهان رو صرف گرسنگان کنند؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
اون مدیر غذای سازمان ملل که از کیسه ی ایلان ماسک بذل و بخشش می کنه بیاد بگه دقیقاً خود سازمان ملل و هزار جور سازمان دیگه مثل یونیسف و فلان و فلان دقیقاً چه کاری برای رفع گرسنگی در جهان انجام داده اند ؟؟؟ آخه این که نشد راه حل که چشممون رو به جیب ایلان ماسک بدوزیم ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
حالا گیرم که ۲ درصد از پولش رو داد و گرسنگان جهان هم چند وعده غذای خوشششششمزززززه خوردند؛ آیا مشکل گرسنگی حل میشه ؟؟؟
نه حل نمیشه. چون چاه باید از خودش آب داشته باشه. گرسنگان جهان نیازمند پول نقد نیستند، بلکه باید با ایجاد شغل برای اون ها درآمد ایجاد کرد. که قطعاً این کار نیازمند هزینه ی خیلی زیادی هست.
Iran (Islamic Republic of)
ش ه
۰۹:۲۲ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
کاشکی من جای این آقا بودم آنگاه پنج درصد آنرا هزینه میکردم. باید به فکر آخرت هم بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
۲درصدکه هیچی اگه ۵۰درصدثروت ایلان ماسک بدن به مسئولین کشورمون بازم جیب خودشونو دامادهاشون پرنمیشه اینا جیباشون ته نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
اینها که با دراوردن پول از جیب مردم هرروز ثروتشون رووبیشتد کردن شما یه درصد فکر کن بیان پولشون رو صرف رفع گرسنگی مروم کنن
Iran (Islamic Republic of)
ارسلان
۰۸:۵۳ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
آقای yjc یادته پست گزاشتی ایلان ماسک از فضا اومده ؟ خب همین کارا رو کردین خیلیا رو بزرگ کردین چه تو ایران چه تو جهان آخه یکی نیست بگه این ایلان ماسک چی گفته چیکار کرده جز حرفای تکراری که قبلا کسان دیگه بار ها گفتن این اومده تکرار کرده ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
کسی که میگه ایلان ماسک چه کار کرده معلومه غیر از شکمش جایی دیگه رو نمیبینه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
شما هم اگه تونستی برو همون حرفای تکراری رو بگو و ثروت ایلان ماسک رو به دست بیار.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
حسادت اصلاً کار خوبی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
بله چند درصد ثروت قریش هم میتونست بسیاری از فقرای مکه رو سیر کنه. ولی کجاست اگه میبخشیدن که خدا نمیگفت جهنم از انس و جن پر میشه. دقیقا بزرگترین امتحان سرمایه دارها دادن حق ندارهاست. توجه کنید حقشون نه بخشش. خدا همه چیز رو به اندازه داده ولی دست همه نداده تا اسباب آزمایش فراهم باشه. وای به حال سرمایه دار وقتی پشت و پهلو و پیشانیش با زر و سیم و ... که اندوخته میشه گداخته. از اون طرف خوشبحال نداری که چهره اش از داشتن خدا شاداب و در برابر نداری قانع و همه چیزش خداست. نه گله ای همش میگه شکرت ای خدا میگن اقا بده کاری میگه خدا کریمه. اقا میری زندان میگه خدا بزرگه. واقعا نمیدونم این صلایت وسختی از کجا میاد. قدیمی ها هم بیشتر اینجوری بودن مثل پدربزرگهامون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
بریزیم سر این پولدارها حق مردم رو ازشون پس بگیریم.
آخرین اخبار