اجرای ۱۷ طرح بازآفرینی شهری در لرستان

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: ۱۷ طرح بازآفرینی شهری با اعتبار حدود ۲۷ میلیارد تومان در این استان اجرا شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، وحید کرم الهی، مدیرکل راه و شهرسازی لرستان بیان کرد: این طرح‌ها در الیگودرز، خرم آباد، بروجرد، دورود و کوهدشت بهره برداری و تحویل موقت شده اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ پروژه بازآفرینی شهری به ارزش هفت میلیارد تومان در دست اجرا است ادامه داد: استفاده از ظرفیت توسعه گران جهت تملک و اجرای پروژه‌های اسکان جدید و تدوین ضوابط شهرسازی و معماری خاص برای تسهیل در ساخت واحد‌های مسکونی درجاساز به تسریع در روند طرح‌های بازآفرینی کمک می‌کند.

وی اظهار داشت: همچنین ایجاد فضا‌های مناسب شهری با استفاده از امکانات دولتی و شهرداری‌ها و امکان تملک گسترده زمین توسط این مجموعه ها، از دیگر راهکار‌های پیشنهادی نوسازی مسکن در مناطق حاشیه نشین است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان اضافه کرد: در مجموع ۳۸۴ هزار و ۳۱۹ نفر در بافت‌های ناکارآمد میانی، سکونتگاه‌های غیررسمی (حاشیه نشینی) و بافت‌های فرهنگی و تاریخی این استان سکونت دارند.

کرم الهی مساحت بافت‌های ناکارآمد کشور را بیش از ۱۴۰ هزار هکتار برشمرد و افزود: سهم لرستان از این رقم ۲ هزار و ۵۱ هکتار معادل ۱۴ درصد مساحت استان و ۱.۵ درصد کشور است که به تفکیک شامل ۳۴۳ هکتار بافت تاریخی فرهنگی، ۸۰۷ هکتار بافت ناکارآمد میانی و ۹۰۱ هکتار سکونتگاه غیررسمی می‌باشد.

وی ادامه داد: در مجموع، ۳۷۵ هزار نفر معادل ۳۵ درصد جمعیت شهری استان در بافت‌های ناکارآمد و نابسامان زندگی می‌کنند و ۹۰۱ هکتار معادل هشت درصد مساحت استان به عنوان مناطق حاشیه نشین، ۲۲ هزار و ۲۳۰ نفر معادل ۲۱ درصد جمعیت استان را در خود جای داده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.