در پی پیشروی شورشیان اتیوپی؛

عربستان خواستار خروج اتباع خود از اتیوپی شد

به دلیل وخامت اوضاع در اتیوپی عربستان از اتباع خود خواست هرچه زودتر این کشور را ترک کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، سفارت عربستان در «آدیس بابا» پایتخت اتیوپی امروز (جمعه) از شهروندان و اتباع خود خواست به دلیل وخامت اوضاع در اتیوپی و پیشروی شورشیان تیگرای هر چه زودتر این کشور را ترک کنند.

سفارت عربستان در صفحه رسمی خود در توئیتر اعلام کرد این اتفاق در پی تحولات و شرایط فعلی اتیوپی صورت می‌گیرد و شهروندان سعودی باید حداکثر احتیاط را انجام دهند و از خود مراقبت کنند.

امروز همچنین وب سایت «آدیس استاندارد» اعلام کرد ارتش اتیوپی از سربازان سابق خود خواسته است تا بار دیگر نام خود را در ارتش ثبت‌نام کرده و در عملیات‌های نظامی علیه شورشیان تیگرای شرکت کنند.

همزمان با افزایش پیشروی‌های شورشیان ۹ گروه سیاسی و ضد دولت در آدیس بابا یک ائتلاف تشکیل داده و اعلام کردند به دنبال یک راه‌ حل سیاسی بعد از یک سال جنگ ویرانگر هستند.

شایان ذکر است دولت فدرال اتیوپی از حدود یک سال پیش در مناطق شمالی این کشور با شورشیان جبهه آزادسازی خلق تیگرای می‌جنگد. این گروه شورشی در ماه‌های اخیر پیشروی‌هایی داشته و از منطقه محل استقرار خود خارج شده اند.

شورشیان جبهه آزادسازی خلق تیگرای روز چهارشنبه اعلام کردند منطقه کمیسی واقع در نزدیکی امحارا و ۳۲۵ کیلومتری شمال آدیس آبابا را به تصرف خود درآورده اند و به ارتش آزادیبخش اورومو ملحق شده اند. اما دولت اتیوپی روز پنجشنبه ادعای پیشروی‌های گسترده شورشیان را تکذیب و تاکید کرد از مبارزه با شورشیان دست نخواهد کشید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار