ادعای مقام آمریکایی در خصوص تصمیم پوتین برای حمله به اوکراین!

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا مدعی شد رئیس جمهور روسیه آماده حمله به اوکراین است.

باشگاه خبرنگاران جوان – وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا در سخنانی مدعی شد آمریکا معتقد است ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با وجود فشار‌ها برای متوقف ساختن وی، آماده استفاده از زور علیه اوکراین تا نیمه فوریه است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وندی شرمن گفت: من نمی‌دانم آیا او (پوتین) تصمیم نهایی اش را در این خصوص گرفته است یا نه، اما قطعا همه نشانه‌هایی که می‌بینیم، این است که او قصد دارد تا از قدرت نظامی تا نیمه فوریه استفاده کند.

وندی شرمن در ادامه مدعی شد که تصمیم پوتین ممکن است تحت تأثیر بازی‌های زمستانی پکن باشد که از سوی آمریکا و شماری از کشور‌ها بایکوت شده است. وی گفت: همه ما می‌دانیم المپیک پکن در تاریخ ۴ فوریه آغاز می‌شود و رئیس جمهور پوتین انتظار دارد در آنجا باشد.

وی همچنین مدعی شد که آمریکا خود را برای تمامی سناریوها- از حمله کامل تا حملات ترکیبی، براندازی، خرابکاری آماده می‌کند.
گفتنی است اظهارات معاون وزیر خارجه آمریکا در حالی مطرح می‌شود که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نیز امروز در سخنانی مدعی شد در صورتی که روسیه تجاوزگری خود را افزایش دهد، تحریم‌ها و پاسخ نظامی در انتظار آن است.

وی مدعی شد: واشنگتن خواهان راه دیپلماتیک است؛ اما ما آماده هر چیزی هستیم.

او همچنین گفت: من اعضای کنگره را امروز در خصوص پاسخ مان به روسیه در جریان قرار می‌دهم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
در روایات به آتش آذربایجان ( لابد لنار من أذربیجان لا یقوم لها شيء ) که هیچ چیزی یا هیچ کشوری نمی تواند جلوی آن را بگیرد ( لا یقوم لها شيء ) اشاره شده . آذربایجان تاریخی شامل منطقه قفقاز می شد و تا جنوب غربی روسیه و شرق اوکراین و کریمه امتداد داشت. در روایت معروف به حدیث تمهید مباشر هم از " هرج الروم" سخن به میان آمده. شاید منظور هرج و مرج و اختلاف بین کشورهای روم ارتدکس ( روسیه ) با روم کاتولیک/پروتستان ( آمریکا و اروپا )باشد.البته برخی متخصصان و کارشناسان حوزه مهدویت منظور از هرج الروم را جنگ جهانی می دانند. اینکه آتش جنگ جهانی سوم از منطقه دونباس شعله ور شود وجود دارد.احتمال شروع درگیری روسیه و اوکراین در زمان المپیک پکن جدی است اما کار به تصرف خارکف و کیف نمی کشد مگر اینکه اوضاع از کنترل پیمان امنیت جمعی و گروه مینسک خارج شود یا چند روز/چند هفته پس از شروع درگیری، اوکراین درخواست فوری عضویت در ناتو را بدهد و ناتو هم موافقت کند.
آخرین اخبار