ضرب الاجل استاندار آذربایجان‌غربی برای فعال شدن پارک ملامین ارومیه

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: باید طی ۱۰ روز آینده فراخوان جذب سرمایه‌گذاری در پارک ملامین ارومیه منتشر شود تا روند راه‌اندازی و فعالیت آن با جدیت پیگیری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه -  محمدصادق معتمدیان روز یکشنبه در حاشیه بازدید از مجتمع پتروشیمی ارومیه گفت: با جذب سرمایه‌گذاری روند راه‌اندازی پارک ملامین ارومیه باید سرعت بگیرد و مشکلات این واحد تولیدی در اسرع وقت بررسی و احصا شود و مدیران دستگاه‌های اجرایی در این رابطه مساعدت ویژه داشته باشند.

استاندار آذربایجان غربی می گوید: توجه به رونق تولید و رفع مسائل و مشکلات واحد های تولیدی و صنعتی از جمله اولویت های استان است و  برنامه های یکشنبه تولید و بازدید مداوم از واحد های تولیدی و صنعتی و بررسی مسائل و مشکلات این واحد ها نیز در همین راستا صورت می گیرد.

به گفته نادر صادقی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی برای راه‌اندازی پارک ملامین ارومیه ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارومیه هم می گوید: این مجتمع در ۱۱۰ هکتار فعال بوده و محصولات آن واحد‌های فرآیندی تولید کریستال ملامین با ظرفیت تولید سالانه ۱۳۶ هزار تن، سولفات آمونیم ۵۰ هزار تن، اسید سولفوریک ۶۰ هزار تن، سولفات پتاسیم ۴۰ هزار تن و همچنین اسید کلریدریک است.

پژمان اسدی گفت: مشکل صادرات برخی از محصولات تولیدی، این واحد صنعتی را با مشکل روبرو کرده است و امید می‌رود با حمایت مسوولان این مساله حل و فصل گردد.

وی می گوید: سودآوری این واحد نسبت به سال‌های گذشته رشد ۲ برابری داشته و این امر نشان از رشد تولید و اشتغال و ارزآوری است.

در آذربایجان‌غربی سه مجتمع پتروشیمی ارومیه میاندوآب و مهاباد در مجوع به ظرفیت تولید سالانه بیش از ۶۰۰ هزار تن کریستال ملامین، سولفات آمونیم و اسید سولفوریک، پلی اتیلن سبک و سنگین، بوتن -۱ وجود دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.