۸۵ درصد از واحد‌های دانش بنیان آذربایجان شرقی در حوزه برق و الکترونیک فعال هستند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: ۸۵ درصد از واحد‌های تولیدی در حوزه‌ی دانش بنیان استان در حیطه‌ی برق و الکترونیک فعال هستند و حوزه‌ی صنعت برق و الکترونیک دارای قابلیت‌های ویژه‌ای در زمینه‌ی دانش بنیانی است.

آقای صابر پرنیان گفت: از ۳۰۰ واحد موجود در حوزه برق و الکترونیک استان، ۲۰ درصد واحد‌ها دارای ظرفیت‌های صادراتی با ارزش افزوده بالا هستند و ما باید با برنامه‌ی محوری و جدیت به سمت صادرات تکنولوژی و صادرات کالا‌های با ارزش افزوده بالا در جهت ثروت آفرینی حرکت کنیم.

با برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیش‌بینی می‌شود، تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان فعال تولیدی با محوریت صادراتی در سالجاری تا دو برابر افزایش یابد.

ویژگی مهم این حوزه، پیوستگی بین جامعه صنعتی برق و الکترونیک و دانشگاه در آذربایجان شرقی است که کاملا ملموس بوده و مفهوم واقعی ارتباط محقق شده است.

جهان امروز به سمت توسعه‌ی حرکت می‌کند و سرمایه‌گذاری در این حوزه ثروت آفرین از الزامات توسعه است.

وجود صنایع پتروشیمی، صنایع پایین دستی پتروشیمی، صنایع مس، موقعیت مرزی منطقه آزاد تجاری-صنعتی ارس و گروه برق و الکترونیک دانشگاه تبریز دارای مزیت تولیدی و رقابتی در صنعت یاد شده است.

با اجرایی شدن ایجاد شهرک پایین دستی صنایع مس در استان، صنعت برق و الکترونیک نیز توسعه و رشد خواهد یافت.

در صنایع دانش بنیان مسیر حرکت از منابع محوری به سمت علم محوری بوده و با توجه به اتمام منابع دنیا، صنعت جهان به سمت توسعه‌ی این گونه واحد‌ها پیش می‌رود.

 توجه به حوزه‌ی تحقیق و توسعه در صنایع برق و الکترونیک به منظور حضور پرقدرت در بازار‌های داخلی و جهانی الزامی است.

حوزه‌ی برق و الکترونیک جای کار بسیاری دارد و سازمان صمت استان، آماده همکاری کامل با انجمن و فعالین این صنعت دانش محور و ثروت آفرین است.

در آمایش سرزمینی استان، ظرفیت‌های خوبی برای توسعه‌ی این صنعت وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار