امسال حملات سایبری علیه روسیه ۳۰ برابر خواهد شد

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند در سال جاری میلادی، تعداد حملات سایبری علیه روسیه تا ۳۰ برابر افزایش پیدا کرده و مدت و قدرت حملات هم بیشتر می‌شود.

کارشناسان شرکت امنیت سایبری «استورم وال» رشد حملات «دیداس» از ژانویه تا مه امسال را تحلیل کرده و پیش‌بینی کردند تا آخر امسال تعداد حملات به شرکت‌های روسی ۳۰ برابر شود. به گفته کارشناسان این شرکت، حملات دیداس به مشتریان «استورم وال» تنها در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۵۰ برابر شده است.

گفتنی است دیداس نوعی از حمله سایبری است که دسترسی به یک سایت را ناممکن می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تاس، شرایط سیاسی متشنج در جهان و همچنین کاهش قیمت ابزار‌های حملات سایبری از دلایل اصلی این پیش‌بینی عنوان شده اند. سخنگوی شرکت استورم وال در این خصوص گفت: «در حال حاضر، بیشتر حملات توسط هکر‌های اینترنتی انجام می‌شود. گروه‌های زیادی وجود دارند که حملات DDoS را تبلیغ می‌کنند و این گروه‌ها صد‌ها هزار عضو دارند که آماده حمله به شرکت‌های روسی هستند. اعضای گروه‌ها برای انجام حملات آموزش دیده اند و دائماً اهداف جدیدی برای آن‌ها تعیین می‌شود. در آینده، هکر‌های اینترنتی حملات بیشتری را علیه شرکت‌های روسی انجام خواهند داد».

این شرکت افزود که تعداد حملات به دلیل ظهور ابزار‌های ارزان‌تر نیز افزایش خواهد یافت. کارشناسان می‌گویند میانگین مدت حملات تا ده برابر خواهد شد و قدرت آن‌ها نیز بیشتر می‌شود.

رامیل خانتیمیروف، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران این شرکت امنیت سایبری اعلام کرد: «امسال ما شاهد یک جنگ سایبری واقعی هستیم و مقیاس آن افزایش خواهد یافت. بدترین چیز این است که حتی وقتی این طوفان فروکش کند، تعداد زیادی از مردم برای انجام حملات DDoS آموزش خواهند دید و ابزار‌هایی برای انجام آن‌ها خواهند داشت. البته، اهداف این حملات متفاوت خواهد بود».

حملات دیداس یکی از جدیدترین حملاتی هستند که در بستر اینترنت انجام می‌شوند و هدف از آن ناتوان کردن سرور مورد نظر در ارائه سرویس‌های عادی خود است. به بیان بهتر، حملات دیداس وبسایت‌ها را با بمباران درخواست‌های جعلی فلج می‌کند. چیزی شبیه به پر کردن یک صندوق پست با هزاران پاکت نامه.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار