اعتراف آمریکا به حمایت سایبری از اوکراین در جنگ

رئیس فرماندهی سایبری آمریکا بدون اعلام زمان شروع جنگ سایبری علیه روسیه گفت این حملات در سه بخش تهاجمی، دفاعی و اطلاعاتی صورت گرفته است.

ژنرال پاول ناکاسونه، رئیس فرماندهی سایبری آمریکا نقش جنگجویان سایبری این کشور در جنگ بین روسیه و اوکراین را تایید کرد و گفت: «ما یک سری عملیات در تمامی حوزه‌ها انجام دادیم که شامل عملیات تهاجمی، دفاعی و اطلاعاتی می‌شد. این عملیات مقاومت اوکراین، متحدان و شرکای ما در ناتو را تقویت کرده است».

مصاحبه رئیس فرماندهی سایبری آمریکا با اسکای نیوز، برای اولین بار تایید می‌کند که آمریکا به صورت دیجیتالی هم درگیر این جنگ شده است. ناکاسونه که به عنوان مدیر آژانس امنیت ملی آمریکا نیز فعالیت می‌کند جزئیات عملیات هکری را فاش نکرد، اما گفت که این عملیات در آمریکا «قانونی» تلقی شده و با نظارت غیرنظامی انجام می‌شود.

او گفت: «وظیفه من ارائه یک سری گزینه به وزیر دفاع و رئیس جمهور است». مشخص نیست این عملیات از چه زمانی آغاز شده و یا از زمان حمله روسیه به اوکراین چند بار رخ داده است؛ تنها گفته شده که از زمان حمله روسیه به اوکراین، این حملات که «از قبل هم سرعت زیادی داشته»، افزایش پیدا کرده است.

پیش از این، کارشناسان امنیت سایبری اعلام کرده بودند که در سه ماهه نخست امسال، حملات «دیداس» به مشتریان شرکت امنیت سایبری بین‌المللی «استورم وال» در روسیه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۵۰ برابر شده است.

گفتنی است حملات دیداس انواعی جدید از حملات سایبری هستند که سیستم را فلج کرده و آن را از ارائه خدمات باز می‌دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار