رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان آذربایجان غربی:

توزیع بودجه در آذربایجان‌غربی باید به سمت برنامه‌محوری سوق یابد

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی با تاکید بر اصلاح روند توزیع بودجه در استان گفت: این بخش باید از دستگاه محور بودن به سمت برنامه محوری سوق یابد.

حسین سپهری گفت: اگر بخواهیم این حجم عملیات در بخش بودجه منتج به نتیجه شود، باید بودجه در خدمت برنامه باشد و اگر بخواهیم بدون برنامه حرکت کنیم به جز اتلاف منابع نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد.

او می گوید: شاخص‌مند کردن توزیع منابع منجر به عدالت منطقه‌ای خواهد شد و نابرابری‌های منطقه‌ای را کاهش خواهد داد که در این ارتباط سفر‌های شهرستانی استاندار آذربایجان غربی نیز از نابرابری‌های منطقه‌ای در استان خواهد کاست.

سپهری بر کارشناس محور بودن فعالیت‌های سازمان تاکید کرد و گفت: کار کارشناسی باید در هموارسازی مسیر توسعه استان حرکت کند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی گفت: در توزیع منابع هیچ تبعیض و بی عدالتی پذیرفتنی نیست و رفع محرومیت باید در روند توزیع مورد توجه قرار گیرد.

او با اشاره به اهمیت نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی گفت: هر کارشناس باید نظارت دقیقی بر روند توزیع منابع هزینه‌ای و عمرانی دستگاه مربوطه را داشته باشد و معاونت بودجه سازمان ماهیانه گزارش نظارتی و عملکردی دستگاه‌های اجرایی به تفکیک شهرستان و دستگاه را به ریاست سازمان ارائه کند.

سپهری می گوید: طرح‌های اشتغالزا، مولد و دانش بنیان علمی و فناورانه که دارای ارزش افزوده است، باید در اولویت تخصیص منابع قرار گیرد.

او گفت: آذربایجان غربی، قابلیت توسعه و سرمایه گذاری در تمام بخش‌ها مثل صنعت، معدن، کشاورزی، گردشگری طبیعی، مذهبی، سلامت و فرهنگی را دارد و با برنامه ریزی هدفمند می‌توان عقب ماندگی‌های استان را جبران کرد چرا که این عقب ماندگی و نابرابری‌های منطقه‌ای صرفا ناشی از بی برنامگی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.