سازمان بهداشت جهانی: بیشتر مبتلایان به آبله میمون در اروپا و آمریکا هستند

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که تا کنون ۳۵ هزار مبتلا به آبله میمون در جهان به ثبت رسیده که بیشتر آنان در قاره اروپا و آمریکا هستند.

به گزارش الجزیره، همچنان با شیوع ویروس کرونا در جهان، تدروس ادهانوم قبریسوس، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت، اعلام کرد که تعداد کل موارد ثبت شده ویروس آبله میمون در سراسر جهان به حدود ۳۵ هزار نفر رسیده است.

بر اساس گزارش دبیر کل سازمان جهانی بهداشت بیشتر موارد ثبت شده ویروس آبله میمون در اروپا و قاره آمریکا شناسایی شده است. این ویروس تا کنون  در ۹۲ کشور جهان، افزایش ۲۰ درصدی نسبت به هفته گذشته داشته است.

این در حالی است که کارشناسان بهداشتی می‌گویند شمار مبتلایان احتمالاً کمتر از آمار گزارش شده است. مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا روز جمعه ابتلای دو کودک به بیماری آبله میمونی را تایید کرد که یکی از آن‌ها ساکن کالیفرنیاست و دیگری مقیم آمریکا نیست.

کارشناسان بهداشت عمومی در حال بررسی چگونگی ابتلای این کودکان به بیماری آبله میمونی هستند. این کارشناسان هشدار دادند آمریکا وارد برهه‌ای حساس برای مهار کردن این همه گیری شده است و پروفسور آن ریموین از دانشگاه کالیفرنیا می‌گوید هر روز که می‌گذرد و ما اقدامی انجام نمی‌دهیم، احتمال اینکه بتوانیم این بیماری را مهار کنیم کمتر می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۲۲:۳۶ ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
بهتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
آیا میدانید ترساندن مردم سیستم ایمنی بدن را تضعیف میکند؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
هیچ‌ دینی مث اسلام نمیشه ، تمام مریضیهای عفونی از اروپا و آمریکا و چین و کشورهای لامذهب میاد هیچوقت نشده مریضی خاصی از یک کشور اسلامی تولید بشه چون اسلام واسه همه چی حد و حدود تعیین کرده حتی خوردن بنازم دین عزیز اسلام را .
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۷ ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
و تمام مریضی ها توسط افراد پولدار به دلیل رفت آمد زیاد به کشور وارد و بر مردم فقیر که قدرت خریدن مواد غذایی که سیستم ایمنی را بالا می‌بره تحمیل میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
سلام ،

فرق آبله میمون با آبله مرغ چیست ؟

پدافند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۹ ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
چون یک حیوان میمون و دیگری مرغه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
بعید میدانم خود دکترها هم جوابش را بدانند!
آخرین اخبار