استاندار زنجان:

رفع مشکلات مردم باید در اولویت باشد

محسن افشارچی گفت: یکی از مهمترین اقداماتی که اولویت بیشتری دارد رفع مشکلات مردم است.

محسن افشارچی، استاندار زنجان در مراسم تودیع و معارفه فرماندار شهرستان ماهنشان با بیان اینکه افزایش سرمایه اجتماعی نظام از محل جلب رضایتمندی مردم امکان پذیر است، افزود: یکی از مهمترین اقداماتی که می‌توان انجام داد و در شهرستان‌ها نسبت به سایر نقاط، اولویت بیشتری دارد رفع مشکلات و عوامل رنجش مردم است.

وی با تاکید بر اینکه این مسئله با حضور مدیران در میان مردم به راحتی قابل انجام است تصریح کرد: شنیدن حرف‌ها و دغدغه‌های مردم از سوی مسئولان مربوطه برای آن‌ها بسیار ارزشمند است.

افشارچی با تاکید بر لزوم مقابله با هر اتفاقی که ممکن است مردم را برنجاند خاطرنشان کرد: نوع عملکرد بانک‌ها در مواجهه با مراجعات و مطالبات مردمی، یکی از مواردی که موجب رنجش مردم می‌شود.

وی اظهار داشت: دریافت تسهیلات ازدواج برای جوانان از سوی بانک‌ها می‌تواند با طی روند بسیار کوتاه انجام شود در حالیکه در برخی موارد متاسفانه شاهد هستیم که یک زوج ماه‌ها معطل دریافت این تسهیلات هستند.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه در سایر ارگان‌ها نیز باید با فرایند‌هایی که موجبات رنجش مردم را فراهم می‌کنند مقابله شود گفت: مدیران باید توجه داشته باشند که در صورت لزوم، بطور مستقیم به موضوع ورود کنند.

افشارچی به نقطه‌زنی نقاط ایجاد نارضایتی مردم اشاره کرد و افزود: حتی وجود یک چاله در خیابان می‌تواند موجب نارضایتی مردم شود که به این نقاط باید توجه شود.

وی تاکید کرد: انجام کار‌هایی از این جنس مهم است و همین که مردم بدانند مدیران و مسئولان دغدغه رفع مشکلات آن‌ها را دارند قطعا رضایت آن‌ها را در پی خواهد داشت.

استاندار زنجان با بیان این که در سال‌های گذشته و از اول انقلاب تاکنون معمولاً بر مبنای سیاست‌های متفاوتی که دولت‌ها دارند بعضی وقت‌ها انرژی‌هایی متراکم و در دولت‌های بعدی آزاد و اثر خود را نشان می‌دهد گفت: معمولاً هم سیاست‌های اقتصادی است یعنی دولت‌ها تصمیماتی را اتخاذ می‌کنند که باعث می‌شود فشار‌هایی بر مردم در حوزه اقتصاد وارد شود.

افشارچی اظهار داشت: نتایج بعضی از تصمیم گیری‌ها در یک دولت به دولت بعدی منجر می‌شود که اتفاق‌های ناشی از تحریم‌ها که در اوایل دهه ۹۰ متوجه دولت قبلی شد، از این دست بود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در برخی از دولت‌ها مشکلات را به سمت نظام حواله می‌کنند در حالی که باید متوجه خود دولت‌ها شود گفت: در سال گذشته هم مردم فشار‌های اقتصادی بسیاری را متحمل شدند که ناشی از اتکا به نفت و منتظر شدن برای رفع تحریم و فروش نفت در دولت وقت بود.

استاندار زنجان همچنین با اشاره به برخی از اتفاق‌های رخ داده در شاخص‌های اقتصادی اظهار داشت: تمام تلاش دولت سیزدهم بر این است که علاوه بر رفع تحریم به مقابله با تحریم نیز بپردازد.

افشارچی گفت: اصل مسئله تحریم این است که ما نمی‌توانیم نفتمان را به فروش برسانیم و به همین دلیل درآمد نداریم بنابراین دولت باید به سمتی حرکت کند که از طریق متفاوت‌تری برای خود، درآمد ایجاد کند.

وی با بیان اینکه ایران به عنوان ترانزیت کالا از شمال به جنوب می‌تواند برای خود درآمدزایی کند ادامه داد: مسائل متعددی از این جنس داریم که به عنوان نمونه مذاکره برای ایجاد خط انتقال نفت از عسلویه به کراچی و یا برقراری ارتباط ایران از طریق بندر چابهار با هند از آن جمله است.

استاندار زنجان به سرمایه گذاری‌های مختلف در کشور اشاره کرد و افزود: به عنوان نمونه در حوزه میکروالکترونیک سرمایه گذاری شده است، در حوزه مس استخراج‌های بسیاری داشتیم که پنجمین کشور دارای منابع مس هستیم و تا چند صد سال پس از این هم مس داریم که مواردی از این دست زیاد است.

افشارچی با تاکید بر اینکه انواع اقدامات در حوزه سرمایه گذاری که انجام می‌شود برای این است که خود را تا حدود زیادی مستقل از نفت کنیم تصریح کرد: اصل مسئله این است که چشم ما دیگر به دست آمریکا نیست که منتظر بمانیم تا ببینیم چه زمانی تحریم را رفع و شیر نفت را باز کند تا ما نفتمان را بفروشیم.

وی گفت: بنابر این حل این مسئله زمان‌بر خواهد بود و ما باید رویکرد و جهت حرکت سیستم نظام جمهوری اسلامی را مد نظر قرار دهیم.

افشارچی در ادامه اعتبارات داده شده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان در ۷ ماهه اول امسال را، یک هزارو ۲۵۰ میلیارد تومان و از محل ارزش افزوده صنایع عنوان کرد و گفت: امسال همچنین واریز حقوق دولتی معادن تاکنون ۶۰۰ میلیارد تومان بود و این در حالی است که این رقم در سال‌های گذشته، فقط ۳۹ میلیارد تومان بود.

وی افزود: اتفاق‌های خوبی در حوزه‌های مختلف از جمله مالیات و مودیان مالیاتی هم رخ داده است.داشتن دغدغه مردم مسئله مهمی است که مدیران نباید از آن غافل شوند

در پایان این مراسم محمدرضا محمدی به عنوان فرماندار شهرستان ماهنشان معرفی و از خدمات جلیل جزونقی فرماندار قبلی این شهرستان قدردانی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.