برای نخستین بار در استان ؛

راه اندازی طرح تعاونی مشاغل خرد خانگی در کهگیلویه و بویراحمد

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد هم اکنون ۲ هزار و ۳۱۵ تعاونی فعال و در دست اقدام در استان وجود دارد.

 حمید رضا واعظی زاده گفت: با هدف حمایت از تعاونی‌های فعال در شهرستان بویراحمد، مقدمات راه اندازی شرکت تعاونی عمران و توسعه شهری در دست اجرا بوده و به زودی راه اندازی می‌شود.

او با بیان اینکه امسال، برای نخستین بار در استان برای دهک‌های پایین جامعه در یکی از مناطق محروم استان طرح تعاونی مشاغل خرد خانگی ایجاد شد گفت: برای تقویت بنیه تعاونی‌ها، در سال جاری، ۳۱۲ میلیون تومان کمک بلاعوض به پنج طرح تعاونی استان پرداخت شد.

واعظی زاده می گوید: پنج تعاونی استان در زمینه صنایع دستی شامل گلیم، گبه، جاجیم، سفال، فرش و تابلو فرش به ارزش سه هزار و ۵۰۰ هزار دلار به کشور‌های حوزه خلیج فارس صادرات داشته‌اند.

او افزود: ۳۰ طرح تعاونی دیگر در استان برای استفاده از تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند و با ایجاد و توسعه این طرح‌های تعاونی، شاهد تحولی چشمگیر در اقتصاد استان خواهیم بود.

به گفته واعظی زاده: باید با توجه به سهم ۲۵ درصدی تعاونی‌ها در برنامه ششم توسعه، دستگاه‌های اجرایی متولی به تقویت تعاونی‌ها بپردازند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.