یمن: عربستان با جنایاتش علیه یمن اکنون نمی‌تواند میانجیگر صلح باشد

معاون نخست وزیر در امور امنیتی و دفاعی دولت نجات ملی یمن اعلام کرد عربستان نمی‌تواند نقش میانجی را برای حل بحران یمن داشته باشد.

«جلال الرویشان» گفت: برای شهروند یمنی یا حتی برای ناظر بیرونی قابل قبول یا منطقی نیست که عربستان پس از این همه جنایت خود را میانجی معرفی کند.

به گزارش المسیره، معاون نخست وزیر در امور امنیتی و دفاعی دولت نجات ملی یمن افزود: اینکه متجاوز به میانجی تبدیل شود، این موضوعی است که نه دین، نه منطق و نه عقل آن را می‌پذیرد بنابراین عربستان نباید نقشی را برعهده بگیرد که مناسب او نیست و باید دست از محاصره بردارد و برای خروج از این بن بست، نیرو‌های خود را از یمن خارج کند.

وی گفت: پرونده بشردوستانه یک حق مردمی است که ارتباطی به مذاکرات نظامی و سیاسی ندارد، اما جامعه جهانی هنوز از این پرونده به عنوان کارت مذاکره استفاده می‌کند. کشور‌های ائتلاف دوباره از پرونده بشردوستانه به عنوان کارتی برای دستیابی به دستاورد‌های سیاسی استفاده می‌کنند.

این مقام نظامی یمن اضافه کرد: ما جدیت مشخصی در موضع عربستان که جدای از تمایلات آمریکا باشد، ندیدیم و این تعلل به نتیجه‌ای نمی‌رسد. به نظر می‌رسد توجه آمریکا به یمن با وجود جنگ در اوکراین و جا‌های دیگر منحرف نشده و همچنان به دنبال تجاوز به یمن است.

الرویشان در پایان گفت: نیرو‌های مسلح یمن در صورت تداوم تعلل سعودی - آمریکایی آمادگی اتخاذ تدابیر لازم را دارند.

پیش‌تر سرلشکر محمد ناصر العاطفی، وزیر دفاع یمن گفته بود از ائتلاف متجاوزان می‌خواهیم تا دیر نشده از فرصت داده شده به آن‌ها توسط رهبر انقلاب یمن استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار