نیمی از صهیونیست‌ها برای همیشه کرانه باختری اشغالی را ترک کرده‌اند

۵۰ درصد از شهرک نشینان صهیونیست که برای کار کرانه باختری را ترک کرده‌اند، تصمیم گرفته‌اند هرگز به سرزمین‌های اشغالی فلسطین باز نگردند.

تصمیم شهرک نشینان صهیونیست در نتیجه تشدید عملیات نیروهای مقاومت در کرانه باختری و قدس اشغالی در پاسخ به جنایات نظامیان اشغالگر علیه فلسطینی‌ها اتخاذ شده است.

خبرگزاری فلسطینی سما به نقل از  روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت گزارش داد:  ۴۷ درصد از شهرک نشینانی که برای زندگی و کار به خارج سفر کرده اند، اصلاً قصد بازگشت به اسرائیل را ندارند.

بر اساس این گزارش، یک میلیون صهیونیست در خارج از اراضی اشغالی هستند و نیمی از آنها اصلا نمی‌خواهند که برگردند و این در حالی است که طبق یک نظرسنجی اعلام شده در اراضی اشغالی، محبوبیت «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حال کاهش روافزون است.

رسانه صهیونیستی معاریو اعلام کرد: اگر انتخابات کنست هم اکنون برگزار شود، احزاب مخالف ۷۰ کرسی را به دست خواهند آورد و احزابی که کابینه کنونی را تشکیل داده‌اند ۵۰ کرسی را به خود اختصاص خواهند داد.

این رسانه علت این کاهش را بحران امنیتی در کرانه باختری و غزه و لبنان در هفته‌های اخیر و نیز طرح اصلاحات قضایی نتانیاهو دانست.

مهاجرت معکوس از اسرائیل نگرانی‌هایی را برای سران این رژیم به وجود آورده که هم اکنون با چالش‌های داخلی و خارجی مختلف همزمان با به قدرت رسیدن رجال صهیونیسم مذهبی مواجه شده‌اند. از جمله این نگرانی‌ها می‌توان به تهدید جمعیتی ناشی از تعداد رو به افزایش فلسطینیان، کاهش تعداد صهیونیست ها ی داوطلب ورود به ارتش رژیم صهیونیستی و از همه مهمتر عادی شدن پدیده «یوردیم» به عنوان امری واقعی است که شاید به عاملی برای افزایش مهاجرت معکوس در آینده تبدیل شود.

  «یوردیم» در زبان عبری به معنای «سقوط» یا «سراشیبی» است و این اصطلاح برای صهیونیست هایی استفاده می‌کنند که اراضی اشغالی را پس از مهاجرت و چند صباحی زندگی در آن ترک می‌کنند و برای همیشه به کشورهای غربی باز می گردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
خواهشاً دولت، مجلس و همه قوا به بحث خودرو و مافیا آن وارد شوند چرا یه خودرو از پارسال تا الان باید ۴ برابر قیمتش در بازار بشه؟ مگر چه اتفاقی افتاده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
ان شاالله بزودی با رهبر عزیزمون در قدس نماز میخوانیم....
آخرین اخبار