آوارگان سودانی در کشور‌های همسایه با بحران انسانی مواجه هستند

سازمان ملل اعلام کرد حدود ۲۰۰ هزار نفر از سودان گریخته و به کشور‌های همسایه رفته اند و در این کشور‌ها با بحران انسانی مواجه هستند.

سازمان ملل اعلام کرد از زمان شروع جنگ در سودان در یک ماه گذشته میان ارتش این کشور و گروه شبه نظامی موسوم به واکنش سریع، حدود ۲۰۰ هزار نفر از شهروندان این کشور به کشور‌های همسایه گریخته اند. ده‌ها هزار نفر از شهروندان سودان در این مدت به کشور همسایه چاد گریخته اند و سازمان ملل هم تیم‌هایی را برای امدادرسانی به این آوارگان در چاد مستقر کرده است.

خبرنگار الجزیره در منطقه "بوراتا" در شرق چاد در این خصوص گزارش داد: گروه‌های امدادرسان، دولت بومی، ارتش و نیرو‌های پلیس چاد همگی هم عقیده اند که از زمان شروع جنگ و درگیری‌ها در سودان هرگز چنین پدیده‌ای را ندیده اند. جمعیت بسیاری در این منطقه حضور دارند که تنها بخشی از مردمانی هستند که از سودان گریخته اند.

وی افزود: شمار زیادی از شهروندان سودان هر لحظه خود را به اردوگاه‌های موقت مانند این اردوگاه می‌رسانند. کسانی که به این جا می‌آیند هیچ چیزی ندارند و منابع در این جا بطور کامل رو به اتمام است. برای حل مشکلات این آوارگان وظیفه انسانی سنگینی بر دوش همگان است و برای مواجهه با این بحران، چالش‌های بیشماری هم وجود دارند.

ریاض و واشنگتن از دو طرف درگیری خواسته‌اند که پس از نقض آتش‌بس‌های متعدد، مذاکره را آغاز کنند. اما هر دو طرف به صراحت اعلام کرده‌اند که فقط درباره آتش‌بس بشردوستانه بحث خواهند کرد و «پایان جنگ» موضوع گفت‌وگو‌ها نخواهد بود.

درگیری‌های مسلحانه در سودان بین دوطرف بر سر قدرت از صبح روز شنبه ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین ماه) میان نیرو‌های ارتش و نیرو‌های پشتیبانی سریع بر سر قدرت آغاز شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار