تامین حدود ۱۰۰ درصد زمین نهضت ملی مسکن در استان کرمانشاه

استاندار کرمانشاه با اشاره به اهمیت اجرای به موقع نهضت ملی مسکن، گفت : حدود ۱۰۰ درصد زمین نهضت ملی مسکن در استان کرمانشاه تامین شد.

محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه در حاشیه بازدید از طرح مسکن ملی «سراج» شهر کرمانشاه گفت : یکی از مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم برای خدمت به مردم طرح نهضت ملی مسکن از جمله در استان کرمانشاه است.

وی افزود: در طول حدود ۴ ماه گذشته تلاش ما این بوده که حرکت مسکن سازی در استان سرعت خوبی پیدا کند و این مژده را خدمت هم استانی‌های عرض کنم که تا حدود چهار ماه قبل، تخصیص زمین برای ساخت مسکن زیر ۱۰ درصد محقق شده بود که امروز نزدیک به ۱۰۰ درصد زمین‌ها برای ساخت مسکن اختصاص پیدا کرده و به طور جدی‌تر وارد مراحل ساخت شده‌ایم.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: در مراحل ساخت طبیعتاً نکته مهم ماجرا باید در ۲ بخش لحاظ شود، اول اینکه ساخت و ساز به صورتی باشد که مردم بتوانند آن را همراهی کنند و دریافت این خدمت برای آن‌ها واقعی باشد و امروز از پروژه سراج با حضور دست اندرکاران طرح بازدید کردیم.

صحرایی یکی از تصمیمات مهم امروز را کاهش آورده مردم دانست و گفت: باید ابتکاراتی به خرج داده شود یکی از آن‌ها کاهش طبقات است که با استدلال‌های کاملاً فنی و مهندسی می‌شود قیمت ساختمان را کاهش داد و طبیعتاً سهم آورده مردم و فشار مالی به آنان کمتر خواهد شد.

به گفته صحرایی طراحی‌های قبلی مسکن ملی در استان، ساخت مسکن را در طبقات متعدد و زیاد برای پروژه‌ها دیده بود که با استدلال‌های روشن فنی و مهندسی ثابت شد که این قیمتِ ساخت را بالا می‌برد و مردم در عین نیاز به این مسکن به ناچار مجبور می‌شوند که انصراف بدهند در حالی که اگر طبقات را کاهش دهیم بعضی از مشاعات، پارکینگ، پیلوت، آسانسور و… کاهش پیدا می‌کند و هزینه تمام شده مسکن به شکل چشمگیری پایین می‌آید که این کمک بسیار بزرگی برای نیازمندان و متقاضیان مسکن است.

وی اضافه کرد: نکته دوم ساخت و ساز مسکن متناسب با اقلیم، بوم و فضای فرهنگی مردم است و به هر حال ما برای مردم استان کرمانشاه ساختمان می‌سازیم و طبیعتاً این ساختمان‌ها باید با خلقیات، روحیات مردم و با فرهنگ و آداب و رسوم مردم سازگار باشد و این یک ملاحظه جدی دیگری بود که با گروه مشاوران و مهندسان در مورد آن مفصل در جلسات مختلف بحث و بررسی شده و باید نتیجه آن ساختمان‌هایی باشد که برای مردم دلنشین‌تر و قدری آرام بخش‌تر است.

استاندار کرمانشاه گفت: در این چهار ماه اخیر بیش از ۲۱ جلسه فشرده کاری چند ساعته با همکاران در مورد نهضت ملی مسکن داشته‌ایم و کار جهش خوبی پیدا کرده است.

صحرایی تاکید کرد: از این پس به صورت هفتگی یا حداکثر ۲ هفته یکبار روند ساخت و ساز مسکن را در شهرستان‌های مختلف استان پیگیری خواهم کرد و امیدوارم در ظرف زمانی قابل قبولی بتوانیم یک مسکن مناسب را تقدیم مردم استان کنیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۲۶ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
اسلام اباد غرب هنوز شروع نکردن هیچ کاری خواهشمندیم پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۲۶ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
اسلام آباد غرب هنوز شروع نکردن هیچ کاری خواهشمندیم پیگیری کنید
آخرین اخبار