رفع کدورت خروجی آب مصرفی مردم هرسین/خسارت ۶۱ میلیارد و ۸۰ میلیون تومانی باران به بخش‌های مختلف گیلانغرب

فرماندار شهرستان هرسین گفت: تصفیه خانه اضطراری شهر هرسین با تمام توان وارد مدار شده و میزان کدورت خروجی آب مصرفی مردم رفع شد.

سید برزو موسوی چشمه کبودی فرماندار شهرستان هرسین گفت : با توجه به بارندگی‌های اخیر و شدت آن، سراب هرسین از مسیر‌های بالادستی ریزیش کرده و باعث کدورت آب خروجی آن شده است.

وی اضافه کرد: میزان کدورت فعلی آب سراب ۸ ntu است و پس از ورود به تصفیه خانه با کدورت ۱ ntu وارد شبکه لوله کشی شهری و خانگی می‌شود.

فرماندار شهرستان هرسین بیان داشت: میزان استاندارد کدورت آب بین ۴ تا ۵ ntu است و با توجه به عملکرد خوب تصفیه خانه خروجی آن به ۱ ntu رسیده است.

وی ادامه داد: در روز گذشته کدورت آب سراب ۱۵۰ ntu بود و با تدابیر اتخاذ شده و تلاش به موقع کارکنان اداره آبفا قبل از ورود آب به شبکه لوله کشی شهری وارد شبکه تصفیه خانه شد و با کیفیتی بسیار خوب در اختیار مردم قرار گرفت.

۶۱ میلیارد و ۸۰ میلیون تومان خسارت به گیلانغرب وارد شد

فرماندار گیلانغرب گفت: بارش شدید باران و سیلاب اخیر در گیلانغرب در مجموع ۶۱ میلیارد و ۸۰ میلیون تومان خسارت در بخش‌های مختلف کشاورزی، راه، ابنیه فنی و زیرساخت‌های این شهرستان وارد کرد.

وحید محمدی افزود: از مجموع خسارت وارد شده ۴۰۰ میلیون تومان به تاسیسات و شبکه برق، ۱۵۰ میلیون تومان به شبکه‌های اداره آب و فاضلاب، ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به شبکه‌های آبیاری پایاب سد‌ها (آب منطقه ای) وارد شده است.

وی اظهار کرد: ۴۱ میلیارد تومان به تاسیسات راه و ابنیه فنی، تلف شدن ۲۵ راس دام سبک به ارزش ۱۲۵ میلیون تومان و وارد شدن خسارت به۳۰ واحد عشایری در حوزه عشایری، خسارت ۵۷ میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومانی به طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری و همچنین وارد شدن ۲۴۰ میلیون تومان خسارت به بخش کشاورزی، دامی، آبزیان، طیور، باغات این شهرستان در نتیجه سیلاب اخیر و بارندگی هفته گذشته است.

نماینده عالی دولت در گیلانغرب گفت: در نتیجه بارندگی‌ها و سیلاب چند رو گذشته در گیلانغرب پنج دهنه پل ارتباطی در روستا‌های دهستان دیره و ویژه نان، و روستای سوخور مروتی از توابع بخش گواور شهرستان گیلانغربنیز تخریب شد.

نماینده عالی دولت در گیلانغرب ادامه داد: در نتیجه فعالیت سامانه بارشی اخیر در گیلانغرب در مجموع بیش از ۱۰۰ میلی متر باران بارید .

خسارت بیش از ۳۲ میلیارد تومان به بخش کشاورزی قصرشیرین

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: سیلاب و تند باد اخیر در این شهرستان بیش از ۳۲ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی و باغات این شهرستان وارد کرد.

محمد حیدری افزود: به طور میانگین ۱۰ درصد اراضی کشاورزی و گندمزار‌ها بر اثر آبگرفتگی و سیلاب و باغات نیز بر اثر تندباد دچار ریزش گل خسارت شد.

وی اظهار کرد: بیش از ۱۵ ایستگاه پمپاژ کشاورزی نیز دچار آبگرفتگی و انسداد و رسوب شدند که نیاز به لایروبی و مرمت دارد.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: سیلاب اخیر باعث شکستگی بخشی از خطوط لوله انتقال آب روستا‌ها شد که بلافاصله توسط آب و فاضلاب ترمیم و مرمت و وارد مدار گردید.

حیدری با توجه به طغیان و سرریز شدن رودخانه الوند به دنبال بارش‌های اخیر گفت: پس از فروکش کردن آب این رودخانه نیاز است امور آب و شهرداری نسبت به لایروبی رودخانه و پاک کردن آن از نیزار‌ها و همچنین قطع درختان مسیر آب این رودخانه اقدام کنند تا شاهد حوادث این چنینی نباشیم.

وی با توجه به بارندگی اخیر و حوادث غیر مترقبه از تمامی کشاورزان و باغداران شهرستان به خصوص در حریم رودخانه و روان آب‌ها خواست تا نسبت به بیمه اراضی و باغات خود اقدام کنند تا در صورت چنین حوادث بخشی از این خسارت‌ها توسط بیمه جبران شود.

او گفت: هم اکنون حدود ۳۰ درصد از اراضی کشاورزی و باغی شهرستان بیمه هستند و اراضی و باغاتی که بیمه نیستند و دچار خسارت شده اند با توجه به نبود بیمه پرداخت خسارتی به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین ادامه داد: تلاش مجموعه اعضای ستاد مدیریت بحران و تمامی دستگاه‌های خدمات رسان در ایام بارش باران و وقوع سیلاب در شهرستان قابل قدردانی است.

وی گفت: در مجموع در مدت فعالیت سامانه بارشی که منجر به وقوع سیلاب در این منطقه شد، بیش از ۳۶ میلی متر باران در قصرشیرین بارید و در مجموع سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد شاهد افزایش بارندگی‌ها در سطح شهرستان هستیم.

حیدری ادامه داد: در مجموع امسال از فروردین ماه تاکنون در قصرشیرین شاهد بارش ۱۲۴میلی متر باران بوده ایم و مجموع بارش‌های سال زراعی جاری (مهرماه پارسال تاکنون) در قصرشیرین به ۳۲۳.۷میلیمتر رسیده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار