دیدار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری+تصاویر

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اولین روز سفر کاری خود به چهارمحال و بختیاری با نماینده ولی فقیه در این استان دیدار و گفتگو کرد.

صولت مرتضوی و هیئت همراه اولین روز سفر کاری خود به چهارمحال و بختیاری را با دیدار و گفتگو‌ با حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد آغاز کردند‌.

حجت‌ الاسلام والمسلمین نکونام افزود: دولتمردان باید تلاش خود را برای خدمت رسانی به مردم مناطق محروم به کار بگیرند‌.

وی اضافه کرد: سالم‌سازی و رسیدگی به بیمارستان امام علی(ع) فرخشهر باید در دستور کار قرار گیرد‌ چراکه ۵۱ درصد از مردم استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و دریافت خدمات درمانی از این بیمارستان هستند.


بیشتر بخوانید


حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: دولتمردان اهتمام‌ ویژه ای برای ساخت چند بیمارستان در چهارمحال و بختیاری داشته باشند تا مردم طعم شیرین‌ رفاه را بچشند‌.

وی از تلاش نمایندگان‌ استان در مجلس شورای اسلامی تشکر و قدردانی و تصریح کرد: باید قدر نعمت ها و فرصت هایی که در اختیارمان هست را بدانیم و در راستای خدمت به مردم و آبادانی استان و کشور از آن بهره بگیریم‌.

صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: سرمایه گذاری در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر و همچنین صندوق باز نشستگی کشور ضروری است.

وی افزود: صد و یازدهمین اجلاسیه بین المللی کار در ژنو برگزار شد و مصوباتی شامل بازگرداندنحق رای تعلق شده به کشور، تبیین مواضع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، سخرانی در اجلاس وزرای کار جنبش عدم تعهد، دیدار با مدیرکل سازمان بین المللی کار، انجام گفتگوهای دوجانبه با وزرای کار کشورهای ونزوئلا، قطر و ارمنستان و  انتخاب جمهوری اسلامی ایران به ریاست گروه منطقه آسیا و اقیانوسیه در سازمان بین‌المللی کار موسوم به ILO  به همراه داشت.

مرتضوی اضافه کرد: تفاهمنامه‌ای میان چند دستگاه اجرایی از جمله وزارت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، وزارت آموزش و پرورش، کمیته حضرت امداد حضرت امام، بسیج سازندگی و دانشگاه آزاد اسلامی تحت عنوان طرح تابستانه مهارت منعقد شد که مقرر شده است در تابستان ۱۴۰۲ برای آموزش و حرفه‌آموزی بازماندگان از تحصیل و آحاد مختلف جامعه برنامه‌ریزی شود.

وی اظهار داشت: نکته دوم اینکه افزایش ۴۰ درصدی حق پرستاری و یارانه مراکز غیردولتی در سال ۱۴۰۲ است که از سوی همکاران ما در سازمان بهزیستی موفقیت‌آمیز آغاز شده است. بخشی از مشکلات مددجویان عزیز برطرف می‌شود. بحث سوم ارائه آموزش‌های مهارتی به ۱۶۲ هزار سرباز وظیفه در سال جاری طی تفاهمنامه‌ای که با سازمان فنی و حرفه‌ای و ستاد کل نیرو‌های مسلح منعقد شده است انجام خواهد شد.

مرتضوی تصریح کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدامات ویژه‌ای را در حوزه سلامت کارگران انجام داده است، تدوین سند برنامه ملی پیشگیری از اعتیاد و تدوین برنامه ارتقای سلامت روان جامعه کار و تولید، بازنگری در برنامه مشترک ارائه مراقبت‌های بهداشتی به بیمه‌شدگان پس از ۳۰ سال، رشد ۳۰۰ درصدی تاسیس خانه‌های بهداشت کارگری و تاسیس حدود هزار ایستگاه بهگر در بنگاه‌های ۲۰ تا ۵۰ نفر در سال ۱۴۰۱، رشد ۵۰۰ درصدی برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارگران در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ است.

گفتنی است؛  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیر عامل صندوق بازنشستگی، مدیرعامل بانک توسعه تعاون، مدیرعامل بیمه روستایی و عشایری و معاونت اشتغال و کارآفرینی وزارت متبوع به چهارمحال و بختیاری سفر کرده اند؛ این سفر با هدف بررسی راهکار‌های توسعه اقتصادی استان، رفع موانع تولید و تسهیل فضای کسب و کار، بازدید از طرح‌های درمانی، ورزشی و سرمایه گذاری در استان انجام می‌شود.

کلنگ زنی درمانگاه تامین اجتماعی اردل، بازدید از مجموعه ورزشی کارگران بروجن، بازدید از اولین شرکت تعاونی مسکن کارگری کشور، بازدید از کارخانجات قطب صنعتی بروجن، بازدید از مرکز سالمندان،  پیگیری مصوبات سفر قبل، کلنگ زنی یک مرکز درمانی، حضور در کارگروه اشتغال استان، شرکت در همایش تجلیل از اصناف و بزرگداشت روز اصناف و شرکت در همایش ملی اقوام ملی ایران از جمله برنامه‌های وزیر تعاون، کار و رفاع اجتماعی و هیئت همراه در این سفر است.

عکاس: عرفانه نعمتیان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.