سقوط قطار حامل مواد سمی به رودخانه‌ای در مونتانای آمریکا

یک قطار حامل مواد سمی بر اثر شکستن پل به داخل رودخانه یلواستون مونتانا سقوط کرد.

به گفته مقامات آمریکا، پلی که از رودخانه یلواستون در مونتانا می‌گذرد، در اوایل صبح روز شنبه فروریخت و باعث شد بخش‌هایی از قطار باری که حامل مواد خطرناک و سمی بود به رودخانه سقوط کند.

به گزارش گاردین، دیوید استمی، رئیس خدمات اضطراری منطقه استیل واتر گفت که واگن‌های قطار حامل آسفالت داغ و گوگرد مذاب بودند. مقامات در حالی که خطر را ارزیابی می‌کردند، ورودی‌های آب آشامیدنی پایین دست را بستند.

خبرنگار آسوشیتدپرس شاهد ریختن مایع زرد رنگی از داخل قطار بوده است.

بر اساس بیانیه اندی گارلند، سخنگوی خطوط ریلی مونتانا خدمه قطار سالم هستند و پس از ریزش پل هیچ آسیبی گزارش نشده است.

گارلند گفت: چند واگن قطار در اوایل روز شنبه تا حدی در رودخانه غوطه ور شدند و خدمه راه آهن در محل حادثه در شهرستان استیل واتر، نزدیک شهر کلمبوس، در حدود ۴۰ مایلی (حدود ۶۴ کیلومتری) غرب بیلینگز حضور داشتند.

این حادثه به خدمات اضطراری مونتانا اطلاع داده شده است. مقامات اداره راه آهن فدرال در محل حادثه حضور داشتند.

رودخانه یلواستون در سال ۲۰۲۲ شاهد سیل بی سابقه‌ای بود که خسارت زیادی به پارک ملی یلواستون و شهر‌های مجاور آن در مونتانا وارد کرد. رابرت بی، استاد بازنشسته مهندسی در دانشگاه کالیفرنیا برکلی که علل صد‌ها فاجعه بزرگ را تجزیه و تحلیل کرده است، گفت سیل مکرر سرنخی برای علت احتمالی این حادثه فراهم می‌کند.

آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا اعلام کرده است که گوگرد یک عنصر رایج است که به عنوان کود و همچنین حشره کش، قارچ کش و جونده کش استفاده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۰۶:۰۲ ۰۵ تير ۱۴۰۲
اگر در ایران بود ، الان حشرات و انگل هجوم می آوردند اینجا برای نیش زدن و مسموم سازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۰۴ تير ۱۴۰۲
چند تا قطار تو یکسال باید از ریل خارج بشه تا ما بفهمیم خطوط ریلی ما نیاز به بازسازی دارند؟ ببخشید مثل اینکه این قطارها مال آمریکا بودند. البته میدونید این بوسه قطارهای امریکایی به دامن سبزه نشانه علاقه اش به فرار از زندان ریل و رهایی به دامن طبیعته!
آخرین اخبار