پسکوف: هیچ پیش شرطی برای مذاکره با اوکراین نداریم

کاخ کرملین اعلام کرد مسکو پیش شرطی جهت مذاکره با مقامات کی یف درباره جنگ ندارد.

روسیه که اکنون به میزان قابل توجهی به خواسته‌های خود در جنگ اوکراین رسیده است گزینه‌ها برای صلح با کی یف را رد نمی‌کند، اما معتقد است واقعیات موجود درباره این جنگ باید به رسمیت شناخته شود. منظور از این واقعیات پذیرش ضمیمه شدن سرزمین‌های اوکراینی به روسیه است که کی یف هرگز زیربار این مسئله نمی‌رود. 

به گزارش تله تریدر، دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین امروز (سه شنبه) اعلام کرد "ما هیچ پیش شرطی برای مذاکره با اوکراین نداریم." موضوعی که از سوی اوکراین و متحدان غربی اش رد شده است. 

پسکوف درباره ادعا‌های مطرح شده در تلویزیون آلمان مبنی بر برنامه ریزی به منظور نشست صلح درباره اوکراین در ماه ژوئیه را رد کرده و افزود مسکو از این موضوع هیچ آگاهی ندارد. 

دانمارک در گذشته از علاقه خود به منظور سازماندهی چنین نشستی خبر داده بود و شبکه‌ای آر دی آلمان اکنون از برگزاری نشستی در این باره طی هفته گذشته در کپنهاگ، پایتخت دانمارک برای بررسی جزئیات این موضوع خبر داد. 

این شبکه آلمانی می‌گوید هنوز معلوم نیست که آیا روسیه قرار است به این نشست دعوت شود یا خیر. هدف اصلی این نشست تمرکز بر تامین حمایت کشور‌هایی است که هنوز مخالفت خود را با جنگ اوکراین اعلام نکرده اند. 

جان مرشایمر، بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان بر این باور است هیچ معامله‌ای برای حل صلح آمیز جنگ اوکراین در حال حاضر بر روی میز وجود ندارد. این موضوع دو دلیل اصلی دارد: نخست اینکه روسیه چهار منطقه زاپروژیا، خرسون، لوهانسک، و دونتسک را در سپتامبر ۲۰۲۲ به خاک خود ضمیمه کرده است و بعلاوه شبه جزیره کریمه که در سال ۲۰۱۴ به خاک این کشور ضمیمه شد، اکنون روسیه نزدیک به ۲۸ درصد خاک اوکراین را تصاحب کرده است و حاضر به بازگرداندن آن به کی یف نیست و این مسئله را مقامات اوکراینی نمی‌توانند بپذیرند. 

مشکل بزرگ دوم نیز این است که اوکراین همچنان بر عضویت در سازمان ناتو تاکید دارد که این موضوع یک تهدید وجودی علیه روسیه است و مسکو تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند اجازه این امر را بدهد. از این رو، رسیدن دو طرف به توافق صلح از طریق مذاکره در حال حاضر غیرممکن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۶ ۰۷ تير ۱۴۰۲
مگه آمریکا مرده که تو دنیا صلح و صفا برقرار بشه
آخرین اخبار