بسکتبال تربت‌حیدریه به تک ستاره‌های خود دلخوش است

سرپرست هیات بسکتبال تربت‌حیدریه گفت: به دلیل مشکلات مالی؛ امکان کار ساختاری و حرفه ای نداریم و فقط به پرورش و درخشش تک ستاره‌های خود در لیگ استانی و کشوری دلخوش هستیم.

طاها بهشتی گفت: هیات بسکتبال تربت حیدریه در زمان حاضر برای حفظ وضعیت موجود تلاش می کند که در حد برگزاری چند مسابقه و پیشرفت تک ستاره‌ها خلاصه شده است.

وی اضافه کرد: بسکتبال تربت حیدریه از توانمندی بالقوه بالایی برخوردار است و در صورت پشتیبانی و حمایت مالی حرف های زیادی در ورزش خراسان رضوی برای گفتن دارد.

وی اظهار کرد: ورزش حرفه ای برای رشد و درخشش نیازمند درآمد مالی است که بسکتبال تربت حیدریه بی بهره از آن فقط دو نفر حامی مالی شخصی در حد کمک ماهیانه چندمیلیونی دارد.

وی گفت: این در حالیست که ۲۰۰ ورزشکار زن و مرد تحت پوشش بیمه ورزشی در بسکتبال تربت حیدریه به صورت حرفه‌ای توپ می زنند و همگی بدون حمایت مالی به صورت فشرده در یک سالن (شهید جلیلی) به تمرین مشغولند.
رییس هیات بسکتبال تربت حیدریه گفت: به جز شخص رییس اداره ورزش و جوانان تربت‌حیدریه و ۲ نفر از مدیران کنونی و سابق ادارات شهرستان که حامی پر و پا قرص ما هستند، بسکتبال تربت حیدریه حامی دیگری ندارد.

بهشتی از مدیر کنونی شرکت مخابرات تربت حیدریه و رییس اسبق دانشگاه علوم پزشکی شهرستان به عنوان افرادی یاد کرد که از جیب خود و به صورت شخصی کمک مالی ماهیانه به بسکتبال دارند ولی تکافوی نیاز ورزشکاران را نمی‌کند.

وی اظهار کرد: بسکتبال تربت حیدریه برای پرورش استعدادها و کار ریشه ای نیازمند ساختار قوی و بهره مندی از بودجه کافی است تا بتواند در ورزش خراسان رضوی بیشتر از این ستاره سازی کند.

وی از امیرحسین غلامزاده به عنوان تنها نماینده لیگ برتری بسکتبال خراسان رضوی نام برد که تا قبل انجام خدمت سربازی به مدت سه سال در تیم آویژه صنعت در لیگ برتر ایران فعالیت داشت.
بهشتی افزود: این بسکتبالیست اهل تربت حیدریه هم اکنون مشغول انجام خدمت سربازی در تیم نیروی زمینی ارتش در رده لیگ دسته یک ارتش ایران است.
وی ادامه داد: همچنین امیرعلی غلامزاده عضو تیم مینی بسکتبال خراسان رضوی است که پارسال نایب قهرمان کشور شد و هم اکنون در تیم نونهالان استان درخشش دارد.
بهشتی اضافه کرد: مینی بسکتبال برای رده‌های سنی پایه و پرورش بازیکن طرح ریزی شده است و قوانین آن همچون مقررات بزرگسالان بوده با این تفاوت که ‌اندازه‌ لوازم ورزشی آن مناسب کودکان و نوجوانان طراحی شده است.

وی با بیان اینکه تربت حیدریه در مینی بسکتبال هم مستعد رشد و پرورش استعدادهای ناب است، تصریح کرد: حامیان مالی ورزش در تربت حیدریه همچون دیگر نقاط کشور بیشتر به فوتبال و والیبال گرایش دارند که باعث انزوا و در جا زدن رشته بسکتبال شده است.

وی از مدیران بخش دولتی و خصوصی بویژه شرکتهای تولیدی و خدماتی خواست برای پرورش و رشد استعدادهای ناب ورزشی از بسکتبال تربت حیدریه حمایت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار