لوکاشنکو: توسعه بریکس پایان سلطه گری غرب را نزدیک‌تر می‌کند

رئیس جمهور بلاروس اعلام کرد توسعه گروه بریکس یک اقدام مهم در جهت پایان دادن به سلطه گری غرب است.

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس در گفتگو با خبرنگاران گفت: سلطه گری غرب در حال حاضر پایان نمی‌یابد، اما توسعه گروه بریکس یک اقدام مهم دراین جهت است. معتقدم سلطه گری غرب هنوز پایان نیافته، اما توسعه این گروه (بریکس) اقدام مهمی در این جهت است.

به گزارش ایتارتاس، وی افزود: این یک اقدام بسیار مهمی در جهت رسیدن به جهان چندقطبی است. اگر اوضاع خوب پیش برود، برخی واحد‌های محاسبات و مقداری ارز ظاهر می‌شود؛ و این همان چیزی است که آن‌ها [غربی ها]بیشتر از همه از آن می‌ترسند، به ویژه آمریکایی‌هایی که سلطه گر هستند.

رئیس جمهور بلاروس همچنین تاکید کرد:  در این صورت سلطه گری غرب پایان خواهد یافت. همیشه بر این باور هستم که این گونه گام‌ها باید قاطعانه برداشته شوند.

بزرگ‌ترین گردهمایی سران کشور‌های جهان غیرغربی در چارچوب بریکس ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ آغاز شد و تا دوم شهریور ماه در ژوهانسبورگ، پایتخت آفریقای جنوبی ادامه یافت. در این نشست رهبران ن این گروه شامل برزیل، روسیه، چین، هند و آفریقای جنوبی، با عضویت ایران و پنج کشور دیگر شامل عربستان، امارات، مصر، اتیوپی و آرژانتین به عنوان اعضای کامل در گروه بریکس موافقت کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
آمریکا باید بشدت تحت کنترل و نظارت باشه
آخرین اخبار