انتقاد روسیه از تحریم‌های جدید تروئیکای اروپایی علیه ایران

سخنگوی وزارت خارجه روسیه از تحریم‌های جدید سه کشور اروپایی علیه ایران انتقاد کرد.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه، تصمیم اخیر تروئیکای اروپایی (انگلیس، فرانسه و آلمان) برای حفظ تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای و موشک‌های بالستیک علیه ایران که نقض توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ بین تهران و قدرت‌های بزرگ جهانی است، محکوم کرده است.

زاخارووا امروز (شنبه) در بیانیه خود گفت: مسکو به شدت قصد انگلیس، آلمان و فرانسه برای نقض عمدی الزامات برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل را محکوم می‌کند. این تصمیم اروپایی‌ها از روی عصبانیت و درست در زمانی اتخاذ شد که شرایط خاصی برای احیای برجام از طریق پیشرفت در مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا فراهم شده بود.

او در ادامه تاکید کرد: ما از طرف‌های اروپایی برجام می‌خواهیم که به سرعت مسیر مخرب خود را تغییر دهند و با رعایت دقیق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد، به طور کامل به تعهدات بین‌المللی خود پایبند باشند.

این اظهارات زاخارووا در حالی بیان شد که سه کشور اروپایی حاضر در برجام اعلام کردند قصد دارند این تحریم‌ها که ماه آینده میلادی منقضی می‌شود، را حفظ کنند.

پیشتر از این هم روز گذشته زاخارووا در واکنش به این اقدام گفته بود مقامات مسکو از شرکت کنندگان اروپایی در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در زمینه حل و فصل برنامه هسته‌ای ایران می‌خواهد تا به تعهدات خویش در چارچوب این توافقنامه بین‌المللی عمل کنند و تاکید کرد: چنین اقداماتی با تعهدات طرفین در چارچوب برجام و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در تضاد است و همچنین بر دورنمای احیای توافقنامه هسته‌ای تأثیر منفی می‌گذارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۶ ۲۶ شهريور ۱۴۰۲
دم روسیه گرم ، اما ایرانی مقاوم است واز تحریم نمی هراسد
آخرین اخبار