سازمان جهانی بهداشت: اوضاع غزه در حال خارج شدن از کنترل است

رئیس سازمان جهانی بهداشت در واکنش به حمله به بیمارستانی در غزه که صد‌ها کشته بر جای گذاشته، گفت وضعیت در حال خارج شدن از کنترل است. 

تدروس آدهانوم، رئیس سازمان جهانی بهداشت در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «وضعیت در غزه در حال خارج شدن از کنترل است. خشونت از سوی همه طرف‌های درگیر باید متوقف شود». 

او در خصوص محاصره غزه و عدم امکان دریافت کمک‌های پزشکی نیز نوشت: «هر ثانیه‌ای که منتظر دریافت کمک‌های پزشکی هستیم، یک نفر جان خود را از دست می‌دهد. ما نیاز به دسترسی فوری برای شروع تحویل لوازم حیاتی داریم.» 

گفتنی است، در پی حمله هوایی شب گذشته رژیم صهیونیستی به بیمارستانی در غزه، صد‌ها نفر جان خود را از دست داده‌اند. تعداد شهدا که هزار نفر تخمین زده شده است، با اختلاف زیاد بالاتر از تمام بمباران‌های منفرد در هفته گذشته بوده است.

تعداد بالای تلفات حادثه به این دلیل است که بسیاری از غیرنظامیان برای در امان ماندن در بیمارستان پناه گرفته بودند. 

گفتنی است رژیم صهیونیستی از هفته گذشته غزه را در محاصره کامل قرار داده و آب، برق و ورود حتی لوازم پزشکی را به این ناحیه ممنوع کرده است. سازمان پزشکان بدون مرز روز گذشته گزارش داد دارو‌های مسکن در غزه تمام شده است و بیماران زخمی از درد فریاد می‌زنند.

سازمان ملل همچنین اعلام کرد بخش‌هایی از جنوب غزه تنها سه ساعت در روز گذشته آب دریافت کرد و فقط ۱۴ درصد از جمعیت نوار غزه از آن بهره‌مند شدند. به گزارش رویترز، جستجوی مأیوسانه برخی از مردم برای یافتن آب آشامیدنی باعث شده است که آن‌ها شروع به حفر چاه در نزدیکی دریا کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار