عربستان و فرانسه طرح همکاری دفاعی امضا کردند

وزیر دفاع عربستان در جریان سفر به پاریس با همتای فرانسوی خود طرح اجرایی همکاری در زمینه‌های توانمندی، صنایع نظامی و تحقیق و توسعه امضا کردند.

خالد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان سعودی از امضای «طرح اجرایی همکاری در زمینه‌های توانمندی (نظامی)، صنایع نظامی و تحقیق و توسعه» بین وزارتخانه‌های دفاع عربستان سعودی و فرانسه خبر داد.

وزیر دفاع عربستان امروز چهارشنبه با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در شبکه ایکس گفت: وزارتخانه‌های دفاع عربستان و فرانسه «طرح اجرایی همکاری در زمینه‌های توانمندی (نظامی)، صنایع نظامی و تحقیق و توسعه» را امضا کردند.

وزیر دفاع عربستان افزود که او و همتای فرانسوی خود، سباستین لکورنو، روابط راهبردی، همکاری و دیدگاه مشترکشان برای امنیت و ثبات منطقه را بررسی کردند.

شاهزاده خالد بن سلمان و هیأت همراهش در یک سفر رسمی و تحت هدایت محمد بن سلمان، ولیعهد و نخست وزیر عربستان، از پاریس دیدن کردند. وی در جریان این سفر با تعدادی از مقامات فرانسوی دیدار و درباره زمینه‌های همکاری و هماهنگی مشترک بین دو کشور و تعدادی از موضوعات مورد علاقه گفتگو کرد.

پیشتر، دولت آمریکا با قرارداد بزرگی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار برای صادرات قطعات یدکی تجهیزات نظامی به ارتش عربستان موافقت کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار