فیصل مقداد: سوریه آماده «جنگ» با اسرائیل است

وزیر امور خارجه سوریه گفت که دمشق در دفاع از خاک خود برای یک درگیری نظامی احتمالی با اسرائیل آماده است.

فیصل مقداد در دیدار با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دمشق گفت که سوریه از سال ۱۹۴۸، زمانی که اولین جنگ تمام عیار بین چندین کشور عرب و رژیم تازه تأسیس و اشغالگر یهود آغاز شد، بر «مقاومت و رویارویی» در برابر رژیم صهیونیستی تاکید داشته است.

وزیر امور خارجه سوریه با اشاره به اهمیت بلندی‌های جولان - بخشی از جنوب غربی سوریه که از سال ۱۹۶۷ تحت اشغال اسرائیل است، تاکید کرد: سوریه علیه اشغالگران اسرائیل جنگ کرده است و آماده جنگ است، اما تصمیم خواهد گرفت که چه زمانی و چگونه.

به گزارش راشاتودی، مقداد تاکید کرد که پایان دادن به اشغال بلندی‌های جولان «در رأس اولویت‌های ماست». او افزود: «سوریه آماده است تا بهای تمام این عملیات‌های آزادسازی را بپردازد.»

دیپلمات ارشد سوریه تاکید کرد که حضور نیرو‌های آمریکایی و ترکیه در این کشور نیز غیرقانونی است و باید پایان یابد.

امیرعبداللهیان در ادامه «حضور غیرقانونی نیرو‌های خارجی در سوریه» را محکوم کرد و آمریکا و اسرائیل را به ارتکاب «نسل‌کشی» علیه فلسطینیان متهم کرد.

ایالات متحده در ماه جاری در واکنش به حملات موشکی و پهپادی به پایگاه‌های آمریکایی در منطقه، حملات هوایی را در سوریه انجام داد.

پنتاگون اعلام کرد که گروه‌های مقاومت پشت بمباران ۲۸ ژانویه یک پاسگاه در اردن موسوم به برج ۲۲ بودند که در آن سه سرباز آمریکایی کشته شدند. سوریه حملات به خاک خود را بر اساس قوانین بین المللی «غیرقانونی» اعلام و آن را محکوم کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
با لبنان دست بست همدیگر بدهید ومرزتان را به مرز شمال غزه برسانید وقسمتهای اشغالیتان را پس بگیرید چون الان بی بندوبار ترین وضع درسازمان ملل است و اگر سرزمینهای‌فلسطین است بعد از پیروزی به مرزهای خود برگردید چون هم راهی برای کمک به غزه باز میشود وهم میتوانید ازداخل وخارج رژیم صهیونیسمی را از روی زمین محو کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
از حرف تا عمل، فاصله بسیار است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
سوریه درگیر جنگ داخلی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
سازمان ملل خیانتکار از سال 1945 تاکنون شریک جرم جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی اسرائیل و مزدورانشان در فلسطین بوده است.
شورای امنیت سازمان ملل خیانتکار از سال 1945 تاکنون شریک جرم جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی اسرائیل و مزدورانشان در فلسطین بوده است.
شورای حقوق بشر سازمان ملل خیانتکار از سال 1945 تاکنون شریک جرم جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی اسرائیل و مزدورانشان در فلسطین بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
سوریه آماده «جنگ» با اسرائیل نیست و از سال 2011 تاکنون هم نبوده است
۱۹:۱۹ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
سوریه آماده «جنگ» با اسرائیل نیست و از سال 2011 تاکنون هم نبوده است
آخرین اخبار