رئیس آنروا: اسرائیل هنوز مدرکی برای اثبات ادعا‌های خود ارائه نکرده است

رئیس آنروا گفت برغم درخواست مکرر برای همکاری مقامات اسرائیلی، سازمان ملل هرگز، هیچ مدرک کتبی درباره اتهامات تل آویو علیه ما دریافت نکرده است.

 فیلیپ لازارینی، رئیس آژانس کمک‌رسانی سازمان ملل برای پناهندگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد که رژیم صهیونیستی هنوز هیچ مدرکی برای اثبات ادعای مشارکت ۱۲ نفر از کارمندان این آژانس در حمله ۷ اکتبر حماس به اسرائیل ارائه نکرده است.

به گزارش رویترز,  رئیس آنروا گفت: برغم درخواست مکرر ما برای همکاری مقامات اسرائیلی، سازمان ملل هرگز، هیچ مدرک کتبی دریافت نکرده است.

وی با بیان اینکه بازرسان آژانس آنروا در حال بررسی این اتهامات هستند، از هر کسی که مدرکی در اختیار دارد خواست آن را با تیم تحقیقات در میان بگذارد.

 هفته پیش یک مقام ارشد سازمان ملل اعلام کرد که مقامات صهیونیستی اطلاعاتی را در مورد ادعای دخالت چند کارمند آنروا در حملات ۷ اکتبر در اختیار این نهاد قرار داده‌اند که تحقیقات درباره این افراد آغاز شده است.در همین حال، «سیگرید کاگ» هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در غزه و امور فلسطینیان در این باره، گفت: آنروا را نمی‌توان جایگزین کرد و این آژانس همچنان برای غزه حیاتی است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل هفته گذشته گفت که پس از ادعا‌های اسرائیل مبنی بر دست داشتن ۱۲ نفر از کارکنان آنروا در حمله هفتم اکتبر حماس، ماموریت این آژانس «باید به پایان برسد.»

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، گروهی را برای بررسی مستقل عملکرد این آژانس سازمان ملل که نقشی ضروری و حیاتی در کمک رسانی به مردم فلسطین دارد، تعیین کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل روز جمعه مدعی استقبال از این بازنگری شد، اما ادعا کرد که این تحقیقات «مدت زیادی به تعویق افتاده" و دامنه آن را زیر سوال می‌برد.»

منبع: ایرنا

برچسب ها: اسرائیل ، آنروا ، حماس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار