سازمان ملل متحد:

باید چارچوب سیاسی زمان‌بندی شده برای پایان اشغال فلسطین وجود داشته باشد

هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد برای روند صلح خاورمیانه گفت: راه حل بلند مدت برای غزه سیاسی است.

تور ونسلند هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد برای روند صلح خاورمیانه روز پنجشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت درباره وضعیت فلسطین در سخنانی تاکید کرد که برای پایان دادن به اشغال سرزمین‌های فلسطینی توسط اسرائیل باید گام‌های خاصی برداشته شود و برنامه زمانبندی شده وجود داشته باشد.

او گفت: در نهایت راه حل بلندمدت برای غزه سیاسی است. برای ایجاد شرایط برای این کار، همچنین باید یک چارچوب سیاسی زمانبندی شده برای پایان دادن به اشغال و ایجاد راهکار دو کشوری در راستای قطعنامه‌های مربوطه سازمان ملل، قوانین بین المللی و توافقات دوجانبه وجود داشته باشد.

نماینده سازمان ملل برای صلح در خاورمیانه تصریح کرد: «اگر خشونت در غزه پایان نیابد، ماه مبارک رمضان به جای زمانی برای تفکر و شفا، به یک زمان بی ثبات دیگر تبدیل می‌شود.»

هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد برای روند صلح خاورمیانه تاکید کرد: من خواستار پاسخ فوری و اقدام جامع بین المللی برای بازگرداندن افق سیاسی صلح بین اسرائیل و فلسطین هستم.

ونسلند تصریح کرد: من درخواست خود را برای آزادی فوری و بدون قید و شرط همه گروگان‌ها و برای آتش بس به دلایل بشردوستانه تکرار می‌کنم.

او همچنین تاکید کرد: من به شدت نگران خطر جدی تشدید تنش در منطقه هستم. حملات به مسیر‌های کشتیرانی جهانی باید متوقف شود.

این مقام ارشد سازمان ملل همچنین گفت: آوارگان غزه با کمبود شدید سرپناه، غذا و دارو مواجه هستند. توانایی ما برای ارسال کمک به غزه به فراهم کردن شرایط امن و تایید اسرائیل بستگی دارد.

هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در خاورمیانه ادامه داد: بیماری‌های عفونی در غزه در شرایط غیربهداشتی و در میان بیش از دو میلیون نفر با ناامنی غذایی رو به افزایش است.

ونسلند افزود: آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی موسوم به انروا، عنصری اساسی در کمک به ارائه کمک‌های بشردوستانه به آسیب دیدگان غزه و مناطق دیگر است.

او با بیان اینکه حملات شهرک نشینان علیه فلسطینیان در کرانه باختری ادامه دارد، تصریح کرد: فعالیت شهرک سازی در کرانه باختری ادامه دارد و مقامات اسرائیلی مناقصه‌ای برای ساخت ۴۲۱ واحد صادر کرده اند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار