گزيده‌اي از اخبار روز فضاي مجازي؛

چند میلیون برای کاندیداتوری روحانی خرج کرده‌ایم/ عزل وزرای احمدی‌نژاد به‌دلیل مشورت با رفسنجانی/ وزیر متهم و قاضی در صف اول نماز جمعه

چند میلیون برای کاندیداتوری روحانی خرج کرده‌ایم، عزل وزرای احمدی‌نژاد به دلیل مشورت با هاشمی رفسنجانی، حیرت معاون روحانی از جرات مدیران احمدی‌نژاد، متن گزارش مامور سیا از دفتر احمدی‌نژاد، روحانی عضو هیئت علمی کدام دانشگاه است، وزیر متهم و قاضی در صف اول نمازجمعه، پیش‌بینی‌های جدید ملکه پیشگویی‌های مصر و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروز است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي هر روز كه در فضاي مجازي منتشر مي‌شود را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

چند میلیون برای کاندیداتوری روحانی خرج کرده‌ایم

"مصطفی کواکبیان" دبیرکل حزب مردم‌سالاری، درباره علت عدم احراز صلاحیت خود در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم گفت: اصلاً مجالی برای پیگیری وجود نداشت، آن‌ها گفتند شما ثبت‌نام کنید و شورای نگهبان نیز اسامی را به صدا و سیما اعلام می‌کند، من اصلاً باور نمی‌کردم که تائید صلاحیت نشوم، خیلی پیگیری نکردم.

رئیس جبهه اصلاح طلبان در گفتگو با فارس، در پاسخ به این سوال که چرا اجماع بر روی شخصی صورت گرفت که اصلاح‌طلب نبود، گفت: ما خودمان در حزب مردم سالاری از میان چندین هزار نفر از جمعیت چند میلیونی ایران نظر‌سنجی کردیم؛ واقعیت این است که آقای روحانی در نظرسنجی‌های حزب مردم‌سالاری 7 الی 8 درصد از آقای عارف جلوتر بود، بنابراین منطقی این است که وقتی بخواهند از بین دو نفر، یکی را برگزینند، شخصی انتخاب شود که در نظر‌سنجی‌ها از اقبال بیشتری برخوردار باشد.

دبیرکل حزب مردم سالاری با بیان اینکه یقین داشتیم که آقای هاشمی رفسنجانی از آقای روحانی حمایت می‌کند، اما در مورد آقای خاتمی دچار شک بودیم، افزود: بخاطر گردش نخبگان مخالف آمدن رفسنجانی بودیم، اما تحلیل شخص آقای هاشمی این بود که احساس تکلیف کردند و درباره علت گله‌مندی عارف از اصلاح‌طلبان تصریح کرد که گله‌‌گذاری او به حق بود، برای حفظ شئونات و جایگاه‌ها نباید برخوردی صورت می‌گرفت که باعث دلخوری آقای عارف شود اما چاره‌ای هم نبود.

رئیس جبهه اصلاح‌طلبان افزود: به یکی از نزدیکان آقای روحانی گفتم اینکه آقای روحانی گفته من وام‌دار هیچ حزبی نیستم، درست، اما ما چند میلیونی برای ایشان خرج کرده‌ایم، پول ما را پس بدهید، بنابراین من تمایلی نداشتم که بخواهم از کانال دیگران به آقای روحانی توصیه شوم. اگر خود رئیس‌جمهور مطرح می‌کردند شاید ما هم صحبتی را صورت می‌دادیم.

کواکبیان درباره اینکه آیا قرار نیست دبیرکل حزب مردم‌سالاری تغییر کند، گفت: اگر نقشه بکشند ما هم حرفی نداریم و درباره کاندیداتوری در انتخابات مجلس دهم نیز تصرح کرد که ما فعلا تصمیمی نگرفته‌ایم اما نظر من این است که در هر انتخاباتی فعال باشم.

هرگز به خاطر خدمت به ایران پشیمان نیستم

تایم نوشت: "داوود صلاح‌الدین" که در آمریکا "دیوید بلفیلد" نام داشت، می‌گوید: هرگز به خاطر خدمت برای ایران پیشمان نیست. او زمانیکه جوان بود مسلمان شد و در لباس یک پستچی به سخنگوی شاه ایران در بثدا تیراندازی کرد و او را کشت. صلاح‌الیدن سپس به ایران فرار کرد و از آن زمان این کشور را ترک نکرده است. اما چیزی بر روی دوش این فراری آمریکایی مانده است، سرنوشت "رابرت لویسنون"، مامور سابق اف بی ای که از سال 2007 ناپدید شده است.



به گزارش انتخاب، انتشار اخباری در رسانه‌های آمریکایی در هفته گذشته مبنی بر اینکه لویسنون از سوی سیا مامور تبدیل صلاح‌الدین به نیروی این آژانس را داشته، باعث عصبانیت وی می‌شود و می‌گوید: ممکن است محرمانه‌هایی در چنته داشته باشم، اما هرگز برای دولت آمریکا کار نمی‌کنم.

وی که به صورت تلفنی از خانه‌اش در کرج مصاحبه می‌کرد، اضافه کرد: من حاضر به تجارت بر سر این موارد نیستم. ممکن است چیزی از این مسائل بدانم، اما خبرچین نیستم. لویسنون به من گفت که برای مشتریان خصوصی و نه دولت کار می‌کند. او گفت که از سوی "تنباکو بریتانیا آمریکا" اینجاست و می‌خواست با مسئولان ایران در مورد قاچاق سیگار در خلیج‌فارس گفتگو کند.

وی بیان داشت: ما با هم گفتگو کردیم، او آدم بسیار خوب و راحتی بود. اما هرگز فکر نمی‌کردم که مامور سیا باشد. اخبار چند روز گذشته مرا شوکه کرد. فکر می‌کنم که اگر لویسنون زنده باشد دیگر باید پیدایش شود. براین باورم، زمانیکه روحانی رئیس‌جمهور شد، در مورد این مسئله در پشت پرده گفتگو کنند و راهی را برای آزادی این مرد بیابند. التبه من اطلاعاتی از این موضوع ندارم، اما این تنها چیزی است که معقولانه به نظر می‌رسد، اجازه به طرفین برای حفظ آبرو و برداشتن مانعی در راه مذاکرات هسته‌ای.

صلاح‌الدین گفت: خب، من معتفدم که این مرد در جایی مثل مسقط خیلی تمیز، با ریش‌های تیغ‌زده، کت و شلوار جدید، یک جفت کفش گوچی حاضر می‌شود و این پایان داستان خواهد بود و برای نخستین‌بار آمریکایی‌ها و ایرانی‌ها واقعا به یکدیگر نیاز دارند. ایرانی‌ها به دنبال رهایی از تحریم و آمریکایی‌ها و اوباما به دنبال یک میراث هستند. این موارد ممکن است باعث ظاهر شدن لوینسون شود.

حیرت معاون روحانی از جرات مدیران احمدی‌نژاد

آینده در مطلبی نوشت: کشف اقدامات عجیب و غریب مدیران دولت دهم در بهره‌برداری از بیت‌المال موجب شوکه شدن و حیرت "محمدعلی نجفی" معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شده است که در دیدار با اهالی فرهنگ، حیرت خود را از شیوه‌های چپاول بیت‌المال در دولت گذشته ابراز داشته است و گفته است، بنابر بررسی‌های انجام شده اکثر مراکز درآمدزای دولتی از قبیل اماکن توریستی، رستوران‌ها و سایر مراکز ورزشی و فرهنگی، در قراردادهایی عجیب و غریب به بخش خصوصی اجاره داده شده‌اند.

نکته نخست این قراردادها، رقم‌های پایین‌تر از میزان کارشناسی برای اجاره بهاست که در واقع رانت هنگفتی را وارد جیب مرتبطین با مقامات دولت گذشته می‌کند، اما مساله عجیب‌تر این است که در بسیاری از این قراردادها ذکر شده، اجاره بها به جای حساب‌های دولتی، به حساب‌های شخصی مدیران دولت قبل واریز می‌شود و اکنون اجاره‌کنندگان مدعی هستند، قراردادهایی قانونی بسته و اجاره را پرداخت کرده‌اند، اما به جهت شخصی بودن حساب‌های مذکور، معلوم نیست چه بر سر مبالغ هنگفت ناشی از این قراردادها رفته است.

چه کسی سایت خاتمی را به ‌روز می‌کند؟

سایت "سید محمد خاتمی" رییس دولت اصلاحات توسط "محمدعلی ابطحی" رییس دفتر سابق رییس‌جمهور مدیریت و به روز می‌شود. در همین راستا با آقای ابطحی تماس تلفنی را برقرار کردیم و از وی در این‌باره توضیح خواستیم، اما وی از پاسخگویی به این سئوال امتناع کرد و با کنایه خط‌مش "صلح نیوز" را افراطی و خلاف خواست ملت در ۲۴ خرداد توصیف نمود!

در ادامه تحقیقات خود توانستیم با یکی از کارمندان شرکت پشتیبانی‌کننده سایت سید محمد خاتمی صحبتی کوتاه داشته باشیم .این فرد که نخواست نامش فاش شود، گفت: هزینه راه‌اندازی سایت خاتمی حدود ۲۵۰ میلیون ریال برآورد شده است و هم اکنون نیز علی‌رغم هشدارهای شرکت پشتیبانی‌کننده مبنی بر توقف فعالیت اما تاکنون این مهم تحقق پیدا نکرده است.

متن گزارش مامور سیا از دفتر احمدی‌نژاد!

قانون در مطلبی طنز نوشت: "باب بائر"،مأمور سابق سی آی اِی در مصاحبه‌ای با صدای آمریکا، مدعی شد به عنوان مامور سیا در دفتر محمود احمدی‌نژاد، در شهرداری تهران فعالیت داشته است. او در خاطراتش گفته:"همان زمانی که لوینسون به ایران رفت، من هم رفته بودم...علناً به عنوان یک مأمور سابق سی آی اِی، من در دفتر احمدی‌نژاد، زمانی که هنوز شهردار بود کار کردم". وای چقدر ضایع. آدم مامور مخصوص حاکم بزرگ باشد، مامور سیا آن هم در شهرداری تهران نباشد. باز اگر شهرداری یاسوج بود یک چیزی. لااقل تیم فوتبال‌شان در دسته یک بازی می‌کند و آبرومندانه‌تر است. خبرهایی که باب بائر در زمان حضور در شهرداری برای سیا فرستاده به شرح زیر است:

8/1/83 همه از تعطیلات نوروز آمده‌اند. آقا محمود یک کاپشن خلبانی جدید خریده و اینجا جشن عمومی اعلام شده. مرتضوی داخل عروسی است. هنوز فارسی نوشتن را خوب یاد نگرفته‌ام. آها می‌گویند انگار اینجا عروسی است که این طوری جشن گرفته‌اند. شاید هم یک چیز دیگر. تمام.

9/1/83 ماشین آقا محمود امروز خراب شد و همگی مجبور شدیم تا وسطای نارمک هلش دهیم. همه هم عکس می‌گرفتند و می‌گفتند شهردار خیلی مردمی است که ماشینش خراب می‌شود. اینجا مردمی بودن به همین راحتی است. هلش را ما می‌دهیم، مردمی‌اش را آقا می‌شود. تمام.

10/1/83 حقیقتا از پول که بدم نمی‌آید ولی این پولی که به من می‌دهید، حلال نیست. این‌ها هیچ‌کاری نمی‌کنند که نیاز به جاسوسی داشته باشد. خودتان را علاف نکنید. تمام.

11/1/83 امروز فردی مشکوک آمد و چیزی را از شهرداری برد. البته این‌ها رمزی صحبت می‌کردند و من چیز زیادی دستگیرم نشد، ولی فکر کنم اسم طرف لولو بود که آمد و برد و یک آب هم روش. تمام.

12/1/83 هیچ هیچ هیچ. یعنی شما بگو یک سرفه کرده باشن. تمام.

13/1/83 سیزده بدر با محمود، اسفندیار و سعید رفتیم اوشون فشم. جاتون خالی کباب زدیم در حد لالیگا. نمی‌دونید، یه یارو اومده بود کنار بساط ما آکاردئون می‌زد، سعید هم مجلس رو دست گرفته بود همه دور ما جمع شدند. فوتبال زدیم دو به دو. من و اسفندیار، محمود و سعید. اینقدر جر زدند تا بردند. همین دیگه. الانم برم بچه‌ها تاب درست کردند روی درخت نوبت منه تاب بخورم. تمام.

الف/ خیابان‌گردی جان کری در ویتنام





سیدحسن خمینی هم سفر هاشمی می‌شود

پارسینه نوشت، در سفر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به کرمان، حجت‌الاسلام "سیدحسن خمینی" نیز وی را همراهی خواهد کرد. هاشمی قرار است این هفته به مناطق مختلف استان کرمان از جمله زادگاه خود (نوق) سفر کند. هاشمی در سال 92 به استان‌های کرمانشاه، مازندران سفر کرده است.

این نخستین‌بار است که در این سلسله سفرهای استانی هاشمی رفسنجانی در سال‌های اخیر، سید حسن خمینی نیز او را همراهی می‌کند.


چه کسی پشت پرده اعدام شوهرعمه رهبر کره شمالی است؟

شوهرعمه رهبر کره شمالی که یکی از قدرتمندترین اشخاص در این کشور بود از صحنه سیاست محو شد؛ اما سوال اینجاست: چه کسی پشت این تصمیم بود؛ رهبر کره شمالی یا عمه او؟ شبکه رادیویی "صدای روسیه" در گزارشی به بررسی پشت‌پرده اعدام دومین شخص قدرتمند کره شمالی پرداخته و می‌نویسد: "کیم کیونگ هویی"، عمه کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، دختر اولین، خواهر دومین و عمه سومین رهبر کره شمالی بوده و به این ترتیب شخصیت بسیار مهمی در این کشور محسوب می‌شود.
 
"لی یون کئول"، رئیس مرکز اطلاعات راهبر کره شمالی در سئول در این خصوص گفت: تصمیم نهایی در خصوص جانگ سونگ تائک، شوهر عمه رهبر کره شمالی، توسط خود رهبر و عمه او گرفته شد. رهبر کره شمالی و عمه‌اش جانگ را به عنوان قربانی برای حفظ دودمان کیم انتخاب کردند.
 
کیم کیونگ هویی 67 ساله سمت‌های ریاست دپارتمان سازماندهی و هدایت و ریاست واحد سیاست اقتصادی را در کارنامه خود داشته و یک ژنرال ارتش نیز هست. او و همسرش به کیم جونگ اون کمک کردند تا قدرت را در دست بگیرد. رسانه‌های کره شمالی جانگ را به داشتن یک زندگی فاسد و مقروض شدن مبلغ 6.4 میلیون پوند در شرط‌بندی متهم کردند.
 
برخی تحلیلگرها معتقدند که اعدام جانگ تنها با رضایت همسرش ممکن بوده است و به نظر می‌رسد که "ری سول جو"، همسر رهبر کره شمالی نیز تاثیر و نفوذ زیادی بر همسرش داشته باشد و وقتی مشخص می‌شود که عمه رهبر کره شمالی او را به رهبر معرفی کرده است، این احتمال جدی‌تر می‌شود. ری‌سول جو، یکی از اعضای یک گروه موسیقی بود که به دلیل اعمال گستاخانه اعدام شدند اما او جان سالم به در برد.
 
نخستین تصویر از انفجار تروریستی در نزدیکی مقر حزب‌الله در بعلبک



منابع امنیتی در لبنان نخستین تصویر از انفجار تروریستی بامداد امروز یک خودرو بمب‌گذاری در منطقه صبوبا در شهر بعلبک را منتشر کردند.
به گزارش مهر به نقل از پایگاه لبنانی العهد، بامداد امروز نیروهای امنیتی حزب‌الله لبنان در جاده میان دو منطقه صبوبا و وادی ابوموسی به یک خودرو عبور مشکوک شده و به سوی آن آتش گشودند. لحظاتی بعد این خودرو که بمب‌گذاری شده بود در اثر تیراندازی و یا توسط راننده آن منفجر شد که در نتیجه آن چندین نفر زخمی شدند.

بررسی گروهبان اسرائیلی کشته شده در نشستی مشترک

پایگاه لبنانی "العهد" امروز به انتشار جزئیات حادثه تیراندازی یکی از سربازان ارتش لبنان به سوی یک گشتی رژیم صهیونیستی در منطقه راس الناقوره پرداخت.بنا بر این گزارش، این سرباز لبنانی پس از نزدیک شدن گشتی رژیم صهیونیستی به نقاط مرزی با لبنان، 6 گلوله به سوی آن شلیک کرده که 2 گلوله مستقیما به نظامی صهیونیست اصابت کرده که پس از انتقال وی به بیمارستان کشته شده است.

به گزارش جام، ارتش لبنان اعلام کرده است که اقدام این سرباز ارتش لبنان ناشی از تصمیم‌گیری شخصی بوده و هیچ دستور به وی در زمینه تیراندازی به گشتی صهیونیستی توسط مقامات بالاتر ارائه نشده است. به دنبال این حادثه، نمایندگان ارتش لبنان، یونیفل و ارتش رژیم صهیونیستی در نشستی مشترک این حادثه را بررس کردند.

این سرباز کشته شده كه يك گروهبان است، "شلومي كوهين" نام دارد و 31 سال سن داشت.
 

عزل وزرای احمدی‌نژاد به دلیل مشورت با هاشمی رفسنجانی

"محمد هاشمی" مسوول دفتر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، درباره دلایل سفر احتمالی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عربستان به دعوت ملک عبدالله با بیان این‌که هدف دعوت‌کنندگان از آقای هاشمی صرفا انجام یک سفر زیارتی نیست، گفت: دعوت از حاج آقا مسبوق به سابقه است و در سه سال گذشته چندین بار از ایشان برای سفر به عربستان دعوت شده است. اما دوباره دعوتی فرستاده نشده است، بلکه براساسی دعوت‌هایی که از قبل شده است، به حاج آقا (آیت‌الله هاشمی رفسنجانی) پیغام می‌دهند که زمانی را برای سفرتان مشخص کنید.

مسوول دفتر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با ایسنا، با اشاره به اینکه آیت‌الله هاشمی برای انجام این سفر ملاحظاتی دارند؛ چرا که ایشان در شرایط فعلی قدرت اجرایی ندارند و در صورت مذاکره با ملک عبدالله و اتخاذ تصمیمات در رابطه با اجرایی شدن آن ضمانت اجرایی وجود ندارد و این سفر در قالب یک سفر صرفا زیارتی نه مورد نظر ایشان و نه هدف کشورهای دعوت‌کننده است.

رئیس دفتر هاشمی در رابطه با کاندیداتوری آیت‌الله هاشمی در انتخابات تصریح کرد: جدی شدن درخواست‌های مردم از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی باعث شد تا ایشان اعلام کردند که با مقام معظم رهبری تماس می‌گیرم و اگر رهبری با حضورم موافقت کنند به انتخابات می‌آیم و اگر به صراحت مخالفت کنند نمی‌آیم و اگر مساله را به خودم واگذار کنند، باز هم می‌آیم، پس آقای هاشمی اعلام کردند در صورتی که رهبری با حضورشان در انتخابات مخالفتی نداشته باشند، در انتخابات حاضر می‌شوند و گویا در تماس تلفنی، رهبری با حضور آقای هاشمی مخالفتی نداشتند و این مساله را به خودشان واگذار کردند، پس آقای هاشمی تصمیم گرفتند و در آخرین لحظات ثبت‌نام انتخابات برای ثبت‌نام به وزارت کشور مراجعه کردند که در آن زمان اقبال مردم را هم مشاهده کردیم.

محمد هاشمی با اشاره به برخی پیغام‌ها در خطاب به آیت‌الله هاشمی مبنی بر این‌که اگر از شرکت در انتخابات انصراف ندهید، ردصلاحیت می‌شوید، بیان داشت: این پیغام را دو نفر برای آقای هاشمی آوردند، اول آقای روحانی که در منزل آقای هاشمی این پیغام را از سوی شورای نگهبان به ایشان اعلام کرد و صبح روز بعد آقای دکتر علی لاریجانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام همین پیغام را به آقای هاشمی منتقل کردند که ایشان در پاسخ به هر دو گفتند من با مردم شوخی و دوگانگی ندارم، بنابراین هر تصمیمی که می‌خواهند بگیرند و حتی اگر رد صلاحیت شوم شکایت و اعتراض هم نمی‌کنم و  ردصلاحیت ایشان مردم را حسابی عصبانی کرد.

وی با بیان این‌که هیچگاه بعد از پیروزی انقلاب تاکنون چیزی به نام دولت در سایه در جمهوری اسلامی ایران نداشته‌ایم، اظهار کرد: این که دولت با آقای هاشمی مشورت کند مساله‌ای طبیعی است و در دولت‌های گذشته نیز این اتفاق افتاده است، حتی در دولت آقای احمدی‌نژاد بعضی از وزرا با آقای هاشمی مشورت می‌کردند که البته بعد از مدتی بلافاصله عزل می‌شدند و یا در دولت آقای خاتمی اکثر وزرا به آقای هاشمی گزارش می‌دادند و از ایشان راهنمایی و نظر می‌خواستند. در حال حاضر هم برخی وزرا یا مسئولان دولت و یا حتی خود دکتر روحانی با آقای هاشمی دیدارهایی دارند که در این دیدارها بیشتر مسائل مملکتی مطرح می‌شود و این دیدارهای برای گپ و گفت نیست.

مسئول دفتر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین به برخی کاستی‌های گزارش رییس‌جمهور اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در صحبت‌های رییس‌جمهور باید بیشتر به مسائل اجتماعی و سیاست داخلی و فرهنگی اشاره می‌شد چون کشور فقط اقتصاد و روابط خارجی نیست و با بیان این‌که عملکرد آقای احمدی‌نژاد و دولت گذشته عملکرد مناسبی نبود، به نظر من آقای روحانی در گزارش خود زمان زیادی را به نقد عملکرد دولت گذشته اختصاص دادند و شاید این نوع آمار دادن تداعی رفتار دولت آقای احمدی‌نژاد را می‌کرد.

هاشمی همچنین در رابطه با بیان برخی واقعیت‌های موجود در جامعه از سوی رییس‌جمهور در گزارش 100 روزه، گفت: اطلاعات من در برابر آیت‌الله هاشمی قطره‌ای در برابر دریاست و شنیدیم که ایشان در رابطه با صحبت‌های رییس‌جمهور در گزارش 100 روزه گفتند که آقای روحانی نجابت کرده‌اند.

رییس دفتر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این‌که انتخاباتی انجام شده است و مردم رای داده‌اند و دولتی روی کار آمده که مجلس به آن رای داده و رهبری تنفیذ کرده‌اند، افزود: همه مراحل قانونی طی شده است پس درست نیست به این خاطر که دولت از جبهه تفکر و نگاه ما نیست چوب لای چرخش بگذاریم. نمایندگان مجلس و دولت وظایف و خواسته‌هایی دارند و در یک محیط آزاد و دموکراتیک نقد اشکالی ندارد و می‌تواند سازنده باشد، اما تا زمانی که جنبه تخریب و تهدید به خود نگرفته باشد و مجلس بر اساس حقوق مطرح در قانون اساسی حق استیضاح دارد، اما اگر از این حق برای تهدید و یا تخریب یک وزیر استفاده کند از حوزه نقد خارج می‌شود و این اقدام به تقابل دامن می‌زند چون به طور طبیعی طرف مقابل هم اختیارات و امکاناتی دارد.

مدعی ارتباط با امام زمان (عج) دستگیر شد  

فرمانده انتظامی شهرستان برخوار گفت: فردی که ادعای ارتباط با امام زمان (عج) را داشت در این شهرستان دستگیر شد.

روابط عمومی فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان برخوار، ناصر بیگلری، اظهار کرده است، فردی که با ادعای ارتباط با امام زمان (عج) مردم را فریب می‌داده و از آنان کلاهبرداری می‌کرد در این شهرستان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان برخوار تصریح کرد: این کلاهبردار با اعمالی همچون رمالی، سرکتاب باز کردن و عوام‌فریبی تنها از یکی از مراجعه‌کنندگان مبلغ 2 میلیارد و 600 میلیون ریال وجه نقد دریافت کرده بود.

روحانی عضو هیئت علمی کدام دانشگاه است؟  

به گزارش تابناک، مهدی کوچک‌زاده در وبلاگ شخصی‌اش نوشت: آقای نوبخت سخنگوی محترم دولت در مصاحبه‌شان با خبرنگار در برنامه تلویزیونی در پاسخ به این سوال که: آقای رئیس‌جمهور چقدر حقوق دریافت می‌کنند، فرمودند: آقای رئیس‌جمهور عضو هیئت علمی دانشگاه است و از نظر رتبه، استاد تمام است و همان حقوق استاد دانشگاهی رو که داشته همان حقوق را می‌گیرد.

کسی می‌داند رئیس جمهور عضو هیئت علمی کدام دانشگاه است؟  پرونده علمی ایشان در هیئت ممیزه کدام دانشگاه بررسی و ایشان استاد تمام شده‌اند؟ تأکید می‌کنم سوال مبلغ دریافتی ایشان نیست بلکه این است که ایشان عضو هیئت علمی کدام دانشگاهند و سوابق تدریس و پژوهش در کدام دانشگاه را دارند؟

البته قبول دارم که امروز همه دانشگاه‌های دنیا حاضر و آماده‌اند به ایشان، عنوان و پست افتخاری بدهند خصوصاً دانشگاه‌های تازه تغییر مدیریت یافته که ممنوع‌القلم‌های سریع القلم شده در خود بسیار دارند!

پیش‌بینی‌های جدید ملکه پیشگویی‌های مصر

بانوی پیشگوی مصری بارش برف را در اواخر سال 2013 میلادی در این کشور، پیشگویی کرده بود. این پیشگویی در آن زمان بسیار عجیب به نظر می‌رسید ولی سرانجام به حقیقت پیوست. بانوی ستاره‌شناس و پیشگوی مصری "جوي عياد" پیشگویی‌های جدیدی درباره مصر و دیگر کشورهای دنیا کرده است.

به گزارش انتخاب، باید این نکته را در نظر داشت که بیش از 120 سال بود که زمین‌های قاهره رنگ برف را ندیده بودند. این هوا برای کسانی که دمای هوای کشورشان از مرز مثبت 18 در زمستان پایین‌تر نبوده است. جوي عياد نه تنها بارش برف مصر، بلکه زمان دقیق آن را نیز پیشگویی کرده بود. جالب است بدانید که بانو عیاد مدت‌ها پیش در مصاحبه‌ای با رادیو "صدای روسیه"، برف مصر را در سال 2013 را پیشگویی کرده بود.

وی که به بانوی پیشگوی مصر معروف است، مدتها پیش سقوط 2 رژیم "حسنی مبارک" و "محمد مرسی" را نیز پیشگویی کرده بود. "عیاد در گفتگو با "صدای روسیه" گفت که تا آخر امسال، شرایط جوی باور نکردنی در کشورهای مختلف منجمله عربستان سعودی، کویت و امارات متحده عربی بوقوع خواهد پیوست.

سال 2014 در اکثر کشورهای دنیا به "سال اسب" معروف است. من این سال را سال "آسمان سخنگو" نام داده‌ام. این سالی است که در آن شرایط جوی، وضعیت جهان و همچنین دنیای عرفان دستخوش تغییرات قرار خواهند گرفت. می‌توانم به شهروندان مصر این امید را بدهم که سال جدید 2014 سال خوبی برای آنها خواهد بود. این بدان خاطر است که از حاصل مجموع اعداد 2014، عدد 7 بدست می آید و براساس کتاب‌های آسمانی مقدس یعنی تورات، انجیل و قرآن، عدد 7 عدد "کمال" شناخته می‌شود.

یک پیشگونی نه چندان امیدوارکننده نیز برای لبنان می‌کنم. مردم این کشور باید تلاش بسیاری برای تحمل اوضاع سخت داشته باشند. این کشور باید بسیار محتاطانه رفتار کرده و از هرگونه نزاع و پرخاشگری اجتناب کند. عدد 7 برای شهروندان ایالات متحده با خوش‌شانسی همراه نخواهد بود. برای این کشور در سال جدید، تغییرات جوی و آب و هوایی جدی و سنگینی پیش‌بینی می‌شود.

همچنین می‌توان انتظار بروز شکافی بزرگ در جامعه آمریکا را کشید، بطوری که این کشور دیگر شباهتی به آنچه که ما از آن تصور می‌کردیم، نخواهد داشت.

بانو عیاد در پایان گفت: من بر خلاف عقیده دیگر منجمان و تحلیلگران سیاسی می‌خواهم به شما این اطمینان را بدهم که ارتشبد السیسی به هیچ‌وجه رئیس‌جمهور بعدی مصر نخواهد بود. شخص دیگری به عنوان فرد رئیس‌جمهور مصر انتخاب می‌شود. فردی که آنچنان که باید مطرح نشده است.

مقایسه‌ دخل و خرج بودجه روحانی و احمدی‌نژاد

دولت تدبیر و امید با محوریت حسن روحانی رئیس جمهور لایحه بودجه سال 93 کل کشور را در موعد مقرر قانونی، یعنی هفته قبل، به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرده است. این لایحه که نخستین بودجه دولت یازدهم نام گرفته است، می‌تواند به نوعی نشان‌دهنده رویکرد‌های جدید دولت تدبیر و امید به اقتصاد هم باشد.

به گزارش مهر، با توجه به اهمیت موضوع، در جدول ذیل منابع و مصارف عمومی لایحه بودجه سال 93 با قانون بودجه سال 92 مقایسه شده است.
جدول منابع و مصارف عمومی لایحه بودجه سال 1393 (ارقام به هزار میلیارد ریال)

ردیف

منابع

لایحه 1393

قانون 1392

ردیف

مصارف

لایحه 1393

قانون 1392

1

منابع غیرنفتی

1.172

1.468

1

هزینه‌های جاری دولت

1.430

1.281

1-1

درآمد حاصل از هدفمندسازی یارانه‌ها (سهم دولت)

-

90

1-1

یارانه (فصل چهارم)

212

228

1-2

سود سهام شرکت‌های دولتی

115

130

1-2

جبران خدمات کارکنان (فصل اول)

631

538

1-3

درآمدهای مالیاتی

661

561

1-3

رفاه اجتماعی (فصل ششم)

308

248

1-4

سایر

396

687

1-4

سایر

275

267

2

منابع حاصل از نفت

778

637

2

اعتبارات عمرانی

378

564

2-1

فروش نفت خام و میعانات گازی

778

637

2-1

پیوست شماره 1 (طرح‌های ملی)

182

256

2-2

مابه‌التفاوت نرخ ارز

-

-

2-2

ردیف‌های متفرقه

14

225

2-3

استفاده از حساب ذخیره ارزی

-

-

2-3

طرح‌های عمرانی استانی

55

83

 

 

 

 

3

بازپرداخت بدهی‌های دولت (تملک  دارایی‌های مالی)

142

259

 

جمع

1.950

2.105

 

جمع

1.950

2.105


وقتی سریع‌القلم می‌خواد تاکسی دربستی بگیره

آینده در مطلب طنزی نوشت: در پی خبر تجمع چند راننده تاکسی علیه مشاور رییس‌جمهور، برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی، مطلب زیر را منتشر کرده‌اند: ژانر موقعیت/ وقتی سریع‌القلم می‌خواد تاکسی دربستی بگیره

- آقای دکتر: ولنجک 10 هزار تومن !

- راننده: شما تازه اومدی ایران؟

-آقای دکتر: چطور مگه ؟

-راننده: چون دیدم کروات زدی و از آخرین نرخ‌ها خبر نداری؟

- آقای دکتر: مگه کرایه چقدر فرق داره؟

- راننده: برای شما میشه راستا 5 پوند !

- آقای دکتر: چرا پوند! اونوقت چرا اینقدر گرون؛ شوخی می‌فرمایید؟

- راننده: شما مگه خبر ندارید امروز شاخص سهام نزدک تو بورس نیویورک؛2.00000004  درصد رفته بالا! اگه نرخ رشد مثبت نقدینگی رو هم با کاهش ارزش ریال در نظر بگیریم؛ کرایه شما با 6 درصد ارزش افزوده به علاوه افزایش هفتگی نرخ تورم میشه 24 هزار و دویست و پنجاه تومن که با نرخ هر پوند 4850 تومن برای شما خشکه درمیاد 5 پوند. در ضمن چون با تومان رقم خرد داشت با پوند برات حساب کردم.

- آقای دکتر: شما پیش‌بینی تون از سه ماهه اول سال 2014 چیه؟

- راننده: اول بذار روی کرایه به توافق برسیم؛ بعد تو تاکسی پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از رشد اقتصادی منطقه آسیا پاسیفیک و تحلیل اکونومیست برای مارکت ایران رو برات می‌گم.

ماجرای درگیری پاپ با کشیش‌ها چیست؟

خبرگزاری آسوشیتدپرس در نوشتاری به جنگ پاپ علیه فرامین سنتی کلیسا و ناراحتی سنت گرایان واتیکان از این اقدام پرداخته است .پاپ فرانسیس شاید به عنوان مرد سال مجله تایم انتخاب شده باشد، اما بسیاری از سنت‌گرایان کلیسا به شدت از دست او عصبانی‌اند، چرا که او را باعث نقض بسیاری از فرامین بویژه آئین MASS می‌دانند. این سنت که به عشای ربانی مشهور است، آئینی به جای مانده از کلیسای کاتولیک روم است.

به گزارش جام، این آئین که در چارچوب برنامه‌های اصلاحی پاپ فرانسیس قرار دارد، باعث عصبانیت و هشدار بسیاری از محافظه‌کاران کلیسا شده است. آن‌ها نگران این موضوع هستند، که نقض این آئین قدیمی که بنیانگذار آن سنت فرانسیس از آسیسی است – که اتفاقاً هم نام پاپ فعلی هم است – آغازی باشد بر نابودی سنت‌های دیگر واتیکان.

آسوشیتدپرس می‌افزاید: قضیه به آنجا برمی‌گردد که در زمان پاپ قبلی یعنی بندیکت شانزدهم و در پی شکایت 5 تن از روحانیون در مورد قید و بندهای این مراسم از جمله زبان سخت و باستانی این آئین، دستوری برای تحقیق در مورد این مراسم را صادر کرد. تا اینکه پاپ فرانسیس در ماه جولای با مامور کردن فیدنزیو ولپیاز کلیسای کاپوچین از وی خواست تا با استفاده از قدرت و نفوذ خود هم برای وحدت همگان در این مورد تلاش کند و هم تا وقتی که مجوزی رسمی و قطعی از پاپ بندیکت شانزدهم مبنی بر سنت‌های این آئین دریافت نکرده است، از برگزاری عشای ربانی جلوگیری کند .

حالا در چند هفته گذشته انواع حملات به پاپ جدید صورت گرفته است و آخرین مورد آن هم نوشتن نامه‌ای است که در آن عده‌ای روحانیون کلیسای مختلف، پاپ را به نقض فرمان سال 2007 پاپ بندیکت و همچنین تبعیض میان راهبان متهم کرده‌اند، حال باید دید این جدال به کجا خواهد رسید.

وزیر متهم و قاضی در صف اول نمازجمعه

الف نوشت: "اسدالله عباسی" وزیر وقت وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی دولت دهم، در صف اول نماز جمعه تهران در کنار آقای اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه نشسته است. نام او در گزارش جنجالی تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تأمین اجتماعی بارها شنیده شد:



پرداخت ۱میلیارد ریال به آقای عباسی سرپرست وقت وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی (تاییدیه ۲۰/۱/۹۲)

پرداخت ۵۰۰ میلیون ریال کارت هدیه به آقای عباسی سرپرست وقت وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی (تحویلی ۸/۱/۹۲)

دستور غیرمتعارف ایشان جهت پرداخت ماهیانه ۱۵ میلیون تومان و ماه‌های پیشین حداکثر ۱۰ میلیون تومان به اعضای هیأت مدیره صندوق در چهل وپنجمین جلسه هیأت امنای سازمان تامین اجتماعی در روزهای پایانی دولت دهم.

استخدام غیرقانونی ۹۴ نفر در زادگاه خود!

عدم تمکین ایشان به حکم دیوان عدالت اداری درخصوص عدم صلاحیت آقای مرتضوی جهت مدیرعاملی سازمان تامین اجتماعی و استمرار حضور ایشان در آن سازمان.

چیزی که سارکوزی را مجبور به این همه جنجال‌آفرینی کرد


به گزارش شبکه ایران، یک کاریکاتوریست خوش‌ذوق فرانسوی با هنرمندی خود به مخاطب اعلام می‌کند که افکار عمومی فرانسه که برای رهایی از جنجال‌آفرینی‌های سارکوزی به "فرانسوا اولاند" رای داد، تلاش می‌کند که وارد عرصه انتخابات شود.


سارکوزی در حالی که کراوات خود را می‌کشد، می‌گوید: مرا مجبور می‌کنند
 
سارکوزی علاوه بر جنجال‌آفرینی در دوران ریاست‌جمهوری خود یک پرونده قضایی نیز به اتهام سوءاستفاده از مقام وزارت کشوری در قرارداد کراچی در دستگاه قضایی این کشور دارد.

پادگان مخصوص کودکان زیر 10 سال القاعده

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی اعلام کرد که تاثیر القاعده تنها محدود به مردان نمی‌شود، بلکه شامل کودکان نیز می‌شود و این مسئله به وضوح در پادگان "اشبال الزرقاوی" قابل مشاهده است.

به گزارش صراط، در این گزارش آمده است: پادگان اشبال الزرقاوی یک پایگاه آموزشی است که در آن نوجوانان پسران و کم سن و سال توسط القاعده تحت آموزش قرار می‌گیرند و القاعده سعی دارد نفوذ خود را در مدارس گسترش دهد و به آموزش افکار خود به کودکان زیر 10 سال بپردازد. پادگان اشبال الزرقاوی مشابه پایگاه "طیور الجنه" در عراق است که پیش از این برای آموزش‌های نظامی به کودکان از جمله چگونگی انجام حملات انتحاری تاسیس شده بود.

پاسخ حسن عباسی به هجمه‌های اخیر بر علیه خود

به دنبال جنجال‌های اخیر برخی از سایت‌های خبری در خصوص سخنان تقطیع شده "حسن عباسی" که با واکنش‌ها و اعتراضات مختلفی از سوی مداحان روبرو شد، استاد عباسی در سخنرانی که روز گذشته ۲۵ آذر ۱۳۹۲ در تالار پیامبر اعظم در دانشگاه اصفهان برگزار شد به شبهات و اتهامات مطرح شده پاسخ داد. در این سخنرانی حسن عباسی با انتقاد از تقطیع سخنانش با اغراض سیاسی بیان داشت: ارادت ما به خاندان اهل بیت را قبل از سال 85 و بعد از سال 85 بروید ببینید.



به گزارش انقلاب وی گفت: اگر دوستان می‌خواستند بدانند که نظر بنده در خصوص حضرت رقیه (سلام‌الله علیها) و ائمه معصومین چه می‌باشد، می‌رفتند بحث دکترین حضرات معصومین را که از دل اندیشه اهل بیت بیرون آمده بود و بنده و همکارانم در سال 80 تا 82  در دانشگاه‌ها مطرح کرده‌ایم می‌دیدند و مطرح کردن یک تکه از سخنرانی تقطیع شده سال 85 بنده آن هم بعد از 7 سال خود نشان از هدف‌دار بودن این عمل است.
انتهای پیام/
برچسب ها: سیاسی ، باشگاه ، خبرنگاران ، حسن عباسی ، پیامبر اعظم ، دانشگاه ، اصفهان ، اهل بیت ، لبنان ، ام آی تی ، میراث فرهنگی ، یون کئول ، کره شمالی ، حزب الله ، برخوار ، راس الناقوره ، صهیونیست ، ملک عبد الله ، عربستان ، شلومی کوهین ، ناصر بیگلری ، پاپ فرانسیس ، امام زمان ، هیئت علمی ، ارتشبد السیسی ، پاپ بندیکت ، سنت فرانسیس ، کلیسای کاپوچین ، آسوشیتد پرس ، عشای ربانی ، نماز جمعه ، مرتضویان ، اسدالله عباسی ، اژه ای ، قوه قضائیه ، حضرت رقیه ، تامین اجتماعی ، فرانسوا اولاند ، سارکوزی ، طیور الجنه ، القاعده ، عراق ، اشبال الزرقاوی ، روزنامه ، واشنگتن پست ، mass ، سنت گرایان ، کلیسا ، کاتولیک ، واتیکان ، روم ، آسیا ، پاسیفیک ، اکونومیست ، سریع القلم ، رئیس جمهور ، تاکسی ، پوند ، بودجه ، مجلس ، حسن روحانی ، احمدی نژاد ، جوی عیاد ، کوچک زاده ، نوبخت ، محمد هاشمی ، آیت الله ، هاشمی رفسنجانی ، لاریجانی ، مصلحت نظام ، صبوبا ، ابوموسی ، صدای روسیه ، کیونگ هویی ، جونگ اون ، سول جو ، مجسمه آزادی ، حسن خمینی ، کرمان ، نوق ، جان کری ، ویتنام ، باب بائر ، سی آی ای ، مامور سیا ، صدای آمریکا ، محمد خاتمی ، علی ابطحی ، محمد نجفی ، لویسنون ، صلاح الدین ، کرج ، کواکبیان ، مردم سالاری ، اصلاح طلبان ، حزب ، عارف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار