جرزوالم پست:

سران کاخ سفید به علت اختلاف نظر با اسرائیل درباره ایران، در نشست آیپک شرکت نخواهند کرد

یک روزنامه صهیونیستی نوشت : کاخ سفید به علت اختلاف نظر با اسرائیل درباره ایران احتمالا از شرکت در نشست آیپک خودداری خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه جروزالم پست در گزارشی به قلم "میشائیل ویلنر" در پایگاه اینترنتی خود نوشت: انتظار می رود باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، جو بایدن معاون وی و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا از شرکت در نشست سالانه کمیته امور عمومی آمریکا و اسرائیل موسوم به آیپک خوداری کنند.

روزنامه جروزالم پست در ادامه نوشته است : نشست سیاسی سالانه آیپک از یکم الی سوم ماه مارس برگزار خواهد شد و در سال های گذشته هم رئیس جمهور آمریکا، هم معاون وی هم وزیر امور خارجه این کشور در این نشست شرکت کرده اند. اما تحولات امسال فضایی بشدت دو قطبی ایجاد کرده اند. 
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل که برای سخنرانی در نشست کنگره آمریکا در ماه مارس به این کشور سفر خواهد کرد همان زمان در نشست آیپک هم سخنرانی خواهد کرد و در این دو سخنرانی نگرانی های خود را درباره تلاش های دیپلماتیک درباره برنامه هسته ای ایران مطرح خواهد کرد.

آیپک از مواضع نتانیاهو در قبال ایران دفاع کرده است و با مواضع باراک اوباما مخالفت کرده است. اوباما گفته است قدرت های جهانی پیشنهادی به ایران داده اند که براساس آن تهران از  قدرت هسته ای مسالمت آمیز برخوردار خواهد بود و در نهایت نقشی فعال تر در جامعه جهانی ایفا خواهد کرد. اما بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل معتقد است چنین توافقی با ایران درباره مساله هسته ای، رژیم خشونت گرای ایران را تقویت خواهد کرد و موجودیت اسرائیل را با خطر مواجه خواهد کرد. نتانیاهو به همراه آیپک با انجام لابی گری گسترده تلاش می کنند از امضای چنین توافقنامه ای با ایران در ماه مارس جلوگیری کنند.

نویسنده گزارش جروزالم پست در پایان نوشت : کاخ سفید هنوز به شکل رسمی اعلام نکرده است که آیا در نشست آیپک حضور خواهد داشت یا خیر. ممکن است دولت آمریکا مقامی را در سطح معاونین یا یکی از اعضای کم اهمیت کابینه مانند "جک لو" وزیر خزانه داری آمریکا یا "آنتونی بلینکن" معاون وزیر امور خارجه را برای سخنرانی در نشست آیپک اعزام کند.


انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار