پاسخی به افاضات وزیر خارجه عربستان: این توهمات فقط به ذهن های عقب مانده خطور می کند

بهتر است جناب جبیر بداند که معنای وزیر امور خارجه بودن این نیست که ایشان رئیس کشورهای خارجی است و می تواند به آنها امر و نهی کند!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان درباره ایران گفته است: "پیامی که کشورهای حاشیه خلیج فارس، اتحادیه عرب و سازمان پاسخی به افاضات وزیر خارجه عربستان: این توهمات فقط به ذهن های عقب مانده خطور می کندکنفرانس اسلامی به ایران ارسال کرده، مشخص و روشن است؛ دیگر کافی است. اگر تهران به رفتار خود ادامه دهد، ما و دیگر کشورهای اسلامی هیچ گزینه ای جز اتخاذ اقداماتی علیه ایران نخواهیم داشت. اگر ایران می خواهد کشوری قابل احترام در جامعه مسلمانان و در دنیا باشد، باید دست از دخالت در امور منطقه بکشد و وجهه ی خود را بهبود ببخشد."
 
حال که وزیر خارجه جوان سعودی ها پیام خود و دوستانش را به ایران فرستاده و توصیه هایی هم کرده است، متقابلاً بی مناسبت نیست این پیام را نیز از جانب ما دریافت کند:
 
1 - هر شخصی قبل از سخن گفتن، باید ابتدا قدر و اندازه خود را بشناسد و بر اساس آن، دهان به سخن بگشاید. شأن عربستان سعودی، هرگز فراتر از کرنش در برابر قدرت های فرامنطقه ای و دم تکان دادن برای صهیونیست ها نیست و لذا هر فعل و حرفی جز این شأن از جانب سعودی ها، از درجه اعتبار ساقط است و به مانند آن می مانند که مفلسی، چک چند میلیاردی صادر کند!
 
2 - سران کشوری مانند عربستان که صادرات عمده اش نفت، خرما و تروریسم است، قطعاً بهتر از همه می دانند که اگر امروز، حرف شان در دنیا، هنوز خریدار دارد، به واسطه نوع روابط ایران و غرب است و به محض این که روابط مذکور، بهبود یابد، عربستان سعودی باز به همان انزوای خود خواهد خزید.
 
سعودی ها، نیک می دانند که در عصر جدید، اولاً ایران می تواند بهترین منبع برای تأمین نفت و گاز جهان باشد و البته سوگیری آینده دنیا نیز اساساً کم نیازی به انرژی های فسیلی است و لذا برگ برنده سعودی ها، یعنی نفت ، دیگر مانند گذشته برایشان کار نمی کند.
 
می ماند خرما و تروریسم که اولی را اگر مردم دنیا نخورند نمی میرند، هر چند که کشورهای دیگری مانند ایران و عراق و ... تولید کننده بهترین خرماهای جهان هستند.
درباره تروریسم نیز، با فروکش کردن فتنه ایران هراسی در جهان و افزایش آگاهی های مردم دنیا، اینک همه می دانند و بیش از این نیز خواهند دانست که مرکز تروریسم مذهبی در جهان، عربستان سعودی است: چاه های نفت، پول و تجهیزات تروریست ها را تأمین می کند و مفتی های سعودی نیز ترور را تئوریزه می کنند. بخش عمده ای از تروریست ها نیز یا شهروندان سعودی اند یا از مدارس تحت الحمایه سعودی ها در پاکستان یا مساجد و موسسات سعودی ها در اروپا می آیند.
 
بنابراین به وزیر امور خارجه عربستان توصیه می شود در قرن جدید ، تمرکز خود را از این سه محصول بردارند و در اندیشه این باشند که چه چیزهای دیگری جز این ها می توانند به بشریت عرضه کنند؟
جناب ایشان بداند که صبر جهانیان در برابر کشور تزویرگری به نام عربستان سعودی حدی دارد و دور نیست روزی که عربستان به جرم تروریست پروری، در فهرست تحریم های جهانیان قرار بگیرد.
فریفتن مردم دنیا، فقط برای کوتاه مدت میسر است و اکنون، زمان افتادن پرده ها فرا رسیده است.
 
3 - تهدید کرده است اگر تهران به رفتارش ادامه دهد، کشورهای اسلامی و عربی را علیه ایران بسیج خواهد کرد! باید به ایشان گفت که اولاً  نهایت قدرت شما را در بسیج کردن نیروهایتان در جنگ یمن دیدیم که چگونه ماه هاست که با اعوان و انصارتان و با تسلیحات پیشرفته ای که که غربی ها در اختیارتان قرار داده اند، در برابر مردم فقیرترین کشور عربی، وامانده اید. همچنین اتحاد سیاسی تان علیه ایران را هم دیدیم که تنها کشورهای درجه چندمی مانند کومور و جیبوتی و بحرین همراهی تان کردند. در جنگ 8 ساله ایران و عراق هم که همه تان پشت صدام بودید، دیدیم نهایت قدرت تان را!
 
ثانیاً اتحاد کشورهای عربی در برابر اسرائیل را نیز در سال های گذشته دیدیم که چیزی جز ننگ دائمی و شرمساری تاریخی چیزی برایتان ندارد.
   
ثانیاً این که دنیای اسلام دنباله روی سعودی هاست، توهمی است که تنها می تواند به اذهان عقب مانده خطور کند.
بنابراین بهتر است جناب جبیر بداند که معنای وزیر امور خارجه بودن  این نیست که ایشان رئیس کشورهای خارجی است و می تواند به آنها امر و نهی کند!
 
4 - ما نیز به عربستان سعودی می گوییم" کافی است":
 - دیگر به داعش پول و سلاح نفرستید.
-  به تروریست هایی مانند جبهه النصره، پول و سلاح نفرستید.
-  جلوی مفتی های درباری خود را که اقدامات تروریستی را تئوریزه می کنند و به قاتلان مردم  بی گناه، وعده بهشت و حوری می دهند، بگیرید.
-  مدارس دینی تحت الحمایه خود در پاکستان را تعطیل کنید یا اگر اصرار به ادامه فعالیت شان دارید، به جای تدریس ترور، دین رحمت را ترویج دهید.
-  در مساجد و موسسات دینی که در آمریکا و اروپا راه اندازی کرده اید، تروریست پرورش ندهید.
-  کسانی که مخالف سیاسی تان هستند را گردن نزنید.
- به زنان اجازه دهید رانندگی کنند. الان قرن بیست و یکم است.
- مردم بی دفاع یمن را بمباران نکنید. کشتن کودکان شرافتی برای شما محسوب نمی شود.
- از دخالت در امور کشورهای دیگر، خودداری کنید.
- فکری به حال امنیت حجاجی که هر سال به عشق زیارت خانه خدا، مجبورند شما را تحمل کنند بکنید تا افتضاحاتی مانند سقوط جرثقیل و منا و ... رخ ندهد. مهمان کشی، رسم عرب نیست.
- نام خاندان خود را از روی کشور عربستان بردارید:المملکة العربیة السعودیة.
 در هیچ جای دنیا، یک فامیل نام خود را روی کشوری که متعلق به همه ملت است، نمی گذارد.
- ...
فعلاً به همین چند مورد بسنده می کنیم ، هر چند که سابقه نشان داده است سعودی ها، اساساً گوش شنوایی ندارند. جهان باید تکلیف این قوم تروریست را مشخص کند.
 
 
منبع:عصرایران
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.