جلسه قرارگاه سایبری در دانشگاه لرستان:

نرم افزار‌های رایگان احتمال سرقت اطلاعات را دارند

برای جلوگیری از تهدیدات ناشی از به کارگیری تجهیزات غیر بومی، استفاده از از دانش فنی بومی و تجهیزات ساخته محققان داخلی امری حائز اهمیت می‌باشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مدیرکل پدافند غیرعامل لرستان نیز از تعبیه تراشه‌های جاسوسی در برخی از تجهیزات خارجی خبر داد و خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از تهدیدات ناشی از به کارگیری تجهیزات غیر بومی، استفاده از از دانش فنی بومی و تجهیزات ساخته محققان داخلی امری حائز اهمیت می‌باشد.

سومین جلسه قرارگاه پدافند سایبری استان با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرعامل شرکت مخابرات و سایر مدیران و کارشناسان ذیربط در مرکز شتابدهی آپا برگزار گردید. مهندس حیدری مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن قدردانی از زحمات دکتر علیزاده رئیس مرکز آپا در خصوص فعالسازی آن مرکز و همکاری ایشان در زمینه‌های امنیت سایبری و اطلاع رسانی، بر برگزاری تست‌های نفوذ به عنوان مصوبات لازم الاجرای شورای پدافند غیرعامل تاکید کرد.

وی افزود: راه اندازی آزمایشگاه امنیت شبکه گام مهمی در راستای تامین امنیت دستگاه‌های اجرایی و آموزش کارکنان و دانشجویان می‌باشد.

سیف، مدیرکل پدافند غیرعامل لرستان نیز از تعبیه تراشه‌های جاسوسی در برخی از تجهیزات خارجی خبر داد و خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از تهدیدات ناشی از به کارگیری تجهیزات غیر بومی، استفاده از از دانش فنی بومی و تجهیزات ساخته محققان داخلی امری حائز اهمیت می‌باشد.

وی همچنین در زمینه‌های نرم افزاری، با بیان اینکه نرم افزار‌های رایگان احتمال سرقت اطلاعات را دارند، استفاده از نرم افزار‌های داخلی و لایه‌های امنیتی داخلی در دستگاه‌های اجرایی را ضروری دانست. در پایان از زحمات دکتر علیزاده رئیس مرکز آپا و کارشناسان آن مرکز توسط مدیران کل پدافند غیرعامل و ارتباطات و فناوری اطلاعات تقدیر به عمل آمد.

 انتهای پیام/ د

جلسه قرارگاه سایبری در دانشگاه لرستان برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار