تاکید لبنان بر ادامه اکتشاف نفت در دریای مدیترانه علی‌رغم مخالفت اسراییل

لبنان بر عزم خود به ادامه اکتشاف نفت در سواحل این کشور تاکید و مواضع مقامات رژیم صهیونیستی در این باره را رد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، لبنان روز پنج شنبه بر عزم خود به ادامه اکتشاف نفت در سواحل این کشور تاکید کرد و مواضع مقامات رژیم صهیونیستی که این طرح را « تحریک آمیز » توصیف کردند، نادیده گرفت.

بر این اساس، دولت لبنان ماه دسامبر پیشنهاد یک کنسرسیوم متشکل از شرکت های نفتی توتال فرانسه، انی ایتالیا و نواتک روسیه را برای نخستین اکتشاف نفت خود در دریای مدیترانه تصویب کرد. آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ اسرائیل روز چهارشنبه « رفتار تحریک آمیز » مقامات لبنان را به علت قرار داشتن یکی از این بلوک ها در منطقه دریایی مورد مناقشه اسرائیل و لبنان مورد انتقاد قرار داد.

لیبرمن با اشاره به مقامات لبنانی گفت: «آنها مناقصه درباره یک میدان گازی به ویژه بلوکی که آشکارا به ما تعلق دارد را شروع کردند. ما این اقدام را تحریک آمیز تلقی می کنیم».

لیبرمن افزود: «گروه های ( نفتی ) بین المللی که شرکت های مورد احترام هستند با پاسخ به پیشنهاد لبنان اشتباهی جدی مرتکب می شوند ». مقامات لبنانی بلافاصله به اظهارات این مقام صهیونیست پاسخ دادند.

سزار ابی خلیل، وزیر انرژی لبنان روز پنج شنبه در صفحه خود در توییتر اعلام کرد « اسرائیل هر آنچه که در توان دارد برای ممانعت از بهره برداری ما از منابع نفتی مان به کار خواهد گرفت و ما تا جایی که بتوانیم از منافعمان دفاع خواهیم کرد».

به گفته وی، توافقنامه با این کنسرسیوم قرار است هفته آینده امضا شود و اکتشاف نفت از سال 2019 آغاز خواهد شد. حزب الله، جنبش سیاسی قدرتمند لبنان و دشمن قسم خورده اسرائیل اظهارات مقامات اسرائیلی را محکوم و با اعلام اینکه « به هر حمله ای به حقوق نفتی و گازی لبنان » قاطعانه پاسخ خواهد داد متعهد شد « از منابع لبنان »‌ محافظت کند.

میشل عون، رئیس جمهور لبنان نیز اعلام کرد کشورش « با همه توان از حاکمیت و تمامیت ارضی خود » دفاع خواهد کرد.

انتهای پیام/

لبنان درپی اکتشاف نفت در دریای مدیترانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار