عجیب‌ترین خرافات جهان/از رقص با مردگان تا گشایش بخت به کمک گاو‌ها و بریدن سرپنجه شیر برای رمالی +فیلم

خرافات مرز نمی شناسد و در بین تمام مردم جهان قابل نفوذ است به طوری که بسیاری از آنها پیرو این موضوع دست به اقداماتی محیر العقول می زنند.

عجیب ترین مراسم و خرافات رایج جهان/به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شاید عجیب به نظر برسد که در عصر جدید که هر روزه شاهد پیشرفت روزافرون علم و فرهنگ در جوامع هستیم، هنوز در برخی از نقاط جهان قبایلی در توهمات و خرافات عجیب و غریب خود به سر می برند.

این عقاید دستمایه برگزاری مراسم عجیبی نیز خواهند شد که شاید اگر به گوشتان برسد از شدت تعجب سر جای خود میخکوب شوید اما این رسوم  واقعیت تلخی است که همچنان در برخی از فرهنگ ها رواج دارد و با جدیت تمام به اجرای آنها می پردازند. جالب اینکه اگر کسی به تمسخر و مخالفت با آنها بپردازد شاید مجازات سخت و وحشتناکی در انتظارش باشد زیرا از نظر خودشان کارهایی که انجام می دهند کاملا معقول است.

این موضوع منحصر به مرز و بوم خاصی نمی شود و ممکن است بسیاری از کشورها را درگیر خود کند و اغلب در قبیله‌ها شایع است. البته در این میان کشورهایی هستند که نسبت به دیگر نقاط کره زمین بیشتر درگیر این مسائلند و به نوعی میتوان این مکان ها را کارخانه تولید خرافات دانست.

هند یکی از این کشورهاست که زندگی مردم آن به شدت به عقاید دور از عقل گره خورده که هیچ پایه و اساس علمی یا توجیهی برای آنها وجود ندارد. بد نیست بدانید که در برخی موارد برگزاری مراسم اینچنینی حتی ممکن است به قیمت جان برخی از مردم قبایل منجر شود که البته برایشان کاملا طبیعی است و این مانعی برای متوقف کردن قطار اوهامی که سوار بر آنند نخواهد بود.

هر کدام از این مجالس حیرت انگیز با هدفی خاص برگزار می شود که طبعا به صورت جداگانه اجرای آنها مستلزم رعایت شرایطی متفاوت خواهد بود.

در این مطلب قصد داریم با نگاهی به گوشه و کنار این جهان پهناور مروری به برخی از مراسم داشته باشیم که البته بیشتر آنها مربوط به کشور هند می شود.

ازدواج دختر 5 ساله با داماد 9 ساله برای دور کردن نحسی از خاندان

دختر 5 ساله هندی که خانواده اش تصمیم داشتند پس از مرگ یکی از اعضای خانواده او را به عقد پسری 9 درآورند تا نحسی از این خاندان رخت برببندد. اما با تلاش مردم مخالف و اعتراض آنها والدین عروس و داماد خردسال مجبور شدند کودکانشان را سریعا از مقابل محراب دور کنند و از محل مراسم متواری شوند.

خوابیدن در مسیر گاوهای خشمگین برای گشایش بخت پسران مجرد

در مادیا پرادش هند رسم بر این است که پسران مجرد برای گشایش بخت و خوشبختی روی زمین در مسیر حرکت گاوها دراز می کشند تا به این صورت اقبال خوش به آنها رو کند و عروسی مناسب نصیبشان شود. در این میان اگر جوانی زیر پای گاو لگد مال نشود او را به اجبار مجددا در مسیر حرکت گاو می خوابانند.

مراسمی که برای کاهش خشم الهه ای در هند انجام می شود

چرخیدن دور یک محور برای دور کردن بلا و دعوت الهه ای خیالی به آرامش که این مراسم در مادهیا پرادش انجام می شود.

 
قتل هولناک فرزند به خاطر دور کردن شیطان
مادری از کشورهای غربی که فرزند خود را با 55 ضربه چاقو به قتل رساند فقط به این خاطر که تصور داشت او توسط شیطان تسخیر شده است.
 
عجیب ترین مراسم خرافی جهان/
عجیب ترین مراسم خرافی جهان/
 
منطقه ای که تحت تصرف خون آشام هاست
شهری به نام مالاوی در آمریکا که به دنبال قتل مرموز 6 نفر با طرق عجیب به منطقه زندگی خون آشام ها شهرت یافت و به دنبال آن هر کس که شخصی مشکوک می شد با تصور اینکه با یک خون آشام طرف بوده او را به قتل می رساند.
عجیب ترین مراسم خرافی جهان/
عجیب‌ترین خرافات جهان/از رقص با مردگان تا گشایش بخت با کمک گاو‌ها و بریدن سرپنجه شیر برای رمالی +فیلم
تکه تکه کردن شیرهای نر برای نسخه سحرآمیز رمالان
 
یکی از شهروندان آفریقای جنوبی به نام آندره دیلانگ متوجه شد جادوگران سر و پنجه های سه قلاده شیر او را بریده اند تا برای نسخه سحرآمیز خود مورد استفاده قرار دهند. بعد از تخقیقات مشخص شد یکی از کارگران باغ با رمالان در قبال دریافت مبلغی هنگفت همکاری کرده تا آنها با خوراندن سم به شیر ها به هدف خود برسند.
عجیب ترین مراسم و خرافات رایج جهان/
عجیب ترین مراسم و خرافات رایج جهان/
عجیب ترین مراسم و خرافات رایج جهان/
 
سقوط در زغال های داغ به خاطر پاک شدن گناهان
زنی در روستای «Bagalgunte» هند حین قدم زدن از روی زغال های داغ تعادل خود را از دست داد و روی آنها افتاد. پس از آن به خاطر سوختگی های شدید او را سریعا به بیمارستان انتقال دادند.
رقص با مردگان 
مراسمی با عنوان فامادیهانا که هر 7 سال یک بار برگزار می شود و طی آن با وجود خطر طاعون که مدتی قبل مردم قبیله مالاگسی ماداگاسکار را تهدید می کرد،آنها مرده ها را از خاک بیرون کشیده و با آنها می رقصند.
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
مزخرف ترین مردم دنیا رو نیگا
آخرین اخبار