روزنامه آمریکایی: ظریف و کری در نیویورک با یکدیگر دیدار کردند

روزنامه آمریکایی بوستون گلوب در گزارشی از دیدار جان کری، وزیر خارجه سابق آمریکا در نیویورک با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان خبر داد.

روزنامه آمریکایی: ظریف و کری در نیویورک با یکدیگر دیدار کردندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه بوستون گلوب گزارش داد در سفر اخیر «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه کشورمان به نیویورک، «جان کری» وزیر خارجه سابق آمریکا نیز برای دیدار با او به نیویورک سفر کرد.

این روزنامه آمریکایی نوشت: جان کری در تلاش برای نجات دادن یکی از مهم‌ترین دستاوردهایش در زمان تصدی سمت وزارت امور خارجه، یکشنبه دو هفته پیش برای گفتگو درباره روش‌های حفظ برجام با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان دیدار کرد.

بوستون‌گلوب به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد این دومین بار در حدود دو ماه گذشته است که جان کری و ظریف برای تدوین راهبرد‌هایی جهت نجات توافق هسته‌ای با یکدیگر دیدار کرده‌اند.

این روزنامه همچنین از تلاش کری برای نجات برجام به عنوان "مأموریتی جسورانه، هر چند مخفی" نام برده و اعلام داشته جان کری برای وارد آوردن فشار‌های بیرونی روی دولت دونالد ترامپ برای ماندن در برجام به فهرست‌هایی از ارتباطاتش متوسل شده که در دوران حضورش در وزارت خارجه آمریکا جمع‌آوری کرده است.

به گفته بوستون گلوب، منبع مورد استناد این روزنامه آمریکایی ادعا کرده وزیر خارجه پیشین آمریکا ماه گذشته هم با «فرانک والتر اشتاین‌مایر»، رئیس‌جمهور آلمان دیدار و با فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تلفنی گفتگو کرده است. جان کری با امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه نیز در پاریس و نیویورک دیدار کرده و با وی به دو زبان انگلیسی و فرانسه درباره تهدید‌های هسته‌ای در منطقه رایزنی کرده است.

این روزنامه همچنین افزود، وزیر خارجه سابق آمریکا تلاشی مخفیانه هم در حمایت از برجام در کنگره این کشور داشته است. او در هفته‌های گذشته با اعضای کنگره از جمله پال رایان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در این خصوص گفتگو کرده است.

انتهای پیام/

دیدار جان کری و ظریف در نیویورک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار