پاسخ‌های کوبنده سپاه به تروریست‌ها و تهدیدگران در یک نگاه! +فیلم

بررسی عملکرد نظامی سپاه پاسداران نشان می‌دهد که به تمامی تهدیدات در سطح ملی و بین المللی پاسخ متناسب با شرایط داده است.

وعده سپاه به تروریست‌ها؛ نزدیک‌تر بیا، گلوله‌ها منتظرت هستندبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛افزایش 5 برابری «شرارت‌ها» در مرز. این آماری است که سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی کل کشور در خصوص وضعیت مرز‌های ایران گفته است. او در بازدید از یگان مرزی آذربایجان غربی، این صحبت‌ها را بیان کرده است و گفته، درگیری‌های نظامی در مرز افزایش پیداکرده که بخشی از آن مربوط به قاچاق است.

چند حمله تروریستی اخیری که از غرب کشور صورت گرفت و موجب به شهادت رسیدن چند تن از نیروهای نظامی کشور هم شد مؤید همین امر است.

بنا بر صحبت‌های سردار غلامی 90 درصد مرز‌های ایران در اختیار نیروی انتظامی است و آن‌ها از 8755 کیلومتر مرز ایران با همسایگان خود حراست می‌کنند؛ هرچند حراست از مرزها محدود به اقدامات نظامی نشده است و نیروی انتظامی با پیمان‌های نظامی دو یا چندجانبه با کشورهای همسایه، کمربند امنیت را محکم‌تر کرد‌ه‌اند. دراین‌باره می‌توان به توافق فرمانده هان مرزی ایران و ترکیه اشاره کرد.

طی نشستی که 20 مردادماه سال جاری و بین فرمانده کل ژاندارمری ترکیه و فرمانده مرزبانی ناجا برگزار شد، مقامات سیاسی و نظامی ایران و ترکیه توافق کردند اقدامات جدی‌تری در مواجهه با تروریست‌ها اتخاذ کنند.

در این نشست ارتشبد «عارف چتین» فرمانده ژاندارمری کشور ترکیه ضمن قدردانی از میزبانی ایران برای برگزاری این نشست گفت: «ما مرزبانان هر دو کشور مصمم هستیم با توجه به فعالیت گروهک‌های معاند پژاک و پ.ک.ک، قاچاقچیان کالا و ... در مرزهای هر دو طرف، مبارزه کنیم و امیدواریم با این نشست همکاری‌ها سرعت گرفته تا بتوانیم در مرزهای دو کشور امنیت خوبی را به ارمغان بیاوریم»

اما بااین‌وجود تحرکات تروریست‌ها در مرز‌های شرقی و غربی کاسته نشده است و در 29 تیرماه طی حمله که از سوی گروهک پژاک به روستای «دری روی» صورت گرفته، 11 تن از نیروهای نظامی ساکن در این روستا به شهادت رسیدند.

با به شهادت رسیدن نیروهای نظامی در روستای «دری‌روی» مریوان، جمع شهدای ایران در عملیات خرابکارانه و تروریستی طی یک ماه گذشته به 24 تن رسید. بنا بر آمار‌های موجود، در یک ماه گذشته 10 عملیات خرابکارانه و تروریستی در سه استان سیستان و بلوچستان، کردستان و کرمانشاه به وقوع پیوسته که منجر به شهادت 24 تن از نیروهای نظامی و انتظامی شده است. درواقع در تیرماه نیروهای امنیتی به‌طور میانگین هرروز یک شهید و یا زخمی داشته‌اند که سنگین‌ترین آن‌ها نیز حمله تروریستی به روستای دری روی بشمار می‌رود.

به نظر می‌رسد، نیروهای تروریستی از حمایت کشورهای فرا منطقه‌ای برخوردار باشند و درصدد هستند با ایجاد فشار نظامی و امنیتی، جو روانی مردم را ناآرام کنند. نشریه بین‌المللی تایم نیز با ارائه تحلیلی بر همین باور است. این هفته‌نامه در مطلبی که در میان ناآرامی‌های دی‌ماه منتشر کرد، از تلاش دولت امریکا از اغتشاشگران صحبت به میان آورد.

این نشریه انگلیسی نوشته است ترامپ در پیام‌های توییتری خود در حمایت از ناآرامی‌ها در ایران اعلام کرد: «اکنون زمان تغییر فرارسیدهاست!» دیگر مقامات آمریکایی نیز امکان اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را بررسی کردند. نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل، نیز با این ادعا که به دنبال تقویت صدای مردم ایران است، خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت در حمایت از ناآرامی‌ها در این کشور شد. رئیس‌جمهور آمریکا همچنین از اعمال تحریم‌های بیشتر به بهانه نقض حقوق بشر در ایران خبر داد.

وعده سپاه به تروریست‌ها؛ نزدیک‌تر بیا، گلوله‌ها منتظرت هستند

آمریکایی‌ها از اعتراضات دی ماه در ایران حمایت کرده بودند و خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل شدند

البته اقدامات تروریستی صورت گرفته، بخصوص شهادت نیروهای سپاه پاسداران در روستای دری روی واکنش فرمانده هان این نیرو را در پی داشته است. سردار عزیز جعفری، فرمانده کل سپاه پس‌ازاین حمله گفته است که قطعاً با عوامل آن‌ها برخورد خواهد شد و به تعداد نیروهای به شهادت رسیده انتقام خواهند گرفت. او گفته است «باید کاری کنیم تا دیگر حضور گستاخانه این تروریست‌ها در کشورمان تکرار نشود و ضربه‌ای که در پاسخ به این حرکت تروریستی می‌زنیم هم‌وزن این 11 شهید خواهد بود.»

اما تا چه اندازه تهدیدات مقامات نظامی ایران را می‌توان جدی گرفت. آیا آن‌ها نیز همانند برخی از مقامات سیاسی بلوف می‌زنند یا نه؟ پاسخ به این سؤال یک کلمه است: «خیر»

در بررسی اقدامات نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تفاوتی بین مواضع اعلامی و اعمالی آن وجود ندارد که می‌توان برای آن مثال‌های متعددی زد.

حمله به مجلس؛ موشک‌باران جواب هفت‌تیرکشی در بهارستان!

17 خردادماه سال 96 بود که چند عضو وابسته به «داعش» به حرم حضرت امام خمینی (ره) و ساختمان مرکزی مجلس در تهران حمله کردند و چندساعتی جو امنیتی بر پایتخت حاکم شد.

«محمد میرزایی»،خبرنگار پارلمانی فارس که یکی از حاضران در صحن مجلس بود، آن را به‌صورت کامل تشریح کرده است. او در بخشی از روایت این حمله نوشته است «از ورود تروریست‌ها به صحن جلوگیری می‌شود. اما تروریست‌ها در دفتر نمایندگان مستقر می‌شوند و به مراجعه‌کنندگان و کارکنان مجلس تیراندازی می‌کنند. برخی زخمی وعده‌ای هم به شهادت می‌رسند. تروریست‌ها به مجروحان تیر خلاص می‌زنند. اضطراب به اوج خود می‌رسد. برخی می‌خواهند از مجموعه خارج شوند اما نیروهای حفاظت مجلس و سپاه توضیح می‌‌دهند که اکنون به دلیل بروز ناامنی امکان خروج وجود ندارد»

این حادثه با کشته شدن تمامی تروریست‌ها توسط نیروهای نیروی ویژه سپاه خاتمه می‌یابد، اما 17 تن از شهروندان هم به شهادت می‌رسند.

پس‌ازاین حمله سپاه پاسداران طی بیانه‌ای اعلام کرد که حتماً انتقام خواهد گرفت. در این بیانه نوشته‌شده بود «ریخته شدن هیچ خون پاکی را بدون انتقام نمی‌گذاریم و برای حفاظت از جان مردم لحظه‌ای درنگ نخواهیم کرد.»

11 روز پس از انتشار این بیانه، سپاه همه را غافلگیر کرد. نیروی هوافضای سپاه با شلیک 6 تیر موشک میان برد به مقر فرماندهی و مراکز تجمع و پشتیبانی تروریست‌های تکفیری داعش در دیرالزور سوریه شلیک کرد که تمامی رسانه‌های بزرگ خبری جهان آن را پوشش و آن را انتقام ایران دانستند و نوشتند «پس از 30 سال موشک‌های ایران برای اولین بار از کشور خارج شدند». طی این حمله و بنا بر آمار‌هایی که سایت‌های بین‌المللی منتشر کردند بیش از 65 تن کشته و 10 نفر نیز زخمی شدند.

اولین فیلم از لحظه شلیک موشک‌های میان برد سپاه به مواضع تروریست‌ها داعش در سوریه

حمله به «تی 4»، موشک جواب موشک

20 فروردین‌ماه سال جاری، رژیم صهیونیستی، 8 تیر موشک به پایگاه نظامی «تی 4» ارتش سوریه شلیک کرد که منجر به شهادت 8 تن از مستشاران نظامی ایران شد. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که جنگنده‌های اسرائیلی با شلیک 8 موشک فرودگاه تیفور(تیاس) واقع در استان حمص را هدف قراردادند. بنابراین اطلاعیه سامانه‌های دفاعی ارتش سوریه موفق به رهگیری و نابودی 5 موشک شده و 3 موشک دیگر به بخش غربی فرودگاه اصابت کرده است.

این حمله پیش از اعلام موضع از سوی مقامات نظامی کشورمان، با واکنش مقامات نظامی سابق رژیم صهیونیستی مواجه شد. «عاموس یادلین» رئیس پیشین اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی عنوان کرد که قطعاً ایران به این حمله واکنش نشان خواهد داد و باید اسرائیل آماده انتقام نظامی ایران باشد.

وعده سپاه به تروریست‌ها؛ نزدیک‌تر بیا، گلوله‌ها منتظرت هستند

«عاموس یادلین» رئیس پیشین اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی عنوان کرد که قطعاً ایران به این حمله واکنش نشان خواهد داد

پاسخ‌ ایران به حمله رژیم صهیونیستی در هاله‌ای از ابهام بود تا اینکه سردار سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه 18 خرداد پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد، اولین واکنش رسمی به حمله رژیم صهیونیستی را اعلام کرد و گفت:« وقتی صهیونیست‌ها پایگاه تیفور سوریه را بمباران کرده و تعدادی جوان را به شهادت رساندند تصور داشتند پاسخی دریافت نمی‌کنند و فکر می‌کردند پشتیبانی آمریکا و انگلیس می‌تواند جبهه مقاومت را در ارعاب فروبرد و فکر کردند کسی پاسخ نمی‌دهد و همه شاهد بودید گفتند اگر پاسخ دهید نظام سوریه را پایان می‌دهیم اما در جولان پاسخ داده شد و ده‌ها فروند موشک پرواز کرد و پیغام داده شد اگر پاسخ دهید قلب تل‌آویو را با خاک یکسان می‌کنیم و خفه شدند و از آن روز هیچ غلطی نکردند.»

فیلمی که گفته می‌شود مربوط به شلیک راکت‌های سپاه از خاک سوریه به مقرهای نظامی اسرائیل است|

بنا برگزارشی که شبکه «المیادین» منتشر کرد، موشک‌های شلیک‌شده ده مرکز مهم را هدف قرار داده است که عبارت‌اند از:

1- مرکز نظامی رهگیری اطلاعاتی و الکترونیکی. 2- پایگاه سری اطلاعات مرزی. 3- مرکز نظامی شنود شبکه‌های مخابراتی و ماهواره‌ای. 4- مرکز نظامی کنترل ارسال پارازیت. 5- مرکز تنظیمات و سازمان‌دهی ارتباطی و فرستنده‌ها. 6- مرکز کنترل یگان تسلیحات بکار رفته در عملیات نظامی زمینی. 7- فرودگاه بالگردهای نظامی. 8- مقر فرماندهی نظامی تیپ 810 نظامی. 9- مقر فرماندهی گردان‌های نظامی در منطقه حرمون. 10- مقر زمستانی یگان ویژه موسوم به «بنستیم».

حمله به القنیطره، پاسخ ترکیبی حزب الله و سپاه پاسداران

28 دی‌ماه 93 خبرگزاری رویترز مدعی شد که در حمله بالگردهای صهیونیست به «القنیطره» 6 نیروی ایرانی شهید شده‌اند. این درحالی است که بلافاصله به نقل از پایگاه خبری النهار نزدیک به جریان 14 مارس هم اعلام شد، در این حمله هوایی، «جهاد مغنیه» پسر کوچک عماد مغنیه نیز به شهادت رسیده است.

در این حمله، سردار محمدعلی الله دادی، فرمانده سپاه یزد نیز به شهادت رسید. این حمله صهیونیست‌ها پاسخی دوگانه در برداشت، از یک‌سو حزب‌الله لبنان و از سویی دیگر سپاه پاسداران ایران.

اولین واکنش جدی را جانشین فرمانده سپاه در حاشیه مراسم بزرگداشت شهید الله دادی داشت، او در این مراسم گفت: انتقام خون سردار الله دادی را در زمان و مکانی نامعلوم از رژیم صهیونیستی خواهیم گرفت.

بعدازاین صحبت، حزب‌الله لبنان در 9 بهمن عملیاتی را طرح‌ریزی و اجرا کرد. آن‌ها در عملیاتی منحصربه‌فرد و در کمینی حساب‌شده و دقیق، یک کاروان ارتش رژیم صهیونیستی را در منطقه «مزارع اشغالی شبعا» در شمال فلسطین اشغالی هدف قراردادند، تا بعدازآن، تیتر اکثر رسانه‌ها جهان به «آغاز انتقام‌گیری حزب‌الله از اسرائیل» اختصاص یابد.

تصاویری از کمین موفق‌آمیز حزب الله علیه نیروهای نظامی اسرائیل|

شبکه خبری المنار در همین خصوص گزارش کرد که در این حمله حداقل 9 خودرو نظامی و زرهی ارتش رژیم صهیونیستی با سلاح‌های موشکی هدف قرار گرفت و چندین نفر کشته و زخمی شدند. شبکه خبری المیادین با پوشش این خبر اعلام کرد که 17 نظامی صهیونیست کشته‌شده‌اند و 9 نفر مجروح شده‌اند که حال 5 نفر از آنان وخیم گزارش‌شده است. شبکه العربیه اعلام کرد که یکی از کشته‌های اسرائیلی افسری با درجه سرگرد است. اما رسانه‌های اسرائیل از اعلام اخبار تلفات منع شدند به‌طوری‌که ارتش اسرائیل به کشته و مجروح شدن چند نظامی بسنده کرد.

سردار حشمت‌الله کریم پور مشاور عالی فرمانده سپاه قدس هم در یادواره شهدا از اقدام نظامی ایران یادکرد و گفت:« ما با موشک‌ صهیونیست‌ها را در همان قنیطره به هلاکت رساندیم»

این اقدامات نشان‌دهنده یکسان بودن سیاست‌های اعمالی و اعلامی سپاه پاسداران با تهدیدات بالقوه و بالفعل جمهوری اسلامی است. مقامات نظامی سپاه، در آخرین واکنش خود با کشتن 11 تن از تروریست‌های پژاک که قصد ورود به خاک ایران را داشتند، به‌نوعی به اقدام نظامی چندی پیش این گروهک پاسخ دادند. ازاین‌رو باید گفت که در معادلات سیاسی و نظامی، پاسخ سپاه غیرقابل‌پیش‌بینی و مستقل از سایر رفتا‌رهای رسمی کشور است.

منبع:فارس

انتهای پیام/

 پاسخ‌های نظامی سپاه پاسداران به تهدیدات علیه ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
من غریبم
۲۰:۲۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
دورد بر نیروهای نظامی کشورم ارتش سپاه و بسیج و دورد بر شیر مردان مدافع حرم و فرمانده اشان سردار قاسم سلیمانی و تمامی نیرو های قدس سپاه و سپاه پاسداران تا شما هستید دشمن هیچ غلطی نمیتواند بکند الهم اعجل ولیک الفرج
یا علی مدد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
زنده باد سپاه اسلام
زنده باد حزب الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
درود بر سپاهیان اسلام زنده و پیروز باشید آمریکا هیچ کاری نمیتواند بکند
United States of America
محسن
۰۹:۴۱ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
بنام شهیدان و مظلومیت سیدالشهدا
باید بیشتر مراقب دشمنان داخلی باشیم
در طول تاریخ اسلام فقط از خائنین داخلی ضربه خورده و نه از موشک و غیره...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
درود بر سپاه
Iran (Islamic Republic of)
نهضت جهانی صلوات
۰۸:۴۵ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم
اگر سپاه نبود کشور نبود: حضرت امام خمینی رحمه الله علیه
امروز باید گفت: اگر سپاه نباشد انقلاب نخواهد بود
برای سلامتی تمامی نیروهای مسلح وفرمانده کل قوا ونابودی استکبار صلوات
Iran (Islamic Republic of)
احمدقائدرحمتی
۰۴:۴۰ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
احسن برفرزندان دیروزدلاورمردان پاکدست امروزفرزندان غیور(روح الله)واقعااحسن وخداقوت باددست حق یارتان بادسربازان امام حسین پیش مرگان بدون ادعای ملت افتخارافرینان ملت غیورایران (ملت باشماست رهبری پشتیبان شماست بتازیدتاجهان باورکندغیرت مردان پولادین نفوذناپذیر
Iran (Islamic Republic of)
احمدقائدرحمتی
۰۴:۴۰ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
احسن برفرزندان دیروزدلاورمردان پاکدست امروزفرزندان غیور(روح الله)واقعااحسن وخداقوت باددست حق یارتان بادسربازان امام حسین پیش مرگان بدون ادعای ملت افتخارافرینان ملت غیورایران (ملت باشماست رهبری پشتیبان شماست بتازیدتاجهان باورکندغیرت مردان پولادین نفوذناپذیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
ببخشید من اشتباهی منفی دادم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۲۳ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
خسته نباشید به ر یس جمهور هم بگین حتما خبر نداره نشانش بدین تا باور کند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۰۶ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
باسلام خدمت برادران سپاهی وارتشی ازاینکه کشورم دارای سلاحهای دفاعی وبازدارندگی درسطح وسیع وگسترده داردافتخارمیکنم۰
Iran (Islamic Republic of)
۱۱۴
۲۳:۱۸ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
آفرین محکم جلوی دشمن ایستادگی کنید
مثل بعضی ها زانو نزنید
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۳:۰۰ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
سپاه شمشیر ذوالفقارعلی است وبرای نابودی صهیوناست
Canada
ناشناس
۲۲:۳۲ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
ربع پهلوی بد جوری توهم زده یا خواب نما شده .شاید پولهای دزدی اش تمام شده .یکسری پیش روان شناس بره .ترابخدا صدقه ها را برایش جمع کنید .در عیر اینصورت برای گرفتن صدقه دوباره به حجاز میره و ابروی وطن را میبرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۶ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
چراآبروی وطن راپدر وپدربزرگ ملعونش نوکرودست نشانده انگلیس وآمریکابودند اینها ایرانی نیستند .
Canada
ناشناس
۲۲:۱۵ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
تهدید ما در درون است .بجز برون .اگر دولت کار اختلاس گران را حالا هر کس که هست .هر مقامی دارد .در اصل دشمن های درونی همین اختلاس گران هستند .دولت باید به وصع ارز و طلا ووووتورم جهادی عمل کند .رودرواسی و لاپوشی کشور ما را نابود خواهد کرد .تنها درد اختلاس گری شفاف سازی است که کسی جرات کلاه برداری وووو نکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
پس این که هر روز اسرائیل مقر نیرو های ایرانی رو هدف قرار میده چرا کاری نمی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
پاسخها باید خیلی خیلی کوبنده تر باشه.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۹:۵۹ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
درود خداوند به سپاه. دست بوس و پا بوس خودتون و خانواده ها تونم. شیر مردان و دلاور مردان سپاه. باید لرزه به تن دشمنان انداخت باید محکم بود بله ایران یعنی قدرت
United States of America
مندلی بیرانوند
۱۸:۰۳ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
آفرین بردستان کشورمان دشمنان می خواهند این دستهارا قطع کنند .اما این دستها گردن آنهارا می شکند انشاالله(سپاه وارتش وبسیج)
Iran (Islamic Republic of)
ابابیل
۱۶:۵۸ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
راستی میکن اسرائیل دارای بمب اتم است اگر هست .پس چرا جرات استفاده کردن ندارن.ما یا حزب الله چرا آن ها را هدف قرار نمیدیم؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۱۱ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
زنده باد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی . ای کاش تمام سازمان های دولتی در کشور غیرت پاسداران را داشتند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۵ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
داستان بمب اتم با بقیه بمبها فرق میکند تشعشعات سر طانی رادیو اکتیوآن تا چند ین سال و تا شعاع چند کیلو
متر سالها می ماند
Iran (Islamic Republic of)
سید حسن
۱۶:۰۶ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
درود خسته نباشید خدمت کلیه برادران سپاهی و بسیجی کشور مان احسنتم.
Iran (Islamic Republic of)
صنا
۱۶:۰۱ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
دلاور مردان پایدار باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
پاسخ باید کوبنده تر باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
زنده باد سپاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
درود بر سپاه پاسداران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
خدا لعنت کنه تروریست هارو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
مرگ بر رژیم صهیونیستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
خدا ععمر با عزت بهشون بده. اگ نبودن. ..ما هنم نبودیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
دست مریزاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
درود بر سپاهیان اسلام