سناریو نویسی دوباره غرب برای حمله نظامی به سوریه

شواهد موجود و هشدارهای صریح روسیه از احتمال حمله نظامی مجدد آمریکا به سوریه با ادعای استفاده این کشور از تسلیحات شیمیایی خبر می‌دهند.

سناریو نویسی دوباره غرب برای حمله نظامی به سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، اخبار، هشدارها و تحرکات یک هفته اخیر در منطقه نشان می‌دهند که آمریکا و متحدان نظامی‌اش بار دیگر در حال نوشتن سناریوی حمله نظامی به سوریه بر پایه ادعای دروغین استفاده این کشور از تسلیحات شیمیایی هستند.

روسیه روز گذشته در ادامه هشدارهای اخیر خود برای چندمین بار طی یک هفته اخیر از احتمال توسل دوباره آمریکا به ادعای استفاده دولت سوریه از سلاح‌های شیمیایی برای حمله نظامی به این کشور خبر داد. در همین ارتباط، سخنگوی وزارت دفاع روسیه چندی پیش در یک نشست خبری اعلام کرد که تروریست‌ها برای انجام یک حمله شیمیایی در سوریه آماده شده‌اند.

طبق گفته ایگور کوناشنکوف، گروه تروریستی «هیئة تحریر الشام» که جبهه النصره رکن اصلی آن به شمار می‌رود، در تدارک انجام اقداماتی برای متهم کردن ارتش سوریه به استفاده از تسلیحات شیمیایی در ادلب است و ۸ محموله حاوی گاز کلر نیز به این استان فرستاده شده‌اند. (جزئیات بیشتر)

این مقام روس همچنین اعلام کرد که ناوشکن «سولیوان» آمریکا با ۵۶ موشک کروز وارد خلیج فارس شده و علاوه بر این، آمریکا یک فروند بمب‌افکن استراتژیک B-1 B را با ۲۴ موشک کروز هوا به زمین در پایگاه هوایی العدید قطر مستقر کرده است. (جزئیات بیشتر)

سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز گذشته (دوشنبه) نیز با اشاره به حضور ناو‌های آمریکایی در دریای مدیترانه، تاکید کرد: «این تدارکات نظامی، تاییدی بر نیات آمریکا است تا از یک حمله شیمیایی شبیه‌سازی‌شده از جانب عناصر جبهه‌النصره به عنوان بهانه‌ای برای حمله دوباره به نیرو‌های دولتی سوریه استفاده کند.»

وزارت دفاع روسیه پیش از این نیز درباره احتمال حمله سه کشور آمریکا، فرانسه و انگلیس علیه سوریه هشدار داده و گفته بود که گروه‌های مسلح مستقر در سوریه برای یک حمله شیمیایی جدید با هدف تأمین بهانه‌ای برای اقدام نظامی علیه دمشق آماده می‌شوند.

مقامات روس پیشتر اعلام کرده بودند که سازمان جاسوسی انگلیس نیز در حال همکاری با تروریست‌ها برای اجرای سناریوی تکراری استفاده دولت سوریه از سلاح‌ شیمیایی علیه غیرنظامیان است.

نشریه صهیونیستی هاآرتص در همین راستا گزارش داده که روسیه نیز طی هفته گذشته در واکنش به آماده شدن احتمالی آمریکا برای اقدام نظامی علیه سوریه، ۱۳ ناو جنگی خود را برای استقرار در آب‌های سوریه اعزام کرده است.

با وجود آنکه سوریه چندین سال پیش کلیه تسلیحات شیمیایی خود را از این کشور خارج کرد، این نخستین باری نیست که غرب، دمشق را به استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه شهروندان غیرنظامی خود متهم می‌کند. آمریکا پیش از این دو بار (یکبار به تنهایی و بار دوم با مشارکت فرانسه و انگلیس) به همین بهانه، مواضع دولت سوریه را برای کمک به پیشروی تروریست‌ها یا جلوگیری از شکست آنها مورد حملات موشکی قرار داده است.

حمله اول در فروردین ۱۳۹۶ به بهانه حمله شیمیایی در «خان شیخون» صورت گرفت که طی آن، آمریکا به تنهایی به پایگاه هوایی «الشعیرات» متعلق به ارتش سوریه در استان حمص حمله کرد و دومین حمله نیز در ۲۵ فروردین سال جاری با مشارکت آمریکا، فرانسه و انگلیس انجام شد.

حملات قبلی غرب به سوریه به بهانه استفاده این کشور از تسلیحات شیمیایی درست در زمانی صورت گرفت که ارتش سوریه به پیروزی‌های چشمگیری در برابر تروریست‌ها دست یافته بود و این بار نیز گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال حمله مجدد به سوریه در شرایطی مطرح می‌شود که ارتش این کشور در تدارک برای آزادی «ادلب» است که آخرین پایگاه تروریست‌ها در سوریه به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، فرانسه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۴ ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
لعنت بر دشمنان داخلی و خارجی
United States of America
احمد 1000
۲۱:۵۰ ۰۶ شهريور ۱۳۹۷
چون ملت و دولت عراق با ملت و دولت ایران با هم دوست و برادر شدند و مخصو صا در محرم سال گدشته ملت عراق انچنان برادر وار و جا نا نه هیییت های ایران را پزیرایی کردند و حتی درب های منزلشان را متل یک هتل به روی زوار ایرانی و مردم کشورهای مسلمان باز گداشتن و از لحاط خواب و عدا واقعا با جان و دل احترام گداشتتد چون محرم نزدیک است امریکا و اسراییل با پول ال سعود کافر میخواهند با شا یعه پراکنی کسترده میخواهند ملت عراق را گول بزنند تا با ملت ایران بد شوند و ماه محرم امسال زوار ایرانی را پزبرایی نکنند هم ملت ایران و ملت عراق بهوش باشند و این تو طعه را در حلقوم این دشمنان دین خدا خفه کنند دشمنان اسلام میخواهند ملت عراق سوریه و ایران را بین هم جدایی بیندازند مرگ بر امریکا ال سعود بد بخت و اسراییل کافر
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۵:۰۶ ۰۶ شهريور ۱۳۹۷
انشالله نابودی دولت مردان امریکا
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۴:۵۵ ۰۶ شهريور ۱۳۹۷
خدایا کمک نیروهای سپاه و سربازهای سوری بکن تا چنان تو دهنی به آمریکا و فرانسه و انگلیس لعنتی بزنند. امیدوارم سپاه پیش دستی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۰۶ شهريور ۱۳۹۷
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۰۶ شهريور ۱۳۹۷
این 3 نادان چی میگن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۰۶ شهريور ۱۳۹۷
مرگ بر داعش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۰۶ شهريور ۱۳۹۷
برید بمیرید کودک کشها
هزاران کیلومترآمدندو بیجا اضافی وقلدری می کنند.مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ایرج
۱۳:۴۱ ۰۶ شهريور ۱۳۹۷
لعنت بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
شکوری اسنقی مهربان
۱۳:۴۱ ۰۶ شهريور ۱۳۹۷
هرچه زودتربایدسوریه به امیرکه وغیره تذکرجدی دهداگردست ازپاخطاکند،فرزندناخلفش(اسرائیل) راخفه خواهیم کرد.وبهترین فرصت شرعی وقانونی است موشک جواب موشک ودومین راه مقابله تارومارکردن نیروهای اجنبی شرکت کننده برعلیه محورمقاومت.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۳:۰۶ ۰۶ شهريور ۱۳۹۷
امیدوارم سپاه جواب دندان شکنی به این نامردا بده. قبل از اینکه آمریکا موشک به سوریه بزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۰۶ شهريور ۱۳۹۷
سلام به نظرم بهتر است همه باهم تا هرجایی که میتوانند از توان دفاعی ونظامی خود استفاده کنند تاازاین خان هم بگذرند.ماکنار برداران مسلمانمان می مانیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۰۶ شهريور ۱۳۹۷
انشالله پیروزی یمن . فلسطین . سوریه .
و نابودی اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۰۶ شهريور ۱۳۹۷
انشالله نابودی دولت مردان امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۰۶ شهريور ۱۳۹۷
شیطان بزرگ امریکاست
Iran (Islamic Republic of)
یا حسین(ع)
۱۱:۲۷ ۰۶ شهريور ۱۳۹۷
ایران برای دفاع از حرم آرام نخواهد نشست...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۰۶ شهريور ۱۳۹۷
باید با افشاگری در جهان از توطئه جدید آنها پیشگیری کرد.
Iran (Islamic Republic of)
bm
۱۰:۵۷ ۰۶ شهريور ۱۳۹۷
سوریه به تنهایی اگر فقط ده موشک به تلاویو بکوبد به غلط کردن می‌افتند
آخرین اخبار