تبدیل بیابان‌های خشک به زمین‌های حاصل‌خیز +فیلم

در ده سال گذشته، Desert Control، در حال انجام یک آزمایش برای تبدیل بیابان خشک به زمین بارور است. اکنون محققان به این تکنولوژی دست پیدا کرده اند.

ماده‌ای که بیابان‌های خشک را به زمین‌های حاصل‌خیز تبدیل خواهد کرد +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیابان‌زدایی کارها و روش‌هایی است که برای سبزکاری در بیابان و جلوگیری از روند سریع تخریب سرزمین در مناطق خشک، نیمه خشک و نیمه مرطوب انجام می‌شود. کوشش‌هایی که برای مهار بیابان‌زایی در ایران آغاز شده است، پیشینه‌ای بیش از ۵ دهه داشته و به دههٔ ۲۰ خورشیدی در سبزوار و خوزستان باز می‌گردد. تا سال ۱۳۸۸ خورشیدی ۲۶٬۱۰۰٬۰۰۰ هکتار از جنگل‌های دست‌کاشت از گونه‌های مقاوم و متناسب با مناطق خشک در ایران ایجاد شده‌است. ۲۷ خرداد روز جهانی مقابله با بیابان زایی نام‌گذاری شده‌است.

برای بیابان‌زدایی روش‌های مختلفی وجود دارد اما هیچ‌کدام به کیفیت و بازده این روش عمل نمی‌کند. این درمان یک بیابان خشک و بی‌آب و علف را به یک زمین حاصل‌خیز و بارور تبدیل می‌کند. این روش برای مبارزه با آثار بیابان‌ها به کار گرفته می‌شود. برای آماده شدن شروع این درمان تنها چند ساعت کافی است.

روش درمان بیابان‌ها، در واقع یک تکنولوژی اختراع شده به نام نانوکلی مایع Liquid Nanoclay است. که باید در آن نانو ذرات رس را با محلول آب مخلوط کرد. سپس مخلوط به دست آمده را به طور مستقیم روی خاک بیابان ریخت.

پس از این کار یک لایه عمیق 20 اینچی که کاراییش مانند اسفنج است تشکیل می‌شود. این لایه آماده جذب و حفظ آب و مواد مغذی برای گیاه است. این روش درمانی جالب و کارآمد توسط "Desert control " طراحی و ساخته شده است. به گفته محققان این گروه، این درمان برای پنج سال دوام می‌آورد و آب مورد نیاز گیاه را 50 درصد کاهش می‌دهد. این روش حتی کیفیت بازده را نیز افزایش می‌دهد. در ادامه فیلمی از آن را مشاهده می‌کنید:


بیشتر بخوانید: سرعت Venom F5 به 311 مایل بر ساعت خواهد رسید + تصاویر


انتهای پیام/

بیابان زدایی نوین

برچسب ها: فناوری ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۱۶ مهر ۱۳۹۷
یعنی میشه سیستان عزیز کرمان زیبا یزد گرامی خراسان دلیر و بقیه زمین های لم یزرع ایران را به سبزه تبدیل بکنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۱۶ مهر ۱۳۹۷
اگر این تکنولوژی واقعاً وجود داره چرا اجرا نمیشه؟
Seychelles
ناشناس
۱۲:۴۴ ۱۶ مهر ۱۳۹۷
مسئولین برای بیابان های ایران استفاده کنند
آخرین اخبار