۷۲۸ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی به لرستان اختصاص یافت

معاون استاندار لرستان با بیان اینکه ۷۲۸ میلیارد تومان اعتبارات حوزه عمرانی در سال ۹۷ برای لرستان تصویب‌شده که طی شش‌ماهه نخست ۱۱ درصد این مقدار تخصیص‌یافته است گفت:حدود ۷۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است که ساختمان استانداری تکمیل شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ احمد مراد پور  معاون استاندار لرستان  اظهار داشت: برای بحث اطلاع‌رسانی در معاونت‌ها، اعتبار کافی نداریم، اما اعتقادداریم اطلاع‌رسانی اقدامات انجام‌شده آن‌طور که باید انجام‌نشده است.

وی افزود: در لرستان شش هزار و ۲۹۸ کیلومتر راه روستایی داریم که نگهداری آن کار بسیار سختی است، درحالی‌که نگهداری از حریم جاده و رودخانه کار مردم است و برای تحقق آن نیازمند کار فرهنگی هستیم.

معاون عمرانی استاندار لرستان با اشاره به اینکه ترمینال برون‌استانی لرستان در حد یک ترمینال برون‌استانی نیست عنوان کرد: این ترمینال بیشتر در حد یک ترمینال درون استانی است، ولی نسبت به سیستمی که درگذشته در این زمینه وجود داشت وضعیت بهتری دارد.

مراد پور درراستای آخرین وضعیت برج‌های دوقلوی کیو بیان کرد: این پروژه به مدت یک سال تعطیل بود، اما تلاش کردیم و آن جز پروژه‌های کلیدی استان قراردادیم، مشکل پیمانکار آن نیز با شهرداری حل‌شده و در حال حاضر روند اجرایی آن در حال انجام است و کار‌های مربوط به پیش‌فروش آن نیز تا هفته آینده انجام خواهد شد.

وی با اشاره به زیرگذر بهارستان تصریح کرد: من از ابتدا نیز به این طرح اعتقادی نداشتم، اما بااین‌وجود اقدام کردیم و بر اساس شرایطی که پیش‌بینی‌شده بود و بر اساس صحبت فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) برنامه زمان‌بندی آن اعلام شد؛ باوجود مشکلاتی که درزمینهٔ اعتراض کامیون داران و مشکلات دیگر که پیش آمد روند آن با سختی روبه‌رو شد، اما در حال حاضر کار در حال انجام است و به‌زودی این طرح جمع خواهد شد.

مراد پور خاطرنشان کرد: این طرح مشکل آب‌های سطحی دارد و این در حالی است که طرحی نیز برای آن تهیه نشده، ولی داریم روی آن فکر می‌کنیم تا چاره‌ای برای آن بیندیشیم، ۷۲۸ میلیارد تومان اعتبارات حوزه عمرانی در سال ۹۷ تصویب‌شده که طی شش‌ماهه نخست ۱۱ درصد این مقدار تخصیص‌یافته است.

وی گفت: اگر در زمان ساختن برج امید من تصمیم‌گیرنده بودم اعتقادی به ساختن آن نداشتم و به‌جای این طرح چند ساختمان کوتاه‌تر کنار هم می‌ساختم تا پدافند غیرعامل آن نیز حفظ شود؛ برج امید دو قرارداد داشته که یکی ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان یکی هم بیش از ۳۵ میلیارد تومان اعتبار بوده که اولی کامل پرشده و دومی هم حدود ۲۰ میلیارد تومان باقی‌مانده تا پر شود.

معاون عمرانی استاندار لرستان اظهار داشت: حدود ۷۰ میلیارد تومان دیگر لازم داریم که این ساختمان تکمیل شود که حدود یک و نیم سال دیگر نیز زمان لازم است بنابراین فعلاً مستاجرعلوم پزشکی هستیم و اعتبارات ساخت سالن جلسات جدید نیز از محل اعتبارات عمرانی علوم پزشکی تأمین‌شده است.

وی افزود: در زمان ساخت برج امید تصمیم گرفته شد تمامی اعتبارات از محل فروش املاک استانداری باشد که هیچ دزدی و اختلاسی نیز درروند آن رخ نداده است.

انتهای پیام/م

اختصاص ۷۲۸ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی به لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.