کمیسیون شکایات: مدیریت انتخابات با چالش های جدی مواجه است

کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان اعلام کرد که مدیریت انتخابات با چالش‌های جدی همراه بوده و باید کمیسیون انتخابات برای حل آن هرچه زودتر اقدام کند تا مشروعیت این روند زیر سوال نرود.

کمیسیون شکایات: مدیریت انتخابات با چالش های جدی مواجه استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان اعلام کرد که مدیریت انتخابات با چالش‌های جدی همراه بوده و باید کمیسیون انتخابات برای حل آن هرچه زودتر اقدام کند تا مشروعیت این روند زیر سوال نرود.

علیرضا روحانی، سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی پس از چاشت امروز در یک کنفرانس خبری گفت که اشتراک مردم در این پروسه گسترده بوده اما کوتاهی‌ها و کاستی‌های غیر قابل چشم پوشی نیز وجود داشت که می‌تواند شفافیت انتخابات را به خطر مواجه سازد.

وی افزود نماینده‌های کمیسیون شکایات انتخاباتی از ولایات و مراکز مختلف رای‌دهی معلومات را به این کمیسیون شریک کرده که نشان می‌دهد بسیاری از مراکز رای‌دهی هنوز هم فعال نشده و برخی از مراکز رای‌دهی پس از ساعت‌ها تاخیر فعال شده‌اند.

سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی گفت: در تعداد از مراکز مواد انتخاباتی به موقع نرسیده و در برخی مراکز دستگاه بایومتریک به مشکل مواجه شده و همچنان در برخی مراکز از حضور ناظرین ممانعت شده است. وی افزود گزارش‌های از ناسلم بودن صندوق‌ها نیز وجود دارد و در برخی مراکز امکان حضور نماینده کمیسیون شکایات انتخاباتی وجود ندارد و مواد لازم در اختیار شان قرار نگرفته است.

این عضو کمیسیون شکایات انتخاباتی گفت که ادامه این روند می‌تواند شفافیت و عدالت انتخاباتی را زیر سوال ببرد و باید کمیسیون انتخابات با روی دست گرفتن راه‌حل منطقی به این نگرانی‌ها پایان دهد.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که کمیسیون انتخابات پیشتر اعلام کرد مراکزی که دچار مشکل تخنیکی شده و یا هم تا ساعت ۱ پس از پاشت باز نشده‌اند، فردا نیز به روی رای‌دهندگان باز خواهد بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار