مقام انگلیسی: روایت عربستان از مرگ خاشقجی نامعتبر است

وزیر برکسیت انگلیس در واکنش به روایت عربستان از نحوه مرگ جمال خاشقجی، آنرا غیرمعتبر دانست.

مقام انگلیسی: روایت عربستان از مرگ خاشقجی نامعتبر استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایکانومیک تایمز، دومینیک راب، وزیر برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) انگلیس امروز یکشنبه اعلام کرد روایت عربستان از مرگ جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی در درون کنسولگری این کشور در استانبول معتبر نیست و مسببان این ماجرا باید مورد مجازات قرار گیرند.

مقامات عربستان پس از دو هفته انکار روز جمعه اعلام کردند که روزنامه نگار روزنامه واشنگتن پست و منتقد برجسته محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، در دوم اکتبر پس از ورود به کنسولگری این کشور در استانبول در جریان درگیری کشته شد.

با این حال تردیدهای بین المللی درباره روایت عربستان از این حادثه مطرح شد. وزیر برکسیت انگلیس به خبرگزاری بی سی سی اعلام کرد «به نظر من این روایت معتبر نیست. سوالات اساسی درباره روایت عربستان از این ماجرا مطرح شده است.» راب در ادامه افزود: «ما از تحقیقات ترکیه در این خصوص حمایت می‌کنیم و دولت انگلیس خواستار مجازات عاملان این حادثه است.»

وزیر برکسیت انگلیس ماجرای مرگ خاشقجی را وحشتناک دانست و اعلام کرد دولت رابطه خود با عربستان را قطع نکرده است. 

 خاشقجی از نویسندگان روزنامه واشنگتن پست و از منتقدان برجسته دولت ریاض آخرین بار در دوم اکتبر هنگام مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول دیده شد. عربستان پس از دو هفته تکذیب، بالاخره به کشته شدن خاشقجی در کنسولگری این کشور اعتراف کرد. دادستانی سعودی روز شنبه اعلام کرد روزنامه نگار این کشور در جریان درگیری در درون کنسولگری ریاض در استانبول کشته شده است. این در حالی است که تا پیش از این مقامات سعودی هر گونه اطلاع و دست داشتن در ماجرای ناپدید شدن خاشقجی را تکذیب کرده و مدعی بودند که خاشقجی در همان روز دوم اکتبر از کنسولگری این کشور خارج شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، قتل ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار