با همکاری زندانیان از ده‌ها هکتار زمین‌خواری در لرستان جلوگیری شد

دادستان مرکز لرستان گفت: با مشارکت زندانیان و انجمن‌های مردم‌نهاد موفق به اجرای طرح کمربند سبز با کاشت گونه‌های متنوع درختی سازگار با محیط، ایجاد پارک‌های محله‌ای و توسعه فضای سبز در ده‌ها هکتار اراضی کوهپایه‌های خرم‌آباد واقع در دامنه کوه مدبه و نجات این اراضی از چنگال زمین‌خواران شدیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛سعید رازانی،دادستان مرکز لرستان گفت: با مشارکت زندانیان و انجمن‌های مردم‌نهاد موفق به اجرای طرح کمربند سبز با کاشت گونه‌های متنوع درختی سازگار با محیط، ایجاد پارک‌های محله ای و توسعه فضای سبز در ده‌ها هکتار اراضی کوهپایه‌های خرم‌آباد واقع در دامنه کوه مدبه و نجات این اراضی از چنگال زمین‌خواران شدیم.


سعید رازانی با بیان اینکه با اجرای این طرح از رشد قارچ‌گونه حاشیه‌نشینی، ایجاد کانون‌های جدید بحران، ناهنجاری‌های اجتماعی و زمین‌خواری پیشگیری به عمل آمده است، افزود: به منظور فرهنگ‌سازی و جلب مشارکت عموم و تسهیل در روند اجرای طرح، حتی با رعایت قوانین و مقررات، زندانیان واجد شرایط و علاقه‌مند به مشارکت همپای انجمن‌های مردم‌نهاد در کسب این موفقیت نقش بسزا داشته‌اند. به گونه‌ای که آنان بعد از خاتمه محکومیت و آزادی از زندان به اتفاق خانواده‌هایشان در روز‌های تعطیل در مراسم درختکاری و توسعه فضای سبز فعالیت دارند.


وی گفت: با اجرای کمربند سبز و توسعه پارک‌های محله‌ای در خرم‌آباد، ده‌ها هکتار زمین‌های کوهپایه‌ای را از چنگال زمین‌خواران رها ساخته و با اجرای طرح‌های تفریحی- توریستی به استفاده عموم اختصاص دادیم.

 

انتهای پیام/ب

 

جلوگیری از ده‌ها هکتار زمین‌خواری در لرستان با همکاری زندانیان

برچسب ها: دادگستری ، دادستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار