رئیس سازمان سنجش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کزد؛

موشکافی سوابق تحصیلی در کنکور ۹۸/ احتمال اجرای تکمیل ظرفیت دوره کارشناسی در دانشگاه فرهنگیان

خدایی تصمیم نهایی برای چگونگی اعمال سوابق تحصیلی کنکور ۹۸ را منوط به تصمیم شورای سنجش و پذیرش دانست.

احتمال اجرای تکمیل ظرفیت دوره کارشناسی در دانشگاه فرهنگیان/ موشکافی سوابق تحصیلی در کنکور ۹۸ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش کشور در گفت‌وگو در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره اعمال سوابق تحصیلی برای داوطلبان‌ کنکور 98 اظهار کرد: نتیجه قطعی برای اعمال سوابق تحصیلی در شورای سنجش و پژوهش مطرح خواهد شد و در این شورا بر اساس مباحث تخصصی تصمیم‌گیری انجام می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که تغییر در سوابق تحصیلی مخالف قانون سنجش و پذیرش دانشجو است یا خیر گفت: این قانون در سال 86 تصویب و در سال 92 لغو شد و در قانون جدید مقرر شد تا سوابق تحصیلی در نتایج کنکور تأثیر داشته باشد و در سال 95 با اصلاحیه مجلس اعمال سوابق تحصیلی به صورت تأثیر مثبت شد.

رئیس سازمان سنجش کشور افزود: اکنون باید به شرایط داوطلبان توجه کنیم و با توجه به اینکه برخی داوطلبان تصور می‌کنند با اعمال سوابق تحصیلی به صورت تأثیر قطعی متضرر خواهند شد بنابراین درخواست‌ها در مجلس مطرح و جمع بندی شد و در نهایت در شورای سنجش و پذیرش این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

خدایی درباره اعلام زمان ثبت نام دکتری سال 98 گفت: این فرآیند از 6 تا 12 آذر انجام خواهد شد همچنین ثبت نام دوره کارشناسی ارشد 16 آذر خواهد بود.

 تکمیل ظرفیت نظم برگزاری کلاس‌ها را مختل می‌کند

رئیس سازمان سنجش کشور درباره وضعیت تکمیل ظرفیت در مقاطع تحصیلی مختلف اظهار کرد: حذف تکمیل ظرفیت در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا بر اساس مصوبه حوزه معاونت آموزشی اتفاق افتاد چراکه درباره تکمیل ظرفیت انتقاداتی وجود داشت که بخشی از آنها درست است.

وی ادامه داد: با اجرای تکمیل ظرفیت شاهد جابجایی‌ دانشجو از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر می‌شویم و کلاس‌های درس را دچار مشکل می‌کنیم بنابراین شرایط ایده‌آل این است که تکمیل ظرفیت وجود نداشته باشد و با توجه به اینکه این موضوع مصوبه است این فرآیند را برای مقطع ارشد و دکترا اعمال نخواهیم کرد.

 رئیس سازمان سنجش کشور درباره تکمیل ظرفیت در دوره کارشناسی دانشگاه‌ها گفت: برای این دوره هم مصوبه‌ مذکور اعمال می‌شود اما برای برخی دانشگاه‌ها نظیر مؤسسات غیرانتفاعی‌، پیام نور، علمی-کاربردی، فرآیند تکمیل ظرفیت اجرا می‌شود.

خدایی همچنین از احتمال اجرای تکمیل ظرفیت برای دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در این دانشگاه مجوز استخدامی صادر شده است اگر تکمیل ظرفیت نداشته باشیم این مجوزها‌ دچار مشکل می‌شوند.

وی تصریح کرد: در حال نهایی کردن این فرآیند هستیم و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دادیم تا نتیجه این بررسی‌ها اعلام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار