عملیات ترور پوتین در صربستان خنثی شد

نیرو‌های امنیتی صربستان اعلام کردند فردی را بازداشت کرده‌اند که قصد داشت رئیس‌جمهور روسیه را در جریان سفر به این کشور ترور کند.

عملیات ترور ولادمیر پوتین در صربستان خنثی شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اکسپرس، پلیس صربستان اعلام کرد عملیات ترور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را خنثی کرده است.

بنا به گزارش پایگاه «اکسپرس» نیرو‌های پلیس صربستان یکی از اعضای وابسته به گروه تروریستی داعش را در این کشور بازداشت کرده‌اند که قصد داشته رئیس‌جمهور روسیه را در جریان سفرش به صربستان ترور کند.

آنگونه که پلیس صربستان گزارش داده «آرمن علی باچیک» ۲۱ ساله تصمیم داشت با طراحی عملیاتی ولادیمیر پوتین را با انفجار بمبی ترور کند. نیرو‌های امنیتی از پناهگاه این تروریست داعشی مقادیری سلاح گرم و تجهیزات ساخت مواد منفجره  و همچنین پرچم گروه تروریستی داعش را کشف کرده‌اند.


بیشتر بخوانید: پیرزن نابینای بلغاری ترور پوتین را پیش‌گویی کرد


یک منبع امنیتی صربستان در توضیح انگیزه این عنصر تروریستی برای ترور رئیس‌جمهور روسیه می‌گوید: «به علت جنگ روسیه علیه داعش، پوتین همیشه هدف عناصر تروریستی است».

ولادمیر پوتین به منظور دیدار با مقامات صربستان و امضای قرارداد و توافقنامه همکاری دوجانبه راهی بلگراد، پایتخت صربستان شد.

پوتین در سفر خود به صربستان برای چهاردهمین بار با «الکساندر ووچیچ» رئیس جمهور این کشور دیدار می‌کند. صربستان و روسیه روابط اقتصادی- فرهنگی نزدیکی دارند و همین مسئله سبب شده است با وجود آنکه بلگراد تمایل دارد به سازمان‌های غربی مانند اتحادیه اروپا بپیوندد، روابط تاریخی خود را با مسکو حفظ کند.

صربستان همچنین به درخواست‌ها برای پیوستن به تحریم‌های غرب علیه مسکو پاسخ منفی داده است. روسیه نیز ضمن مخالفت با به رسمیت شناختن استقلال کوزوو که از استان‌های پیشین صربستان محسوب می‌شد از بلگراد حمایت کرده است.

روسیه همچنین تلاش کرده است روابط نظامی قوی خود را از طریق ارائه تجهیزات و برگزاری مانورهای مشترک با بلگراد حفظ کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار