وجود بیش از هشت هزار موقوفه در استان کرمان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: در استان کرمان بیش از هشت هزار موقوفه، ۷۰۰ متولی و قریب به ۸۵ هزار مستاجر متصرف در حوزه موقوفات وجود دارد.

وجود بیش از هشت هزار موقوفه در استان کرمانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام اسماعیل تدینی درحاشیه بازدید از پروژه فرهنگی و مذهبی موقوفه سید علی مرتضوی شهر کرمان با اشاره به اینکه بخشی از اقدامات اجرایی در رونق گرفتن موقوفات، حمایت از طرح‌های سرمایه گذاری است گفت: از ابتدای سال جاری در هر شهر این استان یک پروژه سرمایه گذاری در حوزه موقوفات تعریف شده است.

وی افزود:اگر مطالبات موقوفات به موقع پرداخت شود علاوه بر اجرای نیات خیر واقفین بسیاری از مشکلات و موانع موجود در جامعه به وسیله سنت حسنه وقف مرتفع خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با بیان اینکه اوقاف از طرح‌های سرمایه گذاری در موقوفات کرمان حمایت می‌کند گفت: احیا و آبادانی موقوفات در راستای تولید اشتغال منجر به اعتماد عمومی جامعه به وقف می‌شود.

وی افزود: یکی از اولویت‌های مهم اوقاف در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری در موقوفات متمرکز شده که در همین راستا در بیشتر مناطق استان حداقل یک پروژه سرمایه گذاری را در دست اقدام داریم.

وی تصریح کرد: این حجم بالای موقوفات با سیستم اداری تناسب ندارد و باعث شده در جا‌هایی به موقوفات آسیب وارد شد.

حجت الاسلام تدینی بیان کرد:بسیاری از املاک و اراضی موقوفات استان متاسفانه به دلایلی سال‌ها است بلااستفاده و مورد غفلت قرار گرفته که می‌توان با یک برنامه ریزی مدون در راستای اجرای طرح‌های اقتصادی و جذب سرمایه گذار زمینه ایجاد تولید اشتغال را در استان فراهم آورد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به اینکه در آمد وقف و موقوفات طبق نیات خیر واقفان باید در خدمت به جامعه و مردم باشد گفت: احیا و آبادانی موقوفات در جهت تولید اشتغال منجر به اعتماد عمومی جامعه به وقف می‌شود.

انتهای پیام/ح

هشت هزارموقوفه دراستان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.