رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:

تخصیص اعتبار ۵ میلیارد تومانی جهت تعمیرات مدارس سیل زده لرستان 

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از اهدای صد دستگاه کانکس، ۵ هزار میز و نیمکت و ابلاغ اعتبار ۵ میلیارد تومان هزینه تعمیرات به مناطق سیل زده لرستان خبر داد.

دکتر رخشانی مهر، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، پس از بازدید میدانی که در مناطق سیل زده جنوب  استان لرستان داشت، با تصریح  بخشی از اقدامات کوتاه مدت و میان مدت وزارت آموزش و پرورش در خصوص بازسازی مدارس تخریب شده و آسیب دیده لرستان، گفت: از اقدامات کوتاه مدت وزارت آموزش و پرورش تخصیص صد دستگاه کانکس، پنج هزار میز و نیمکت وابلاغ اعتبار پنج میلیارد تومان هزینه تعمیرات به مناطق سیل زده این استان، از اقدامات کوتاه مدت وزارت آموزش و پرورش است

رخشانی مهر با اشاره به بازدیدی که به اتفاق جمعی از خیرین مدرسه ساز کشور از مناطق جنوبی لرستان داشته‌اند ضمن تقدیر از اداره کل آموزش و پرورش لرستان و اداره کل نوسازی مدارس استان به خاطر زحمات زیادی که در این زمینه متحمل شده اند، گفت: ناچاریم در بعضی از روستا‌ها و نقاط شهری از کانکس استفاده کنیم.

وی افزود: برآورد اولیه آموزش و پرورش لرستان تعداد ۱۵۰ کانکس بوده که تاکنون حدود ۱۰۰ دستگاه کانکس با برنامه ریزی‌های انجام شده تا پایان همین هفته تحویل استان لرستان خواهد شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: با توجه به انباشت گل و لای و خسارت‌های وارده به مدارس حدود ۵ هزار میز و نیمکت برای دانش آموزان مدارس آسیب دیده خریداری شده و تحویل اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان لرستان شده است.

 رخشانی مهر با اشاره به اقدامات میان مدت برای بازسازی مدارس تخریب شده گفت: برای این منظور ناچاریم از اعتبارات دولتی و ظرفیت خیرین مدرسه ساز استفاده کنیم.

وی با تقدیر از حضور خیرین مدرسه ساز کشور گفت: در سال‌های ۹۶ و ۹۷ بیش از ۵۰ درصد مدارسی که ساخته و تحویل آموزش و پرورش شده ، توسط خیرین مدرسه ساز ساخته شده اند.

رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه انتظار می رود از خیرین مدرسه سازی که در ماجرای زلزله کرمانشاه حضور چشمگیری داشته اند، در موضوع سیل لرستان هم ، همکاری لازم را انجام دهند، در ادامه گفت: به همین منظور قصد داریم در هفته‌های آینده برای کمک به ساخت مدارس لرستان گرده همایی ویژه‌ای با حضور خیرین ملی تشکیل دهیم که  با همکاری مدیران استانی و ملی برگزار خواهد شد.

 رخشانی مهر گفت: سعی می‌کنیم در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به تعمیر مدارس آسیب دیده و ساخت مدارس تخریب شده اقدام کنیم و تحویل اداره کل آموزش و پرورش لرستان نماییم.

وی در زمینه اقدامات لازم در تخصیص منابع دولتی انجام گرفته، گفت: به نظر می‌رسد در بخش اعتبارات مربوط به دولت باید منتظر تصمیمات ستاد بحران کشور باشیم.

رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: رئیس جمهور محترم از محل صندوق توسعه ملی اعتباراتی را درخواست کرده اند و ما هم اعتباراتی را درخواست کرده و با امضای وزیر محترم آموزش و پرورش تحویل وزیر محترم کشور داده و منتظریم از محل اعتبارات بودجه سنواتی حتماً اعتبارات ویژه‌ای برای ساخت مدارس استان لرستان تخصیص داده شود.

انتهای پیام/ ر

اعتبار ۵ میلیارد تومانی جهت تعمیرات  مدارس سیل زده لرستان  تخصیص داده شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نیره
۱۵:۲۹ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
انشالله تمام مشکلات به خوبی حل شود