توسعه پایانه‌های مرزی سرو نقش بسزایی در افزایش روابط بین ایران و ترکیه دارد

سفیر کشور ترکیه در ایران گفت:توسعه پایانه‌های مرزی سرو نقش بسزایی در افزایش روابط بین ایران و ترکیه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،دریا اورس/ Derya Örs» سفیر کشور ترکیه در ایران در حاشیه بازدید از مرز سرو ضمن ابراز خرسندی از اجرای پروژه‌های توسعه پایانه مرزی سرو گفت: توسعه پایانه‌های مرزی سرو نقش بسزایی در توسعه روابط برادرانه دو کشور ایران و ترکیه و نیز توسعه اقتصادی و ترانزیتی دو کشور خواهد داشت.
 
وی افزود: این پایانه‌های مرزی ابزار و طریق مهم مراودات و سودآوری اقتصادی برای دو کشور به شمار می‌رود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی نیز در این بازدید با تاکید بر اینکه پایانه مرزی سرو جایگاه مهمی در طرح آزاد راه پیش بینی شده بین شهرستان‌های تبریز – ارومیه – مرسین دارد، گفت: فاصله شهر مرسین به عنوان یکی از بندر‌های مهم ترکیه با کشور ایران و شهرستان ارومیه تنها ۵۰۰ کیلومتر است و می‌توان از این طریق در راستای توسعه تجارت دو طرف بهره برد.

رضا حسینی افزود: این مسیر یکی از بستر‌های اصلی توسعه ارتباط شرق و غرب می‌است که می‌توان آن را از جمله نزدیکترین مسیر‌ها در جهت توسعه اقتصادی و ترانزیتی این منطقه عنوان کرد.

وی افزود: برای بهره مندی از این ظرفیت ضروری است ایران و ترکیه با همراهی و هماهنگی و توسعه زیر بنا‌های حمل و نقل به دنبال توسعه ارتباطات بین المللی مشترک باشند و این امر با بهبود مسیر‌ها و راه‌های ارتباطی و توسعه پایانه‌های مرزی میسر خواهد شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در این بازدید با ارائه گزارشی از روند ساخت و توسعه پایانه مرزی سرو گفت: ایران ۲۳ پایانه مرزی دارد که از این تعداد پنج پایانه مرزی در استان آذربایجان غربی واقع شده است و از این تعداد، سه پایانه به صورت مستقیم و یک پایانه به صورت غیرمستقیم با کشور ترکیه در ارتباط است.

ارسلان شکری افزود: سالانه چهار میلیون تردد از پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی انجام می شود که سه میلیون نفر از این تعداد را تردد در مرز‌های ایران با ترکیه به خود اختصاص داده است.

وی گفت: بیشترین تردد مرزی استان از پایانه بازرگان با یک میلیون و ۵۰۰ هزار تردد انجام می‌گیرد که رقمی بی نظیر در بین پایانه‌های مرزی کشور است.

این مقام مسئول در پایان سخنان خود ضمن اشاره به اینکه پایانه مسافری سرو در حال توسعه و تکمیل است، گفت: طرح توسعه این پایانه در جهت خدمت رسانی بیشتر و بهتر به مسافران مرزی در حال اجرا است که پیش بینی می‌شود در اوایل تابستان امسال به بهره برداری برسد.
 
انتهای پیام/م
 
 

سفر سفیر ترکیه به ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.