تجارت کنکور این بار در مدارس دولتی!

تابستان شروع شده و بازار کلاس‌های کنکور داغ داغ است و تجارت پایان‌ناپذیر کنکور مثل همه سال‌ها شروع می‌شود.

تجارت کنکور این بار در مدارس دولتی!به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مدرسه‌ها هم برای اینکه از این قافله عقب نمانند کلاس کنکور را در قیمت‌های پایین‌تر به دانش‌آموزان پیشنهاد می‌دهند.

تابستان شروع شده و بازار کلاس‌های کنکور داغ داغ است و تجارت پایان‌ناپذیر کنکور مثل همه سال‌ها شروع می‌شود. نیم‌قرن از برگزاری مهم‌ترین رقابت ورود به دانشگاه و می‌گذرد و سایه سنگین آن چند دهه بر روی چند نسل سنگینی می‌کند.

همچنین کلاس‌های کنکور در خانواده‌ها مایه چشم و توهم چشمی شده و اگر خانواده‌ای مشتاق کلاس کنکور نباشد، گریزی از کلاس‌ها و کمک‌آموزشی‌ها نیست چرا که تبلیغات آن در سطح شهر دست از سرشان بر نمی‌دارد. با وجود متقاضی بالا در کنکور و محدودیت ورود به مؤسسات عالی کنکور گردش مالی بسیار زیادی را ایجاد کرده است.

کنکور چیز جدیدی نیست، اما بر اساس سنت پیشینیان برای هر دانش‌آموز پایه دوازدهم مهم‌ترین مرحله از زندگی‌اش محسوب می‌شود. خانواده‌ها هم به امید قبولی فرزندان‌شان در کنکور هزینه سنگین کلاس‌های کنکور را متحمل می‌شوند.

مدرسه‌ها هم برای اینکه از این قافله عقب نمانند کلاس کنکور را در قیمت‌های پایین‌تر به دانش‌آموزان پیشنهاد می‌دهند. اما پای درد و دل دانش‌آموز ساروی می‌نشینیم که دلی پر از مسؤولان مدرسه خود داشت و حتی احساس سردرگمی می‌کرد که برای پایه دوازدهم کجا برم؛ و گله از معلمانی داشت که منت بر سر دانش آموزان می‌گذارند که اگر من در خانه کلاس برگزار کنم هزینه یک دانش‌آموزم برابر با هزینه کل کلاس‌تان است؛ و اینکه کلاس‌های کنکور مدرسه به سود شما و به زیان ما می‌شود و تنها دلیل حضور در این کلاس‌ها به خاطر آموزش و پرورش است.

دانش‌آموزانی از مدرسه دولتی (ش) گفتند: اسفند ۹۷ از اداره آموزش و پرورش ناحیه به مدرسه ما آمدند، طرح کلاس کنکور در مدرسه را مطرح کردند. به ما گفتند که این کلاس‌ها ۱۰ میلیون هزینه دارد و در ۳ فقره چک باید به مدرسه پرداخت شود و گفتند با حضور در کلاس کنکور دو درس دینی و زبان انگلیسی برای شمار رایگان می‌شود. بعضی از بچه‌ها اعتراض کردند و گفتند که با همین معلمان مدرسه ما هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنیم و مدیر در پاسخ به بچه‌ها گفت: هر کس نمی‌خواهد به سلامت برود.

یکی دیگر از دانش‌آموزان از مدرسه دیگری گفت: در مورد کلاس کنکور در مدرسه گفته شد و هزینه آن ۱۳ میلیون بود و با مخالفت همه دانش‌آموزان لغو شد.

این دانش‌آموز گفت: با توجه به این معلم‌ها من همچنین هزینه‌ای نمی‌کنم و ترجیح می‌دهم کلاس‌های کنکور بیرون از مدرسه را بروم.

در مدرسه کلاس کنکور داریم

یکی از مسؤولان مدرسه (ش) در مورد ثبت نام پایه دوازدهم در این مدرسه با بیان اینکه برای پایه دوازدهم ورودی نداریم، اظهار کرد: سال گذشته کلاس‌های‌مان ۴۰ نفر به بالا بود و به همین دلیل امسال ثبت نام نداریم.

وی با بیان اینکه در مدرسه کلاس کنکور داریم، افزود: هزینه ثبت نام کلاس کنکور ۸ میلیون است و دانش‌آموزی که نخواهد در کلاس کنکور شرکت کند باید در کلاس معمولی باشد.

این مسؤول با اشاره به اینکه بعضی از بچه‌ها می‌خواهند که کلاس‌شان خاص باشد و هزینه می‌کنند، تصریح کرد: در این کلاس‌ها با بچه‌ها کنکوری کار می‎‌شود تست می‌زنند و این کلاس‌ها از تابستان در مدرسه شروع می‌شود.

تشکیل کلاس کنکور خلاف مقررات است

معاون متوسطه آموزش و پرورش اظهار کرد: بر اساس مصوبه هرگونه تشکیل کلاس فوق برنامه در تابستان و برگزاری کلاس کنکور تقویتی خلاف دستورالعمل است.

اسفندیار نظری با بیان اینکه دستورالعمل فوق برنامه داریم، افزود: اردیبهشت‌ماه به تمامی مدارس و مناطق مصوبه ارسال شد و با مدیران متخلف برخورد خواهد شد و قطعاً ابلاغ مدیر لغو می‌شود.

وی تأکید کرد: مدیری که بر خلاف دستورالعمل و بخش نامه صادره پول بیشتری از اولیا گرفته باشد با مدیر برابر مقررات برخورد خواهد شد.

دانش‌آموزان در صورت تمایل در کلاس شرکت کنند

رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ ساری اظهار کرد: هزینه کلاس کنکور ۱۰ میلیون نیست و این رقم اشتباه است.

ام‌البنین محمدی افزود: بابت کلاس کنکور خود بچه‌ها در صورت تمایل در فوق برنامه‌ها شرکت می‌کنند.

وی تصریح کرد: این فوق برنامه‌ها براساس نرخ آموزش و پرورش و مصوبه وزارتخانه است و رقم‌ها سلیقه‌ای نیست.

این مسؤول بیان کرد: هر دانش‌آموزی علاقه داشته باشد در کلاس‌ها شرکت می‌کند این کلاس‌ها در تابستان شروع می‌شود.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار مبنی بر اینکه آیا در مدرسه دولتی (ش) دو کلاس متفاوت معمولی و شهریه‌ای برگزار می‌شود یا نه؟ پاسخ داد: نه.

 چنین تخلفاتی در بعضی از مدارس دیده شده است که پیگیری مسؤولان آموزش و پرورش را می‌طلبد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

مدرسه‌ها هم به قافله کنکور پیوستند!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار